De-abia ce ne obișnuisem – în sfîrșit! – să avem o piață a restaurantelor cumsecade, unde clientul să fie servit bine, iute, prietenos; de-abia ce ne trecuse spaima și sila aceea de a fi trași pe sfoară, intrînd într-un local și – fir-ar să fie! – piața asta dete-n brînci, din cauza restricțiilor din viața noastră.
Pierderile financiare pe care restaurantele le au sînt știute; dar pierderile clientului cum se pot ele măsura?
Să nu credem că noi – clienții – pierdem numai acolo unde nu mai avem cum să ne petrecem ocaziile frumoase ori pauzele de zi cu zi așezați la o masă.
Începem să pierdem, din păcate, din cauza micilor „scurtături” pe care unele restaurante și fast-food-uri încep să le practice, la adăpostul sistemului de livrare a mîncării acasă.
Întrucît ne place tare mult să fim serviți cît mai repede, curierii cu mîncare aleargă-n tot orașul.
Ne bucurăm cînd mîncarea vine fără să se lase așteptată – și, uneori, ne dăm seama că graba asta e-n paguba noastră.
Ce-nsemna, oare, cînd mîncarea ți se aducea numaidecît la masă cînd dădeai comanda? Că restaurantul era-ntr-adevăr eficient… sau că poate o avea făcută de ieri?
Ghinion – azi, dacă ceva nu ne place, dacă-i rece sau făcut greșit, nu mai avem cum să trimetem blidul-napoi la bucătărie: ne-am procopsit cu el.
Restaurantele știu asta, atunci cînd ne livrează prea repede sau cînd, din mai multe porții comandate, una-i rece.
Să știm și noi – tot ce știm e-n folosul nostru.
Restaurantele cu treaba lor, problema e că am devenit dependenți de aplicațiile astea care “aduc mâncare” în câteva click-uri. Într-una dintre duminicile trecute mi se făcuse deja foame de la minunățiile puse în listă, doar că aplicația “a avut o problemă de server”, cum se zice, chiar când să validez adresa pentru comandă. N-am murit în final de foame, noroc că mergea site-ul restaurantului, da’ cam asta e cu dependența de tehnologie!
Cam da.
Mai e și o „democratizare” a restaurantelor și fast-foodurilor, dată de limitările geografice ale platformelor de curierat. Fiindcă nu-ți aduc de departe, s-au născut o droaie de mîncătorii de cartier de care ești legat prin Food Panda, Glovo șamd.
…devine tot mai ușor să dai click-click-click și să nu mai suni la restaurant, să-ți dai numărul, eventual adresa, să vorbești…