de Ando și HM
În primăvara lui 1988 – pe 10 Mai – aflam din ziar de deschiderea bulevardului Dacia dintre Piața Romană și Calea Griviței: „o nouă și modernă arteră rutieră” – despre care oamenii glumeau că… unește budele publice din cele două locuri.
Chiar dacă-n timpul record de „numai 9 zile”, construcția drumului de doar 700 de metri fusese o chestiune cam de rutină – chiar așa scria-n articol. Mai ales că se renunțase și la ideea de-a săpa un pasaj subteran pe sub Calea Victoriei, precum știm din 1986…
S-au demolat și îndreptat niscaiva fronturi de case (găsim pe pagina de facebook „Bucureștiul în imagini” și o imagine a șantierului) – în orașu-n care se rădeau cartiere-ntregi asta era un mizilic. Ca să fie treaba și mai puțin spectaculoasă prelungirea acestei artere era un proiect care apăruse cu jumătate de secol mai înainte.
În articol ni se promitea că artera va fi „curînd flancată de blocuri de locuințe”; mai bine că n-a mai fost vreme de-așa ceva. Folosul oamenilor a venit iute – din scurtarea, pe-aici, a traseului autobuzului 133 care ducea la Gară.
comentarii