despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

7 mașini vechi XCVII

de Ando și HM

Pentru episodul 97 am ales să-ncepem cu o „englezească” – Triumph Vitesse 6:

Zici că-i un Fiat 1300 mai strîns cu ușa, cînd îl vezi din față.

Punem și-o camionetă GMC, că-i frumoasă tare…

Japoneza de serviciu nu-i chiar așa, de umplutură. E o Toyota Corolla din generația a treia (de-acum 40 de ani). Corolla e, acum la a 12-a serie – nu știu cine să se bată cu asta!

Înc-un break, mai jos. E unul cu care, în anii ’90, eram obișnuiți pe străzile noastre!

Este Tofaș-ul turcesc. Se trage din Fiatul 131 (sigla producătorului turc te ducea cu mintea la cea folosită de italieni în acele timpuri). Ca taxiuri mai ales, turcii le-au folosit cu vîrf și îndesat, ceea ce nu-i deloc rău.

Ca să vedem cu trece vremea, și Fordul Focus a devenit… mașină veche. S-a lansat acum 20 de ani și n-a fost chiar rău. Rabla asta-i din prima generație, dar de pe la sfîrșitul ei, dovadă mica schimbare a părții din față. Nu m-am dat niciodată-n vînt după „fustele” aripilor, deși le recunosc utilitatea; iar stopurile variantei hatchback erau cocoțate prea sus; dar mașinile au ținut bine.

Mai punem ochii pe-un Volvo 244 care se duce undeva. Undeva unde să-i fie mai bine, așa ar fi frumos:

Și încheiem cu Mercedes 300, ca să care completăm colecția începută mai demultstrașnică limuzină.

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie

9 comments to 7 mașini vechi XCVII

  • ady88

    Acel Ford Focus este american, peobabil viața a început-o peste ocean, iar mai pe la mijloc a ajuns la noi.

    • hm

      așa e, crezusem la-nceput că versiunea americană era musai să aibă barele de protecție mai voluminoase, da’ m-am înșelat

  • ady88

    Americanele se deosebesc si prin bari mai mari, dar asta daca ne referim la masinile anilor 70-80, americanii si-au facut legislatie protectionista pentru a face masinile europene si acele japoneze mai scumpe, printre care erau si faruri care trebuiau sa nu fie sub o sticla comuna :))) Niste aberatii care au stricat mult din designul europenelor ce ajungeau in SUA.
    Iar astea mai noi din SUA se deosebesc la nivelul barilor, ele prin legislatie trebuie sa aibe ”sidemarker lights” adica niste beculete laterale cu functie de pozitii(ca la autobuze si camioane), unde au si becuri si reflectorizante. In fata ele trebuie sa fie portocalii, cum la Focus sunt, iar in spate ele trebuie sa fie rosii(la Ford nu se vad pe bara spate, dar ele sunt integrate-n stopuri pe partea laterala).
    In afara de pozitiile laterale, americanele mai au si locul pentru placuta spate mic, in care placutele europene nu incap, de aia si pe Ford ele sunt instalate peste, nu in acele locuri.

  • HM

    Ce altceva nu îmi place la ei sunt semnalizatoarele pe spate care pot fi și roșii.

  • ady88

    Da, si asta poate fi o trasatura a unei americane.
    Asta mai multe este o recliva ale anilor 60, atunci asa era mai simplu si ieftin sa combini stopul cu pozitiile si cu semnalizatorul, asa erau stopurile peste tot, si-n URSS si-n Europa, insa dupa Europa s-a modernizat si a trecut la protocaliu, iar SUA a ramas la vechitura lor.
    Desi pe piata americana asta nu este un ”must”, unii producatori europeni neaparat vopsesc in rosu semnalizatoarele lor din spate, Audi spre exemplu.

  • hm

    Dau în altceva:
    Nu știu alții ce cred, dar eu am des probleme când mă aflu în spatele unor VW Golf și Logane din ultimele generații. Nu se vede bine semnalizarea.
    Nu mă încânta semnalizatoarele spate pe orizontal, mai ales când sunt mici, înguste, scurte

  • Eu am probleme in spatele unor BMW sau Mercedes-uri ca foarte des nu le functioneaza semnalizarile … pare ca pe masura ce cresc in dimensiuni li se defecteaza mai des sistemul de semnalizare …

Leave a Reply to HM Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>