de Ando și HM
De-abia așteptam să v-arătăm episodul ăsta – 88! Fiindcă-l începem cu-n camion Molotov; așa-i zicem GAZ-ului 51. Firește că se trage și el de printr-un camion american; dar asta-i altă poveste.
Iată un Renault Alliance.
… e doar un Renault 11 puțin mai dichisit, produs pentru americani. Barele de protecție supradimensionate o și dovedesc. Iată și de unde provenea:
Renault 11 a fost perechea lui 9. 11 avea două uși, iar 9 avea patru. Nu prea m-am omorît după mașinile astea, dar recunosc acum că aveau linii zvelte – deși neatrăgătoare – și țineau bine la tăvăleală.
Am mai văzut noi Citroenuri CX; însă pe ăsta vi-l arătăm pentru grila neagră a hayonului. Se purta acum 30-și-ceva de ani, oferind un oarece plus de sportivitate, fiindcă ducea cu gîndul la mașini mai agresive. Fără să aducă cine știe ce folos aerodinamicității, ajuta să nu bată soarele direct pe cei din spate. A dispărut cu vremea, fiindcă, din păcate, cam lua din vizibilitatea necesară.
O mașină urîtă: Saab 99 GL. Cu toate astea… ne place aerul ei: impune.
Despre ăsta n-ai ce să zici; e cel mai echilibrat Rolls Royce făcut vreodată Silver Shadow II. Simplu, elegant, luxos – genial.
Iată o abordare japoneză destul de reușită a hatchback-ului optzecist – gen dus spre perfecțiune de Renault 25; e Toyota Corolla din seria 5. Corolla se fabrică din ’66 și azi e cam pe la 12-a serie.
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.
Frumos a blocat trotuarul Renault-ul albastru. În curbă, să-ți sară mașinile în brațe când trebuie să cobori pe carosabil să ocolești.
În altă ordine de idei, are cineva idee de ce în 2017 văd procentual mult mai puține mașini cu prelată decât în 1987?
E la noi, între Telița și Ferentari, ce te-aștepți?
Prelatele au început să se poarte din nou, diferența e că-s mult mai ușoare și ușor de pus/dat jos!
Salutare,
Iulian ma numesc, proprietarul acelui R9 albastru 🙂
Nu este absolut nici un risc de a sari pietoni pe carosabil, acel trotuar este dintotdeauna necirculabil, se circula pe trotuarul de vis-a-vis fara probleme.
Apropo, R9 este la vinzare, avizul amatorilor 🙂
Zi buna tuturor
Mică-i lumea 🙂
Hehe, dar pe trotuarul de vizavi văd în poză o mașină albă.
Păi facem și noi un grup de Facebook pentru cartier?
Susțin.
Ok, am creat un grup de discuții pe Facebook pentru cei interesați de socializare în cartier: https://www.facebook.com/groups/1800412499978062/ Pe moment se numește „Din Rahova în Sălaj”.
@Filip: Cred că e vorba şi de o schimbare de atitudine.Pentru foarte mulţi, maşina este ceea ce trebuia să fie, adică un mijloc de deplasare util. Oamenii au nevoie operativă şi frecventă de el şi nu mai au timp să pună/scoată prelata.Posibilităţile materiale sunt altele şi maşina este schimbată, acum, mult mai des.
mai zic și alții de camioane sovietice:
http://www.telegraph.co.uk/cars/features/trucks-soviet-union-definitive-history/
Dacă tot discutăm de maşini sovietice, anul ăsta, Lada Niva-din care am găsit şi noi destule-a împlinit 40 de ani de la lansare
https://www.facebook.com/RTvids/videos/1526518784025036/
Pe la Parcarea Unirii era cu câţiva ani în urmă un Silver Shadow bleumarin cu un carton “de vânzare” în parbriz. Restaurat la exterior (nu se poate menţine 50 de ani înfăţişarea originală a vopselei), interiorul nu. Veniseră unii să îl cumpere şi discutau între ei: “are spaţiu foarte mare, acolo în spate pot sta lejer 4 oameni”. Probabil voiau să îl facă limuzină pentru nunţi maneliste.
Silver Shadow nu e prea apreciat de occidentali. Nu are glamour ca un Cloud sau Phantom V sau Corniche, dar nici nu are toate facilităţile unui Rolls modern. E, în mod curios, cel mai apropiat lucru de “un Rolls popular, pentru mase”. Din pricina asta, o mulţime de Shadow au trecut pe la ateliere de tuning şi au fost transformate în cele mai kitsch moduri. Adică era un fel de BMW Pisicuţă al Rollsurilor 😀
deși, așa, în poze, n-ai zice, e ditai hardughia și ăsta. Rămîne favoritul meu. Poate și pentru că-l vedeam cel mai des prin filmele de ani 70 și-l asociez… naiba știe cu ce-l asociez.
Erau nişte trolli de forumuri (anglofoni, dar nu americani) şi se întrebau unul pe altul: nene, de ce niciun Lincoln clasic de pe vremea lui Kennedy şi Johnson nu avea V12 ca în 1948? dar Rolls de ce au un V8 în stil american? (altul: stai, bă, că V8 de 6,25/6,75 litri de la Rolls nu e V8 tipic american, e o construcţie proprie, proiectată de la zero)
Şi vine unul şi le face un duş rece: ştiţi de ce? fiindcă în epoca de glorie a mărcilor europene, anii 1960, aşa era atmosfera. Mai socialistă de felul ei. Nu era de bon ton să existe diferenţe uriaşe de sofisticare tehnică între modelele mai populare şi cele de vârf. Şi nici măcar diferenţe de design, Mercedes 600 W100 era mult mai luxos decât 250SE W108, dar pe dinafară arăta tot ca un W108, doar ceva mai mare.
Aşa stăteau lucrurile pe vremea lui Swinging London şi a Jandarmilor din Saint-Tropez.
Din episodul următor… Mercedes: ce-am mai găsit.
[…] cel mai recent articol cu masini vechi se incepe cu prezentarea unui camion. Am aceasta dubita Citroen H pozata modest, cu […]
va rog, unde se gaseste “molotovu”?
Va rog, Unde se afla Alliance-ul și celelalte masini?
R 9 alb în capătul str. ing Dumitru Teodoru:
https://www.google.com/maps/@44.4176752,26.0879682,3a,75y,70.13h,83.63t/data=!3m5!1e1!3m3!1s8PpvA3GycCFT1EjYlBPrEA!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D8PpvA3GycCFT1EjYlBPrEA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D104.12204%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100
R 9 albastru nu mai e acolo.
R9 l-am casat, il luase rau rugina pe la praguri, nici nu mai aveam timp de el, mi-e asa dor de plimbarile cu el..
Am văzut că nu mai era…
Abia acum am venit si eu cu un GAZ d-ala, ca mi-a amintit @Ando ca aveati unul:
https://pozedecat.wordpress.com/2020/09/04/tot-punem-gaz-pe-foc/