Mulți, mulți ani – cam de la introducerea obligativității caucicurilor de iarnă – schimbul sezonier de anvelope a stat cam la aceleași prețuri.
Așa, mai pe la periferie – unde-ți urcă mașina pe cric la marginea străzii – era 50, hai 60 de lei.
În vulcanizările mai pricopsite, vreo 80; dar nu mai mult.
Însă din toamna asta nu prea mai găsești – nici prin dosurile mărginașe! – să-ți pui cauciucurile sub 80 de lei.
Creșterea-i uriașă la vulcanizările mai „profi”, unde prețul trece chiar și 150 de lei. Și nu cred că la primăvară o să fie mai ieftin, mă-nțelegeți.
Sigur, fiecare lucru, fiecare serviciu cu prețul său; și prețul tre’ să fie ăla corectu’.
Doar că de scumpirea asta – de care, vorba aia, se lovește tot omu’ – nu s-a vorbit pe nicăieri.
Eu tot cu 60 am schimbat cele patru cauciucuri. Ridicat pe perne pneumatice, ca platforma era deja ocupata. Ce-i drept, in Chitila, ca eu imi tin cauciucurile in pivnita, la mama acasa 🙂
Tare-s curios cît mai țin și acolo prețul.
Dupa vreo trei ani, iarna asta m-a prins cu masina, am dat 280 lei pe schimbul de cauciucuri si pe indreptatul jantelor, dar am ales cauciucuri de vara optimizate si pentru sezonul rece, asa ca minim 4 ani nu mai trec pe la vulcanizare.
Nu e mai simplu să luaţi încă un set de jante? Aşa nici nu mai e nevoie de vulcanizare, deşi e recomandată echilibrarea lor. Pe mine mă costă 40 lei fiecare schimb… dar asta doar pentru că vreau eu să le echilibrez de fiecare dată, că altfel le puneam la mine-n curte cu cheia mea.
Ba, pe termen lung e chiar cea mai cuminte soluție, am avut și eu o vreme set complet, da’ l-am dat la țară…