de Ando, Bobocul și HM
Începem episodul 123 cu o raritate – o Honda Civic (seria a patra) Shuttle; adică ce se-ntîmplă cînd o mașină de serie japoneză primește o variantă de familie care nu prea are de-a face cu exemplarul din care se trage – precum seria Verso a Toyotelor.
Mai departe… pînă la urmă, e aceeași mașină: Golf, cînd e mică; și Jetta cînd i se adaugă un fund.
De la seria a treia a Golfului încolo, a apărut și o variantă combi; berlina însă s-a vîndut ca Vento (o știm ca mașină de poliție ani buni după Revoluție împreună cu Renaultul Chamade). Golfului din generația a patra i-a corespuns Bora; întîlnim însă și Golf și Bora la același combi. VW urma să termine cu brambureala Vento-Bora și să revină la Jetta dup-aceea.
O mașină care-a-nsemnat mult pentru noi: Dacia Logan. Elegantă ca un cosciug? Sigur. Dar comodă pentru o familie, îndestulătoare pentru nevoile ei și – una peste alta – fiabilă. Ce să mai zici de combi? Bagi șapte măgădăi în MCV și le rămîne loc și pentru lada cu bere.
A fost precedată de modelul Solenza – prima Dacie făcută bine și după care multă lume a oftat cînd a fost oprită din fabricație.
Mergem să vedem două Fiaturi: adică, firește, Fiețeluri, fiindcă marca asta nu prea face altceva decît mașini mici și micuțe.
Nu știu pe nimeni care să zică că-și dorește un Fiat; cu toate astea Fiaturile se vînd de minune-n toată lumea. Avem în episodul de azi un model Uno – o mașină care a fost simplă și reușită – și un Seicento – un strașnic urmaș al Polski Fiatului și construit tot în Polonia.
De altfel, Fiat a fost o mașină care a fost înșurubată cu succes în Europa comunistă, mai ales prin modelele 124 și 125 care au fost fabricate în Uniunea Sovietică, respectiv Iugoslavia și Polonia.
Mai vedem și ceva dintr-un Ford Capri mai nou plus un Scorpio Sierra care – deși decăzut – încă mai impune respect.
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.
„un Sierra care – deși decăzut – încă mai impune respect.” – e chiar un Scorpio, care impune si mai mult respect.
Absolut!
Am corectat
[…] ca in cel mai recent episod cu masini vechi s-a strecurat si Loganul, am si eu ce sa mai pun pe subiectul asta. Un Logan fotografiat la Amiens in urma cu 11 ani. Unul […]
In ultimii ani, am observat că în Franţa ponderea a trecut evident de partea Duster şi Sandero…Logan-urile clasice, în trei volume, din ce în ce mai puţine.
La inceput era bine reprezentat MCV-ul. Adica ala care avea sens, mai inalt si cu doua usi spate, nu ce-a ajuns el acum.
Mă-ntreb dacă au rezistat taximetrele Lodgy pe care le-am văzut prin Barcelona, de exemplu
Dokker Van are mare cătare la micii producători şi negustori ca să-şi transporte marfa, mai ales pe la ţară. MCV-ul ăla cu două uşi în spate e folosit încă de poliţie. Vorbesc de Franţa
E invers ca la noi, unde Loganul e la putere – dincolo au prins derivatele.
Mi se pare normal.
Acea “Honda” a stat parcată la un moment dat pe Şos. Mihai Bravu, lângă gura de metrou de la staţia Piaţa Iancului, ieşirea spre Ferdinand – Obor.