Am pus mîna pe un document excepţional: proiectul arterei Uranus-Berzei. Ştiţi că au început lucrările pe tronsonul Buzeşti-Berzei, dar nimeni nu ştie încă felul în care o să arate continuarea înspre Rahova. Se va lărgi podul de la Hasdeu? Se va săpa un tunel pe sub curtea Casei Poporului?
Da, se va săpa un tunel pe sub curtea Casei Poporului
Probabil că şi voi aţi fost bulversaţi de ce-a spus Primarul acum zece zile:
De la Podul Haşdeu, autostrada lui Oprescu va trece pe sub Dealul Parlamentului printr-un tunel de 37,5 metri. “Va fi în apropiere şi totuşi departe de construcţia Catedralei Neamului, astfel încât să nu ne intersectăm cu aceste lucrări. Avem şi binecuvântarea Patriarhului ca să putem trece pe acolo, m-am consultat cu el şi a fost de acord. Conducerea Camerei Deputaţilor a aprobat, la rândul ei, proiectul”, a mai spus primarul general. (de aici)
Ştiu! Aţi zis: gata! S-a ramolit definitiv. Tunel de 37 de metri jumate pe sub dealul Parlamentului? Ei bine, nu cunoaşteţi ce fel de tunel va fi acolo.
Primăria POATE construi un tunel lung de 37,5 metri pe sub curtea Casei Poporului, cu o singură condiţie: să fie un tunel cu o gaură de vierme.
Pentru cei care nu mai ţiu minte Star Trek, iată cîteva detalii:
Teoria generală a relativităţii extinde spaţiul euclidian al experienţei umane cu un spaţiu-timp mai general cu o curbură. Cauza acestei curburi este masa obiectelor, sau – ceea ce este echivalentul acesteia în teoria relativităţii – energie. Ecuaţiile teoriei generale a relativităţii ne oferă soluţii care pentru noi pot avea şi proprietăţi neobişnuite. Găurile de vierme sunt construcţii topologice, care „leagă” zone îndepărtate ale universului printr-o „scurtătură”.
Extraordinar! Cea mai la îndemînă soluţie pentru traficul bucureştean! Mai mult…
Teoria generală a relativităţii prezice faptul că dacă există găuri de vierme traversabile, ele ar putea permite călătoria în timp. Aceasta ar fi realizată prin a accelera un capăt al găurii de vierme la o viteză foarte mare faţă de celălalt capăt şi a-l aduce înapoi ceva mai târziu; dilatarea temporală din teoria relativităţii restrânse ar rezulta în faptul că acceleratul capăt ar îmbătrâni mai încet decât cel staţionar, aşa cum e văzut el de un observator extern, similar celui din paradoxul gemenilor. Totuşi, timpul curge diferit prin gaura de vierme decât înafara ei, astfel încât ceasuri sincronizate din fiecare capăt al ei vor rămâne sincronizate cu cineva care călătoreşte prin ea, indiferent de cum se mişcă ale ei capete. Aceasta înseamnă că orice intră prin capătul accelerat al găurii de vierme va ieşi prin cel staţionar într-un moment anterior intrării sale.
Adicătelea ajungem mai repede la serviciu, înţeleg eu din toate astea. E bine.
Autostradă suspendată şi trambulină deasupra curţii Casei Poporului
Planul Primăriei este mult mai grandios. Aveţi răbdare. Gaura de vierme nu este tocmai un lucru uşor de întreţinut. Să zicem că e luni dimineaţă şi începe să plouă; fireşte că se opresc toate semafoarele. Există riscul să pice lumina în gaura de vierme, şi asta – cică – e cam nasol. Pentru a se evita ambuteiajele, Primarul s-a gîndit să construiască şi o autostradă suspendată; este mai frumoasă şi oamenilor le plac lucrurile frumoase.
Noutatea absolută este că autostrada se va termina printr-o trambulină grandioasă, deasupra parcului Izvor; maşinile vor veni în viteză, vor sări de pe trambulină şi vor ateriza – în funcţie de tonaj – în zona străzii Vasile Pîrvan; se rezolvă astfel problemele de trafic de la Podul Hasdeu si de la intersecţia cu Kogălniceanu.
