Să vedem ce scrie pe site la noi la primărie…
„Luni, 26 iunie a.c., în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Sector 5, Primarul Daniel Florea a prezentat raportul de activitate pentru primul an al mandatului său. Și pentru că ziua a fost una încărcată de semnificații, fiind cea în care celebrăm Drapelul Național, Primarul Sectorului 5 l-a avut ca invitat special pe marele naist Nicolae Voiculeț, care a interpretat într-o manieră unică Imnul Național, imprimând solemnitate momentului. Atmosfera festivă a fost întregită de copiii din trupa „Dance World” din Sectorul 5, care au prezentat un program de dansuri și jocuri populare.”
… frumos, nu? A trecut un an peste Sectorul 5!
Dar, oare, ce-o fi spus primarul nostru? Noi n-avem de un’ să știm, fiindcă – nu-i așa? – ne-am obișnuit să aflăm ultimii. Nu scrie la vedere pe nicăieri – nici la o lună după prezentarea raportului! N-am primit acasă nici măcar o fițuică lămuritoare. Noroc că transcrierea ședinței de consiliu este, totuși, publică – din ea ne dăm seama că primarul, la un an de activitate, a vorbit vreo două ore – și-a și zis destule! Dar ce-o fi zis el acolo? Am spicuit cîteva idei:
„În decursul acestui an vom începe construirea a 5000 de unități locative pe Antiaeriană.
În ceea ce privește salubrizarea, suntem în plină procedură de licitație publică pentru atribuirea contractului. În acest moment firma ROMPREST are contract încheiat în decembrie 2014 cu Primăria Capitalei pentru 2/3 din străzile din sector. Restul de 1/3, în jur de 450 de străzi, sunt neacoperite de contract de salubrizare. Acesta este unul dintre motivele pentru care avem aceste depozite necontrolate de gunoi. Al doilea motiv este că mare parte dintre terenurile din sector de la noi nu se află în administrarea Primăriei Capitalei sau a Primăriei Sectorului 5. Se află în administrarea Ministerului Apărării sau a CFR-ului, sau a Ministerului Transportului. Acesta este motivul pentru care ne aflăm în plină procedură de preluare a acestor terenuri, pentru a le putea salubriza și pentru a le putea folosi în regenerarea urbană a sectorului. Salubrizarea a fost o preocupare și în august am ridicat pe SEAP prima licitație. În noiembrie, la împlinirea termenului, nu s-a prezentat nici un ofertant și a trebuit să reluăm procedura de salubrizare. Sper ca în maxim două săptămâni comisia de licitație să poată să atribuie contractul. Cel puțin acestea sunt așteptările pe care ei le au, și spun că sunt realiste.
În ceea ce privește anveloparea, la Primăria Sectorului 5 nu s-a mai făcut niciun document privind anveloparea din anul 2011 și nu s-a mai anvelopat niciun bloc din anul 2012. După ce am preluat mandatul, am refăcut mare parte din documentație, am început discuții cu specialișt și am demarat, în decembrie, licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectare, sperând că până în vară vom putea atribui contracte și vom putea începe execuția cel mai târziu la 15 iunie. Uite că a trecut 15 iunie și încă suntem în plină procedură de licitație..
În ceea ce privește Brăniștari, zona aceea de la șine, sunt 5,8 metri liniari, aproximativ 4 km … limitrof, există și niște țevi ale R.A.D.E.T.-ului, niște țevi de retur ale R.A.D.E.T.-ului care nu mai sunt folosite la întreaga capacitate. Am discutat cu cei de la R.A.D.E.T. nu au prevăzut în planul de investiții pe acest an, dar mi-au spus că dacă este necesar și vom face acolo stradă, dacă reușim să luăm terenul de la C.F.R. să lărgim strada de la o bandă la 4, sau de la 2 la 4, atunci ei vor îngropa acele țevi și vom putea să deschidem întreaga zonă dezvoltării comerciale și rezidențiale. Nu vă ascund că acolo cei care au cumpărat fostul Rocar sunt 40 de hectare, sunt în plină elaborare a unui PUZ la Primăria Capitalei.
Am reușit să relocăm 500 de oameni care trăiau în acele corturi de carton pe care să-i integrăm și să-i recuperăm pentru muncă pe ei, pentru școală pe copii. Cred că dacă am reușit să facem acest lucru vom putea reuși împreună și la nivelul întregului sector. Cred că problema socială poate fi rezolvată integrat astfel – înființăm cele 3 societăți pe care deja le-am aprobat, Infrastructură, Salubrizare și Pază, și încercăm să-i determinăm pe cei care se vor muta în locuințele sociale pe care le vom pune la dispoziție, să se angajeze acolo, să plătească din salariul pe care îl vor avea, utilitățile. Este profund nedrept să nu putem să oferim locuri de muncă, la câtă nevoie e și la cât de multe lucruri putem face aici, oamenilor fără locuri de muncă din sector.
