despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Mai trece o iarna?

scris de Ando

Unul din lucrurile bune făcute de fostul primar Onţanu, prin 2008-2009, a fost repunerea în circuitul normal a pasajelor pietonale subterane din zona Bucur Obor. Este vorba, în primul rând, de cel de sub şoseaua Colentina care pleacă de lângă magazinul Bucur Obor şi iese în faţa blocului „A.C.R.” de pe Colentina, foarte important pentru că el are şi ramificaţii la staţiile tramvaiului 21 (cel de al doilea pasaj fiind cel care subtraversează Calea Moşilor, în cealaltă parte a intersecţiei). O lungă perioadă, aceste pasaje fuseseră deturnate de la scopul lor principal, devenind un fel de bazaruri subterane care adăposteau sumedenie de buticuri, chioşcuri etc. Din cauza forfotei şi a aglomeraţiei generate de acest gen de comerţ (loc prielnic şi pentru prezenţa masivă a hoţilor de buzunare), lumea evita să folosească pasajele pentru adevărata lor menire, adică traversarea în siguranţă. Aşa că foarte mulţi se aventurau în traversarea pe sus, pe carosabil, expunându-se la accidente.

Prin reamenajarea pasajului, dotarea lui cu scări rulante şi, în paralel, a montării de garduri de protecţie la suprafaţă, s-a reuşit – aproape în totalitate – disciplinarea pietonală din zonă. Spun „aproape în totalitate” pentru că mai sunt şi acum zgubilitici care se dau mari, escaladând gardurile de protecţie de pe marginea şoselei pentru a traversa.

In  primavara anului trecut ADP sector 2 a efectuat operaţiunea de schimbare a scărilor rulante de la pasaj. Pentru scoaterea scărilor vechi şi înlocuirea lor cu cele noi, evident, a fost nevoie să fie demontate cupolele de protecţie de la gurile de acces.

Acele cupole, deşi nu arătau prea grozav, îşi aveau rostul lor, adică fereau scările de acele elemente care pot face periculoase treptele: ploaia şi ninsoarea.  Plus că, sunt sigur, nici mecanismelor de acţionare de la scările rulante umezeala în exces nu le face bine.

Te gândeşti că un bun gospodar (că tot suntem în gură, toată ziua, cu „economiile”, cu „refolosirile”, cu „lipsa banilor” etc.) ar fi depozitat acele cupole şi le-ar fi montat la loc. Aşi!

Nu sunt atât de naiv să nu înţeleg şi dedesubturile: urma caiet de sarcini, cerere de ofertă, licitaţie etc. câştigă cine trebuie, montăm alte cupole de protecţie, dar… surpriză: deşi era timp căcălău pentru toată birocraţia, vechea garnitură a primăriei nu a făcut nimic! De ce? Habar n-am! Cert este că nici acum, la data articolului, nu există cupole de protecţie la gurile pasajului. Noroc că iarna trecută a fost una mai blândă, dar nu se ştie cum va fi cea care stă să vină. Asta, ca să trecem peste aspectul dezolant pe care-l oferă intrările în pasaj!

Acum, aştept să văd: îi bagă noul primar de sector „în viteză” pe cei de la ADP ca să termine ceea ce trebuia terminat demult?

3 comments to Mai trece o iarna?

  • Cristian Ioan

    Multumesc!
    Prin 1996-2000 lucram linga Obor, asa ca treceam des pe acolo, am vazut cu pasajul.
    Acum nu mai trec nici cu tramvaiul, pe la suprafata, asa ca ignoram complet aceasta “evolutie retrograda”, ca au DISPARUT complet, defintiv cupolele acelea de protecţie de la gurile de acces la metrou!
    Da, aspectul lor lasa de dorit, dar sunt NECESARE!
    Ma asteptam sa dureze mult reparatiile, sa fi fost puse la loc cu mare intarziere, dar nu credeam chiar asa, sa lipseasca complet!

    • Ando

      @Cristian Ioan: Aşa e! Acum îmi aduc aminte că mi-ai trimis o fotografie din perioada în care tramvaiele circulau încă pe sus, pe marginea pasajului. Da, şi pe mine mă enervează tare mult lucrul neterminat. Ştiu că sunt în joc alţi bani, alte”scheme” dar, găseşte soluţiile şi fă naibii treaba până la capăt. Uite, a început să ningă. Treptele umede sunt un pericol evident!

  • Cristian Ioan

    Bine ca se lucreaza la refacerea cupolelor!

    Si da, confirm pe deplin din perioada aceea faza cu:
    “Din cauza forfotei şi a aglomeraţiei generate de acest gen de comerţ (loc prielnic şi pentru prezenţa masivă a hoţilor de buzunare), lumea evita să folosească pasajele pentru adevărata lor menire, adică traversarea în siguranţă. Aşa că foarte mulţi se aventurau în traversarea pe sus, pe carosabil, expunându-se la accidente”

Leave a Reply to Cristian Ioan Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>