Pînă s-o pune pe roate transportul public, pînă s-or face piste pentru biciclete, pînă s-or construi parcări – toate lucrurile despre care vrem să credem c-o să aducă minunea civilizației rutiere în Capitală – nimenea nu vede că la îndemîna noastră e cea mai simplă și mai genială soluție.
E vopseaua: vopseaua alba cu care se trag benzile de circulație și zebrele.
Cînd marcajele o să fie vopsite bine, cînd liniile o să se vadă bine și noaptea dar și ziua pe pe soare, cînd n-o să se mai tocească după o săptămînă, cînd șoferul o să poată fi ghidat în interescții fără să mai meargă „la ghici”, cînd – pe scurt! – banda-ntîi o să se continue tot cu banda-ntîi și nu cu banda a doua, atunci o să vedeți o îmbunătățire miraculoasă a condițiilor de trafic.
Amenzi, poliție pe șosele, camere care să surprindă contravențiile? Bune și astea: dar de-abia cînd o să știm pe unde mergem o să putem merge și ca lumea.
listă de articole selecționate despre infrastructură – aici
Soluția de bază la blocajele traficului rutier al capitalei e reducerea numărului trecerilor la nivel cu calea ferată din capitală la 0.Stopul unei treceri la nivel cu calea ferată mănâncă timp.Și în contextul în care s-a dezvoltat industria auto ar trebui să nu mai existe treceri la nivel cu rețeaua feroviară pe teritoriul capitalei.
[…] de la Simply Bucharest, printr-un articol publicat la finalul lunii trecute (link aici), mi-au adus aminte de o trecere de pietoni pe care nu am cum să nu o observ de fiecare dată […]