Sunt atât de bucuros că am reușit să facem niște lucruri, să trecem prin niște etape, să ajungem în situația în care de acum încolo dăm drumul la treabă. Se va vedea ce am făcut până acum, ce documentații am pus la punct, cum am reușit să facem lucrurile să miște. Să nu uităm că Sectorul 5 are atât șefi și Directori de Cadastru abia din ianuarie 2017. Avem Regulament de Organizare și Funcționare, Regulament de Ordine Interioară, Fișe de Post, Proceduri de Lucru la nivel de 2017 și în concordanță cu Organigrama.
Poliția nu va mai sta în centru. Pe 1 august va fi pe deplin functional centrul de comandă pentru intervenție care se face chiar în aceste clipe pe Ferentari 72. Vom avea mai multe locuri de unde polițiștii vor pleca să intervină rapid în toate zonele cu probleme.
Comisia de recepție pentru sediul din Kogălniceanu a D.I.T.L. a fost acolo, pot să vă anunț că este functional și mare parte din D.I.T.L. va lucra acolo începând de săptămâna viitoare. De asemeni, cred că în jurul datei de 15 august, dacă procedurile se derulează normal, vom putea începe refacerea Pieței Rahova, amenajarea Pieței Rahova și crearea acelui sediu pentru D.I.T.L. la etajul 1, cu lift cu posibilități de acces pentru toate persoanele.
1 august este o zi foarte importantă pentru activitatea Primăriei pentru că în mod normal ea va începe să-și desfășoare activitatea în noua locație [pe strada Fabrica de Chibrituri!!!] Am cerut la toate unitățile Administrației Publice Centrale, Ministere, A.N.A.F., la A.F.I., am cerut o clădire ca s-o putem face sediu și ni s-a răspuns că nu există clădiri pe raza Sectorului 5. Eu știu una care e la A.N.A.F. care este chiar vis-s-vis de D.I.T.L.-ul de la Sebastian, mai știu una care a fost luată de A.F.I. la o zi sau două după ce am primit răspuns că nu există, a fost dată altei instituții de stat. Sunt lucruri peste care vom trece. În momentul în care tot Aparatul de Specialitate al Primarului va lucra în același loc și coordonat și integrat, foarte multe dintre problemele pe care le avem vor dispărea. Pentru că vom putea să implementăm acel sistem de management integrat al documentelor, de raportare imediată online a problemelor și a soluționării problemelor astfel încât cetățenii să se simtă din nou că s-a schimbat ceva și că s-a făcut un pas în bine.
Am reușit să cumpărăm terenul de la Liceul Dimitrie Bolintineanu ca să facem bazin olimpic! Construirea bazinului este aprobată de Compania Națională de Investiții. Banii sunt! Trebuie să le punem la dispoziție documentația! Sper ca în maxim doi ani copiii să poată înota la Bolintineanu.
Unitățile de învățământ au avut niște probleme ascunse și din fericire am reușit să trecem pe lângă o catastrofă incredibilă. La Școala nr.141 era să se întâmple un lucru, imposibil de prevăzut, spun experții. Nu ne încălzește cu nimic că spun experții că era imposibil de prevăzut. Ne-a ferit Dumnezeu și nu am avut parte de tragedie. Acel tavan care arăta perfect pe dinafară a cedat pentru că nu a fost niciodată supus unei expertize tehnice. Nu a existat nici urmă de umezeală, nici o picătură! N-a căzut din cauza infiltrațiilor de apă! A căzut din cauza faptului că firele care legau tavanul de acel tavan fals, au ruginit! Pentru că n-au făcut obiectul reabilitării nici în anul 2004 și nici în anul 1997!
Pe Antiaeriană în acest moment, sunt două mari proiecte pe care vreau neapărat să le facem! Să dea Dumnezeu să avem cu toții mintea necesară să le facem repede pentru că trebuie! Primul proiect este acela ca, pe 30 de hectare din zona respectivă, să facem noul sediu al Facultății de Medicină, noul Spital Municipal și un Campus Universitar pentru studenții Facultății de Medicină. Pe 4 hectare în zona respectivă, să construim acel cartier de justiție, cu sediu pentru instanțe și cu locuințe de serviciu pentru magistrați.