(pentru sensul de mers înspre Rahova nu s-a putut face trambulină)
Bac peste Dîmboviţa
Podurile actuale peste Dîmbvoviţa nu crează decît ambuteiaje, de aceea există propunerea foarte deşteaptă de a le desfiinţa. Travesarea rîului se va face cu bacul – prezintă atîtea avantaje, încît nici nu le mai amintesc. Bacul va complet ecologic, fiindcă va fi tras de pe un mal pe altul de nişte căluţi, sau poate de catîri, chiar de boi – încă nu s-a hotărît Primarul.
Casa (sic) faca tunel pe sub Casa Poporului ar insemna sa se apropie de straturile care dovedesc ca pe acele locuri au fost fosile si acum cateve mii de ani. Ar trebui sa ocoleasca, pe dedesubt, beciurile pe cel putin 5 etaje in jos. Iar un etaj are cca 4-5 m inaltime.
:)))
sa nu minimizam ideea plutirii pe fluviul capitalei! am dat peste un dosar in arhive, din 1883, care pe 4 file dezbate cumva problema unor vaporase pe Dambovita! nu stiu continutul caci nu l-am solidictat spre cercetare dar in repertoriu asa e indicat – corespondenta privind vaporase pe Dambovita.
In avriantele de lucru strapungerea de langa Casa Poporului era un drum sapat, cu maluri. Tunel inseamna probabil ca ii vor trage o placa deasupra si asa va aparea si pietonalul.
pai da, vaporase, de mult ma gandesc la asta. dar trebuie refacute podurile, sunt prea joase sau/ si prea dese. mi-ar placea ca in fiece dimineata sa iau barcuta de la eroilor la unirii
… cu bărcuţa, dar n-o să ai loc pe gîrlă de ghiolbanii cu bărci de curse şi iahturi
Sus clasicii, trăiască sistematizarea! Acum serios vorbind dacă tunelul nu trece și pe sub bulevardele Națiunile Unite și 13 Septembrie acest tunel nu își mai are rostul.
Mai oameni buni nea Oprescu chiar nu are nicio treaba cu primaria , toate chestiile se fac ori sa fie comisionu cat mai mare si culmea nu se stie cat pentru el cat numara cei din jurul lui dar nimeni nu ajunge la spaga, ori dupa cate o criza de identitate a lui dom doctor care isi aduce aminte o data la 90 de dimineti ca e cel mai mare primar din romania. Se apuca vanjos tuguiaza boticu ii strange pe ei mai incompetenti dintre cei de incredere, ii anunta ca de azi incepe marea lucrare personala dupa care se fasaie in asteptarea rezultatelor. Dupa alte 89 de dimineti il apuca iar vazand ca nu s-a intamplat nimic. Nici spaga , nici autostrada, nici acoperis verde. E bestial omu , parca e la filmari la Buftea : gropaniada, autostradiada, diametrala, inelul median, toate sunt mari razboaie pe care le duce dar doar in mintea lui :))))))
[…] ce se distruge. Daca tot se zice prin presa ca acest bulevard e o autostrada, poate la final iese o autostrada suspendata. UPDATE: ARTICOLE CU ZONA BUZESTI – BERZEI – […]
De râsul cailor ,,Avem şi binecuvântarea Patriarhului”. Acum trebuie şi binecuvântări pentru drumuri?
Utilitatea e discutabilă, mă uitam ieri la Cotroceniul pustiu pe urcare (la 8 dimineaţă), arteră cu 2 benzi, lată… azi era iar plină, dovadă că cei care au luat-o ieri pe Berzei n-au mai făcut aceeaşi greşeală şi azi au mers pe Cotroceni.
azi era mai muultă lume deja pe Berzei-Buzeşti. Am scos de la Ştirbey pînă-n Victoriei 7 minute, cu un minut în plus faţă de ieri.
Problema mare e între Polizu şi Victoriei, desigur…