despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

7 mașini vechi CXXIX

de Ando, Bobocul și HM

Sîntem la episodul 129 – asta ca să nu ne-ncurcăm prea tare-n cifrele romane; prima mașină e o Lancia – care a obișnuit multă vreme să-și codifice modelele cu litere grecești. Hardughia de mai jos se cheamă Thesis și a fost un experiment interesant, eșuat – firește – taman pentru că era… prea interesant.

Mai departe, un Ford mic care voia să fie mare; de-aia s-a numit, pesemne, și Fusion: n-a fost rău – doar foarte, foarte… Ford.

Continuăm cu-n Rover 200 (generația a treia) –  cu oleacă de scliviseală, a continuat cîțiva ani să se vîndă ca Rover 25.

Înainte de Yaris, Toyota și-a numit modelele micuțe Starlet – iată unul din generația a patra.

Cam din aceeași perioadă – început de ani ’90 – hop și a șaptea generație a Toyotei Corolla – acum modelul cel mai de succes din lume e la doisprezecea.

Pesemne ultimul Peugeot măreț fabricat – 405; de fiecare dată cînd vedem unul ne oprim să-l băgăm în seamă.

Un tractorel inimos – un „Universal” de-al nostru produs sub licență Fiat, încă gata de treabă.

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

12 comments to 7 mașini vechi CXXIX

  • Cristian Ioan

    Foarte bine si frumos, doar ca pentru mine “masini vechi” inseamn Dacia, Skoda, R16, Fiat 1300, Ford Mustang, Mercedes-urile anilor ’70, Opel, ARO sau Lada.

    trabanturiam vazut destule, dar are cineva vre-o iagine cu Lastunul?

    Cele prezentate aici sunt interesante, dar INEDITE, adica rare, niciodata nu au fost prezente in numar mare pe strazile noastre!

  • bai … “la a douasprezecea” …(“acum modelul cel mai de succes din lume e la doisprezecea”)

  • Felicitări pentru episodul 129. Imediat, imediat ajungeți la 150 de articole doar cu mașini vechi, ceea ce e pur și simplu wow din punctul meu de vedere. De vreo lună de zile am reluat și eu seria cu rable de pe blog, iar acum vreo săptămână am ieșit la o plimbare prin Sectorul 4 în căutare de alte autoturisme. Cred că am fotografiat pe puțin 60-70 de Dacii, tot soiul de Daewoo, Matiz-uri (încă destul de populare prin București, dar în câțiva ani cred că o să devină o raritate; încerc de pe acum să le pun la păstrare), câteva ARO și o Dacia 1100. În rest, nimic special, nimic ieșit din comun. Și sunt un pic dezamăgit. Speram să dau măcar de o clasică prin zonele pe care le-am colindat. Și dacă era abandonată și vai de mama ei tot o fotografiam pentru arhivă. O să mai fac săptămâna viitoare o altă plimbare, de această dată undeva prin „centru”. Poate Unirii, Națiunile Unite, Carol, poate ajung și prin zona Călărașilor.

    • hm

      La 150 ajungem cătinel, în ritm de un episod pe lună: mai e!
      N-ai ce mașini deosebite să mai găsești, Ciprian – s-a făcut „curat” mai ales în sectorul 4 plus că au mai fost și programele Rabla (inclusiv ăla al primăriei) așa că ce era ușor de casat (adică cu acte-n regulă) s-a casat.
      Dacii mai sînt încă multe, dar în funcționare se răresc

  • Toate clasicele sunt in parcare la Intercontinetal, grupate intr-un colt …

  • hctin

    Niciodata nu am reusit sa inteleg logica in a-ti abandona pur si simplu masina.
    O vinzi, o duci la fier vechi, dar sa o lasi pur si simplu sa putrezeasca…
    Plus ca multe au numar de inmatriculare, deci sunt o tinichea administrativa de coada cuiva, genereaza oarece costuri cu impozitul.

    • hm

      astea care apar pe stradă „de nicăieri” și rămîn să ruginească sînt vîndute, re-vîndute, nici nu mai sînt luate în evidența DRPCIV și primării cu ultimul proprietar.

      Uneori mai sînt rable rămase după vreo moștenire, nu-s bani de acte – acolo rămîn și alea

  • […] Renault 4, cu numere de Franţa, tocmai Mesopotamia nordică, în preajma podului împăraţilor Severus şi Carcalla de peste râul Cendere. N-are legătură cu niciuna dintre maşinile recentului episod cu 7 maşini vechi. […]

Leave a Reply to bogdan Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>