pentru că a trecut o lună de la ultimul articol despre Mic.ro, zic eu că merge unul nou, nu?
Nu ţineam neapărat să scriu despre subiect, dar m-a stîrnit un pseudo-articolaş promoţional din (ghici!) Adevărul: MIC.RO, băcănia mobilă care vine în cartierul tău, din care voi spicui…
… pregăteşte un nou concept care să vină în ajutorul bucureştenilor: magazinele mobile. Până la finalul lunii octombrie, 30 de magazine vor fi operaţionale în cartierele unde oamenii nu au de unde să-şi facă cumpărăturile. Marfă proaspătă, depozitată în condiţii cât mai bune, şi mai ales preţuri convenabile sunt printre ofertele puse la dispoziţia clienţilor
Mic.ro – e adevărat – a avut îndrăzneala să deschidă în zone fără vad şi fără potenţial. Cred că (vorbesc aici despre magazinele fixe) a deschis cam oriunde a găsit un spaţiu mic, ieftin şi liber.
Din vreo 115 magazine, cred că 20 sînt pustii şi doar 20 merg chiar bine – restul merg aşa-şi-aşa. Ştiu magazinele care merg prost (din cauza locului), dar n-am văzut să fie ajutate cu promovare în cartier, cu discounturi agresive – nu. Le-am văzut chiar ignorate în distribuţie, cu stocuri mici. Cele care merg bine o fac pentru că au vad – scurt pe doi.
Cît despre preţuri, ele sînt acceptabile, însă lumea a înţeles greşit Mic.ro – şi a înţeles greşit pentru că Mic.ro nu s-a definit bine.
Mic.ro nu e un magazin ieftin; trebuia să zică asta de la început. Trebuia să zică că e mai scump decît Carrefour şi Mega Image şi un pic mai ieftin decît media magazinelor de cartier.
Mic.ro trebuia să zică că nu e un magazin cu de toate. Nu are grisine, nu are mezeluri care se pot tăia şi felia, nu are decît vreo trei-patru mărci de bere, nu are decît cîteva feluri de îngheţată, nu vinde vrac cafea, rahat, bomboane, alune, napolitane, brînză… şi altele.
„Încercăm să dezvoltăm nişte băcănii cu fete şi băieţi de prăvălie, cu ucenici“, a declarat, astăzi, omul de afaceri Dinu Patriciu.
… îmi place de nu mai pot fantezia lui Patriciu cu băcanii şi ucenicii, dar lăsînd gluma la o parte, e aiurea să deschizi magazine după magazine, atîta vreme cît nu vinzi nimic în ele.
Nu-i nevoie să reinventezi comerţul ca să-ţi dai seama de asta.
————–
Cît despre magazinele mobile – hai să vedem cum o să meargă. Patriciu e un nene deştept; din moment ce ştie să facă afaceri cu petrol în Kazahstan, aş zice că n-are idei rele.
• tot azi, despre subiect: Mediafax, aici şi aici
Cine era aristocratul traditionalist, inculpatul Dinu Patriciu, distrugatorul comertului de tip occidental.
Mno bun.
Eftin nu ieste.
De toate nu are.
Deci? Poate o inchide mai tirziu… pt clientii corporatisti/workalcholici…
Naaaah. Nici asta. Al’ de pe Titulescu se inchide la aceeasi ora cu MegaImaju’ de peste drum. Atunci? Pence sa iau de la ei?
Eu am fost la mic.ro de la cimitir la tacerii. 2 “destepte” angajate abia se chinuiau sa treaca cumparaturile la aparat si la sfarsit m-am trezit ca 2 articole nu erau bagate in sistem asa ca trebuiau sa faca nu stiu ce combinatie. Plus ca la ce viteza aveau se formase coada de vreo 5 persoane.
Si pe deasupra strugurii pe care i-am cumparat au fost foarte nasoi…
Nu sunt prea multe lucruri care sa ma faca sa ma mai duc…
Daca ma intrebi pe mine eu zic ca e doar o cale de a spala bani a lu Patriciu :))
Teoria conspiratiei ne spune ca orice retea nationala extinsa de “ceva” (magazine, birouri etc) poate fi folosita si in alte scopuri decat cele naturale, evidente. Vantu si-a facut serviciu secret paralel in anii ’90 cu Gelsor, folosind informatiile respective pentru a cumpara ieftin si a vinde scump sau contra avantaje in luptele politice ale vremii. Patriciu pregateste si el ceva, posibil o retea de distributie rapida pentru produse exclusive sau, hehe, isi construieste un sistem de presiune. Cum ar fi sa devii un monopol in ceva si apoi sa ameninti cu taierea furnizarii unui produs de baza daca nu aia si nu ailalta? Eram bun de secu’, zau…
Interesanta idee dar in lume nicio companie nu detine un produsul care retras de pe piata nu poate fi inlocuit in cateva minute cu un alt produs similar al unei companii concurente.
Zwar nichts neues, aber sehr unterhaltsam und informativ geschrieben. 4 von 5 Sternen 🙂