scris de Ando
Trec destul de rar prin zonă aşa că, pentru mine, ce-am văzut şi pozat – zilele trecute – reprezintă ceva nou. Când mai treceam, nu vedeam din tramvai decât pilonul de beton menit să susţină structura hobanată. Aveam, tot timpul o senzaţie de lucrare abandonată! A prins, aşadar, contur serios tronsonul de pod peste albia Dâmboviţei, parte componentă a mult discutatei şi comentatei „penetraţie Splaiul Independenţei—Nod Ciurel—Autostrada Bucureşti-Piteşti”.
Cum stau lucrările pe partea cealaltă a şoselei, spre întâlnirea cu autostrada, nu ştiu.
Acum vine, zic eu, hopul cel mare: montarea elementelor care vor supra traversa Şos. Virtuţii, fără a tulbura serios traficul auto şi mersul tramvaiului 41!
În opinia mea, perioada de vară era optimă pentru această operaţie (concedii, vacanţe adică un trafic auto diminuat, ziua lungă, posibilitatea de a lucra şi noaptea etc), dar, mă rog, alţii decid. Cert este că atunci când am facut pozele, adică în plină zi lucrătoare, nu era nicio mişcare pe şantier… Aşadar, nici despre un termen final, bătut în cuie, cred că nu poate fi vorba.
Ce lucrări pe cealaltă parte a șoselei? Pentru vărsarea traficului în Dezrobirii sau Dreptății?
Tre’ să mai dau și eu o fugă pe-acolo, să mai văz.
@ Filip: “vărsarea traficului în Dezrobirii sau Dreptății” ar fi munca în zadar.Proiectul drumului expres prevede joncţiunea directa cu autostrada.
Iată pe scurt ce scie aici: http://www.economica.net/cel-mai-mare-proiect-de-infrastructura-rutiera-din-capitala–podul-nou-de-la-ciurel-a-traversat-dambovita-video_132957.html
Deci, teoretic:
“În ceea ce priveşte drumul expres, acesta va porni de la intersecţia Şoseaua Virtuţii cu Splaiul Independenţei, va merge pe lângă Lacul Morii până la intersecţia cu bulevardul Uverturii, după care va trece pe lângă staţia de tratare a apei Roşu-Militari şi va ieşi din Bucureşti prin comuna Chiajna. Va traversa Centura Capitalei, va trece prin Comuna Dragomireşti-Vale şi va ieşi în A1,la km 13, Pod Ciorogârla.”
Fără să urmăresc în mod special subiectul, ştiu că au fost şi sunt încă o droaie de probleme cu exproprierile.Chiar,la un moment dat, Oprescu aruncase “petarda” realizării unui tunel, în continuarea podului, care să evite astfel problema terenurilor expropriate. Complicat, totul e complicat la noi şi mai ales durează enorm.