E foarte important că vom face 30 de noi locuri de joacă și că vom putea să reabilităm două dintre parcuri, Ferentariul și Romniceanu. Pentru că toate 16 celelalte au probleme: Str. Romniceanu – suprafață totală de 21.050 mp, are cadastru poate intra în reabilitare; Str. Ferentari – suprafață totală de 15.820 mp, cadastru este în curs de realizare, nu are probleme; Str. Poienița – suprafață totală de 3950 mp, 75 mp afectați, și pentru acești 75 mp, nu putem să le refacem! Str. Pecineaga – suprafață totală de 19.800 mp, afectați 12.950 mp. Deci, mai mult de 2/3! Str. Humulești – suprafață totală de 17.000 mp, suprafață afectată 525 de mp! Str. Mihail Sebastian – suprafață totală de 27.650 mp, afectați 1000 mp. Suntem în procedură de negociere pentru cumpărarea terenului, dar am înțeles că sunt 3 proprietari și unul dintre ei nu prea vrea să vândă. Să vedem în urma negocierilor ce reiese! Str. Bagdasar – suprafață totală 9510 mp, afectați 500 de mp. Am reabilitat niște locuri de joacă, de acolo și niște zone pentru ca totuși copiii să se joace în condiții de siguranță dar, este insuficient!
La 1 August spuneam că este o zi importantă pentru că intră în implementare PIDUB-ul (Planul Integrat de Dezvoltare Urbană al Bucureștiului). Asta înseamnă că se vor construi 3 parcări subterane: una la Piața de flori George Coșbuc; una la Piața Constituției și una la Splaiul Unirii, vis-a-vis de Piața Izvor, în acel triunghi pe care îl știți!
Tot la 1 August trebuie să eliberăm sediul vechi al Primăriei din Bd. Regina Elisabeta pentru că începe procedura de reabilitare și consolidare. La 1 August, ADP-ul și AES-ul se vor muta în noul sediu al Primăriei iar acele spații astfel eliberate vor deveni chioșcuri pentru vânzarea cu amănuntul de flori. Toată acea zonă [P-ța Coșbuc] va deveni zonă pietonală, astfel încât comerțul en gros de flori, se va muta la Ferentari. Fostul spațiu al Economat-ului, de sub actualul sediu al ADP și AES, va deveni prima piață de pește reală din Capitală Cred că în jur de 15 Septembrie – 1 Octombrie, dacă lucrurile merg bine, o și putem inaugura! Titlul presupune dincolo de această amenajare, presupune un vis devenit realitate și pentru mine dărâmarea zidului Parlamentului și crearea unei artere care străpunge actuala Curte a Parlamentului și care face legătura cu Uranus. Și toată zona aceea va fi o imensă promenadă care, cu siguranță, va eclipsa în cel mai scurt timp, actualul Centru Vechi. Ăsta este și unul dintre motivele pentru care am încercat cu obstinație să facem curat în fața Casei Oamenilor de Știință, vis-a-vis de Parlament! Și am ajuns în situația în care trebuia să soluționăm problema acelor bucăți mari de beton care sunt acolo de 12 ani. Aceste bucăți mari de beton aparțin unei firme care este în insolvență. Lichidatorul este de la Pitești! Ne-am întâlnit cu el și cu cei de la Academie și ne-a spus că ne face plângere penală dacă i le ridicăm, pentru că este singurul activ pe care-l are Societatea respectivă și pe el nu-l interesează dacă-l amendăm, chiar dacă ne înscriem la masa credală oricum nu avem de unde să luăm bani. Mi s-a părut un răspuns atât de lipsit de orice normă elementară de bun simț, încât am început să-l amendăm! Și o să găsim o procedură așa cum am făcut și pentru fosta Fabrică de bere Rahova! Acolo unde a trebuit să curățăm noi trotuarul! Să-i punem să plătească! Nu sunt supărat pentru că trebuie să ținem o mașină a Poliției Locale acolo, pentru că pe noi nu ne va ierta nimeni dacă va cădea o cărămidă în cap unui trecător. Nu va spune nimeni că Ministerul Culturii trebuie să se implice pentru că este monument cultural, n-o să spună nimeni că este problema Primăriei Capitalei, pentru că pe acolo trece tramvaiul … n-o să spună nimeni că cei de la ISC (Inspectoratul de Stat în Construcții) ar fi trebuit să ia niște măsuri, sau cei de la