Că-n luna decembrie tot omul petrece mai mult timp ca de obicei la cumpărături, e de la sine-nțeles.
Mai ales în vremurile astea posibilitatea de a scăpa cît mai iute dintr-un magazin e un criteriu legitim de a alege unde să-ți faci cumpărăturile.
Din ce în ce mai folosit este sistemul de „self-service”, unde clientul își scanează și plătește singur-singurel cumpărăturile și pleacă liniștit, fără să mai aibă de-a face cu cozile.
Că sînt magazine unde sistemul ăsta chiar funcționează fără reproș – Carrefour, Auchan – e normal.
Că nici acuma însă, după un an de la implementare, sistemul din Kaufland nu poate fi operat în totalitate de cumpărător fără asistența fizică a unui angajat… e batjocură.
Dar diferențele între aceste abordări nu sînt numai de soft, dacă-mi dați voie să zic așa.
Carrefour a creat, pentru zona caselor unde clientul își face treaba singur, un spațiu larg, aerisit, în care nimeni nu se înghesuie.
Kaufland s-a mulțumit să improvizeze în toate magazinele un soi de staul îngust, în care oamenii se freacă unii de alții și se lovesc cu cărucioarele.
comentarii