despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

vești din transportul public

… despre transportul public își dau cu părerea, mai ales, fel de fel de oameni care nu l-au mai folosit de ani și ani și ani de zile.

Oameni care consideră nefolositor tramvaiul, oameni care-i detestă pe bătrîni – îi știți prea bine: merg cu mașinile lor, se suie pe biciclete, dar nu și-ar plimba două-trei stații curul pe scaunul de plastic.

Cu minte fiind, noi știm că viețuirea noastră e mai bună dacă toate lucrușoarele din care se-mpletește armonios civilizația funcționează.

Iar transportul public e chiar șira spinării care ține orașul!

Treaba și interesul nostru-i să știm ce se-ntîmplă; așa că pigulim cîteva noutăți.

——

Avem o linie de autobuz care circulă pe cele mai noi artere de legătură ale Capitalei. 243 pleacă din Berceni și o ia mai apoi pe recenta șosea dintre Vitan-Bîrzești și Titan; mai apoi se suie și pe podul dintre Delfinului și Doamna Ghica, ajungînd pîn’ la urmă spre Pipera. Ditai traseul, ceva care ajută pe undeva și 102, și 135. Interesant, fără îndoială!

——

Cîrcotașul, însă, se poate întreba de ce-i nevoie să meargă pînă-n Metalurgiei, cînd s-ar putea opri la Apărători; și de ce să se ducă taman pe șoseaua Pipera – n-ar putea să fie mai scurt?

Firește că s-ar putea; dar trebuie să înțelegeți că aproape toate traseele din Capitală au un apendice artificial, fiindcă autobuzele au nevoie de-un capăt de linie, unde să mai stea șoferii să-și tragă sufletul. De-asta-s atîtea segmente consistente de traseu inutile pentru călători.

Bine-nțeles, treaba asta n-o întîlnim la liniile operate de societatea de transport din Voluntari: autobuzele ei pot să-ntoarcă bine-mersi oriunde, fără mofturi – ba chiar s-a făcut pe dracu-n patru ca să ajungă cît mai adînc în București; în timp ce liniile regionale ale S.T.B. se opresc la periferie, liniile S.T.V. mai au un pic și-ntorc în Centru!

——

O veste importantă pentru viitorul transportului din București e numirea unui director nou la S.T.B. – cine-i căuzașul dezvoltării transportului public? Cine va aduce în sfîrșit eficiența și civilizația, cine va ademeni cetățeanu-n stații?

Revine-n funcție doar cineva care-a mai condus și acum zece ani Regia, într-o perioadă în care condițiile de transport se degradaseră considerabil, ceea ce ne pune față-n față cu realitatea că Primăria Capitalei nu găsește nici un specialist veritabil în transport public.

listă de articole selecționate despre transportul public – aici

10 comments to vești din transportul public

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>