despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

pe Splai – bicicletele pe prima bandă

Splaiul nostru trece, în vara asta, printr-o nouă prefacere urbanistică!

Toată prima bandă va fi numai și numai pentru biciclete. Gata cu mașinile parcate, gata cu vuietul de lîngă trotuar…

Și, din păcate… gata cu banda specială, dedicată autobuzelor care circulă pe aici: linii grele, a căror atractivitate e distrusă de fiecare minut pierdut în trafic: 104, 123, 385, 336.

Încă mai cred că, pentru buna funcționare a Capitalei noastre, prioritizarea transportului public e vitală. Nu mă oftic – chiar mă bucur – cînd văd cum fratele meu pe bicicletă și trotinetă se duce pe lîngă mine cu iuțeala vîntului. Mi se pare cumplit să văd cum zeci de oameni șed prizonieri în cutii de tablă: autobuzul e acela care trebuie să treacă cel mai repede, și pe lîngă bicicletă, și pe lîngă mașină: asta trebuie să vedem că se-ntîmplă, ca să ne convingem să ne suim în transportul public.

Dacă pe noua arteră Fabrica de glucoză banda pentru biciclete e o glumă proastă, aici e, parcă… prea mare. Nu știu; simt că în continuare nu folosim tot spațiul aflat pe drumurile publice așa cum trebuie; de multe ori benzile auto îs prea late: ia să le facem mai înguste oleacă, și să vezi cum se disciplinează traficul și se mai reduce goana șoferului…

Desigur, deocamdată, noua bandă rămîne parcare – mai ales în preajma instituțiilor statului român care, pe lîngă faptul că s-au împroprietărit cu străzi și trotuare întregi, atrag trafic important.

Listă de articole selecționate despre transportul public – aicilistă de articole selecționate despre infrastructură – aici

3 comments to pe Splai – bicicletele pe prima bandă

  • Cristian Ioan

    Ai dreptate, din pacate!

    Adica banda pentu bicle si trotinete electrice, trebuie, fara indoiala, insa prioritatea zero ar fi fost titusi banda speciala pt AUTOBUZE!

  • Vorbind in general, prioritatea ar trebui sa fie mersul pe jos, urmat de biciclete si trotinete (daca nu le-ar mai lasa utilizatorii peste tot…), si apoi transportul in comun. Iar la transport in comun, in Bucuresti cel putin, principalul ar trebui sa fie metroul, urmat de cele de suprafata electrice, tramvaiul si troleul inaintea eventualelor autobuze electrice, bateriile ramanand o problema. Desi, evident, cum folosirea automobilului personal trebuie descurajata pana la interzicere (exceptand cei care chiar au nevoie, de exemplu cei cu probleme de mobilitate sau care transporta obiecte voluminoase), s-ar face loc pt. orice fel de transport in comun pe strazi.

  • O prostie inimaginabilă! În primul rând, autobuzele au stații pe întreg tronsonul de pe Splai.

Leave a Reply to Cristian Ioan Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>