despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

7 mașini vechi CXIII

de Ando, Bobocul și HM

Ce repede le-a ajuns bătrînețea pe mașinile din episodul de azi – toate de-un leat! Cînd te gîndești că-s modele ce atrăgeau interesul în anii 2000, zău că te pune pe gînduri trecerea timpului. N-am n-am ţinut să avem numai maşini Hyundai… doar că aşa ne-au ieşit în drum – ce să faci!

Deci, dacă avem… să le vedem! Sonata a fost un model reuşit, măricel şi confortabil.

Santa Fe a ţinut bine la tăvăleală, de cînd a apărut el.

Tucson – părerea mea! – a fost genul de mașină care-a venit la țanc, pe o nișă-n creștere.

Getz, deşi micuţ, era încăpător şi echilibrat – reuşit.

 

… iar Hyundai Accent a fost multă vreme un model de succes la noi – în vest a mers bine o variantă cu fundul mai scurt -, atît cu seria pe care v-o arătăm (chiar dacă linia îi era deja desuetă), cît şi cu cea care i-a urmat.

Deși nu era decît un Elantra mai șmecherit, modelul Coupé – cunoscut și ca Tiburon – a avut căutare.

… încheiem c-un Elantra (s-a vîndut și ca „Lantra”) pe care l-am găsit pe străduțele din Kavala; pentru unele standarde grecești, chiar se ține bine.

Ce, doar Adrian să ne arate poze cu mașini din Grecia?

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

10 comments to 7 mașini vechi CXIII

  • Anonymous

    Accent-ul din Cotroceni…. De foarte mult timp sta acolo..

  • Dan

    Coincidență, asta e mașina pe care am primit-o la închiriere zilele astea: https://imgur.com/a/3cV25kw (Sonata 2019)

    • hm

      N-am văzut pe la noi. Îmi place.

      • Dan

        Mie îmi face impresia de mașină la care “nu s-a mers până la capăt”, poate și fiindcă e modelul de bază pentru piața de aici. Cromul aruncat peste tot, grila supra-dimensionată, suprafețele lucioase și scaunele deschise la culoare dau impresia de mașină premium, dar e destul de departe de așa ceva. Privind-o din spate mie îmi zboară imediat ochii spre stânga unde lipsește a 2-a țeavă de eșapament, ceva ce ar fi mers ținând cont de motorul mare (2.4 aspirat 185cp, prezent și pe unele modele de la Kia). Motorul sigur că dă impresia de agilitate – mașina chiar se mișcă bine pe toată plaja de turații și e foarte comodă – dar pe trasee scurte în oraș consumul e enorm, gen 15-16 “la sută” (15mpg). La standarde americane e o mașină care face de exemplu pe cineva din lower middle class să se simtă “above his pay grade” cum se spune pe aici, dar cam atât.

  • Multam pentru link! Acum am o tona de masini din Grecia ca am impresia ca grecii n-au nicio jena sa mearga cu masini din anii ’80 si ’90 … Chiar o sa va arat din astea 🙂

  • […] merg cu maşini coreene, cum am văzut în recentul episod al maşinilor vechi. Toyota asta era pe partea cealaltă a drumului unde am mai pozat un VW. Anul ăsta l-am văzut […]

    • hm

      Chiar se ține bine pick-up-ul ăsta față de ce droaște am văzut în circulație pe la ei.
      Da’ au fost și bine construite.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>