Garda de Mediu…Toată lumea o să spună că n-a făcut Primarul nimic! Și atunci ținem acolo o mașină blocată și blocăm trotuarul până când vreuna dintre instituțiile Statului cu atribuții reale în acest domeniu, își va face treaba! Indiferent cât de multe hârtii le-am făcut noi! Așa și aici: o să le luăm pe banii noștri, o să le mutăm undeva, o să le punem o chirie de o să-i usture și o să-i punem să plătească! Și dacă vor face din nou scandal și vor avea aceeași abordare, o să le facem și o plângere penală pentru abuz în serviciu! Pentru că mi se pare un abuz la adresa milioanelor de oameni care trec anual pe acolo și a oamenilor care ar putea să aibă acolo un parc frumos amenajat! Și la adresa milioanelor de oameni care trebuie să vadă niște betoane, în loc să poată să stea la umbra unor copaci sau să miroasă niște flori sau să se relaxeze la niște terase! Am vorbit cu Primăria Capitalei: în luna Iulie, vom lua toate acele spații verzi, care acum sunt în administrarea Primăriei Capitalei, pe care le știți … acelea de la 13 Septembrie, Panduri, cele de pe marginea acestor Bulevarde și le vom amenaja! De asemeni, vom prelua de la RATB niște stații care sunt mai aglomerate, pe care le-am identificat și pe care le vom reface astfel încât oamenii să poată să aștepte tramvaiul și autobuzul în condiții civilizate, fără să le fie prea cald sau prea frig, sau să stea în ploaie. Și de asemeni, vom face cum există în alte sectoare, un covor de iarbă printre șine și în lateral, astfel încât să înverzim Sectorul.”
“vom face cum există în alte sectoare, un covor de iarbă printre șine și în lateral”
Jur ca n-am nicio legatura! 🙂
http://a-craciunescu.blogspot.ro/2017/07/tramvai-si-urbanitate.html
Aha! Acum știu cine l-a învățat pe Robert Negoiță 🙂
Ăştia au o obsesie cu iarba printre şine. Peste linia de tip cale ferată NU POŢI SĂ PUI IARBĂ! Linia cu iarbă e construită special pentru asta. Ce s-a făcut pe Vitan este o porcărie, care deja a avariat terasamentul, pentru că pământul pus aiurea peste balast se va amesteca cu acesta. În plus, operaţiunile de buraj sunt imposibile.
În rest, numai vorbe goale în stil Firea. Aruncă vina pe RADET, pe CFR, pe Armată, pe oricine, numai pe el nu. Ba vrea să ia ,,de la RATB” nişte staţii (deşi staţiile sunt toate amenajate de PMB), vrea să facă locuinţe (de când fac primăriile de sector locuinţe? În plus, ăsta are idee măcar ce înseamnă să treci un teren de la MAI la Primărie? Cât durează să obţii autorizaţie de construire? Cât durează un proiect tehnic?) şi, desigur, toate doar dacă dă Dumnezeu.
Și totuși, altă soluție nu văd decît transferarea terenurilor – hectare pe care cresc doar bălării și oțetari! – cuiva care le va folosi. Cît durează? Oricît durează, tot trebuie făcut un prim pas!
Că la nivel de structuri ministeriale e durere-n cur, am simțit-o prea bine dintotdeauna; că omulețul ăsta care nu-i un primar strălucit vrea să-ncerce, bravo lui; ce-are-n cap el cu scoaterea mizeriei din Ferentari are logică; iar pe linia de tramvai de pe Vitan tramvaiele merg mai lin decît pe Calea Rahovei, unde se bălăngăne ca pe valurile Dunării.
Pe Cal. Rahovei linia e făcută de MariVila, aceeaşi firmă care a mai f—- şi alte lucrări, gen Şos. Giurgiului care s-a surpat de vreo 2 ori după finalizarea lucrărilor. Acolo sunt necesare lucrări de buraj mecanizat, eventual mişcat şi profilat, numai că RATB nu are decât o mică maşină de burat. Dacă se va pune pământ peste pietriş, nu vor mai putea în veci să facă lucrări.
da’ la cîți ani ar fi nevoie să se refacă operațiunea asta?
Păi pe Rahova nu au făcut-o niciodată. Cred că o dată la 5 – 6 ani ar trebui făcut.
se simte ca naiba, într-adevăr. De fapt, doar între Ferentari/Sebastian și Chirigiu. De la Piața Rahova la Ferentari/Sebastian se merge bine.
acu-mi dau seama că linia 32 are aproape 14 ani de cînd a fost refăcută!