… despre transportul public își dau cu părerea, mai ales, fel de fel de oameni care nu l-au mai folosit de ani și ani și ani de zile.
Oameni care consideră nefolositor tramvaiul, oameni care-i detestă pe bătrîni – îi știți prea bine: merg cu mașinile lor, se suie pe biciclete, dar nu și-ar plimba două-trei stații curul pe scaunul de plastic.
Cu minte fiind, noi știm că viețuirea noastră e mai bună dacă toate lucrușoarele din care se-mpletește armonios civilizația funcționează.
Iar transportul public e chiar șira spinării care ține orașul!
Treaba și interesul nostru-i să știm ce se-ntîmplă; așa că pigulim cîteva noutăți.
——
Avem o linie de autobuz care circulă pe cele mai noi artere de legătură ale Capitalei. 243 pleacă din Berceni și o ia mai apoi pe recenta șosea dintre Vitan-Bîrzești și Titan; mai apoi se suie și pe podul dintre Delfinului și Doamna Ghica, ajungînd pîn’ la urmă spre Pipera. Ditai traseul, ceva care ajută pe undeva și 102, și 135. Interesant, fără îndoială!
——
Cîrcotașul, însă, se poate întreba de ce-i nevoie să meargă pînă-n Metalurgiei, cînd s-ar putea opri la Apărători; și de ce să se ducă taman pe șoseaua Pipera – n-ar putea să fie mai scurt?
Firește că s-ar putea; dar trebuie să înțelegeți că aproape toate traseele din Capitală au un apendice artificial, fiindcă autobuzele au nevoie de-un capăt de linie, unde să mai stea șoferii să-și tragă sufletul. De-asta-s atîtea segmente consistente de traseu inutile pentru călători.
Bine-nțeles, treaba asta n-o întîlnim la liniile operate de societatea de transport din Voluntari: autobuzele ei pot să-ntoarcă bine-mersi oriunde, fără mofturi – ba chiar s-a făcut pe dracu-n patru ca să ajungă cît mai adînc în București; în timp ce liniile regionale ale S.T.B. se opresc la periferie, liniile S.T.V. mai au un pic și-ntorc în Centru!
——
O veste importantă pentru viitorul transportului din București e numirea unui director nou la S.T.B. – cine-i căuzașul dezvoltării transportului public? Cine va aduce în sfîrșit eficiența și civilizația, cine va ademeni cetățeanu-n stații?
Revine-n funcție doar cineva care-a mai condus și acum zece ani Regia, într-o perioadă în care condițiile de transport se degradaseră considerabil, ceea ce ne pune față-n față cu realitatea că Primăria Capitalei nu găsește nici un specialist veritabil în transport public.
listă de articole selecționate despre transportul public – aici
Vă spuneam acum ceva timp că primarul din S4 pregătește amplasarea de pasarele pietonale pe Bd. Tineretului. Ei bine, cam așa ar urma să arate: https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-24670349-foto-video-primarul-daniel-baluta-prezentat-cum-arata-pasarela-pietonala-tineretului-nedorita-parte-din-cetatenii-din-zona-opozitie-contre-piedici-vor-mereu.htm
Îmi cer scuze dacă este spam comentariul cu link atașat.
Singurul spam e Băluță însuși, din păcate!
Și mă tem c-o să umple de pasarele și pe Olteniței, e-n stare.
Ce să faci, dacă de exemplu mizeria de metrou a fost făcută de la început fără accese convenabile?
Dacă la Tineretului se construia de la-nceput acces înspre Șincai și înspre parc; dacă la Brîncoveanu mai făceau unul pe partea cealaltă de bulevard.
@Daniel,
Nu este spam, dar vazusem deja pe FB!
Si am vazut si rectiile, cei care la obiectiile noastre “cum se asigura accesul pe pasarele?” raspund cu injurii si cu “mereu nemultumimiti: daca nu se face, de ce nu s-a facut?, daca se face, nu va place!”
Radu Herjeu
Azi, la ora prânzului, am mers cu autobuzul 361. Am făcut fix 30 de minute de la aeroportul Băneasa până la Palatul Parlamentului. Deci jumate din diametrul Bucureștiului. În momentele de maximă aglomerație, în mașină am fost 4 călători!
S-ar putea crede că oamenii erau la serviciu la ora aia. Și, totuși, cozile de autoturisme de la semafoare sugerau altceva.
Patru călători e bine pentru 361.
Dacă n-avea mașini, ne-am călca în picioare cu bicicleta
https://www.simplybucharest.ro/?p=5488
Altă propunere : “…trenul metropolitan care va avea în final 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei”.
https://www.news.ro/social/nicusor-dan-propus-finantarea-pnrr-trenul-metropolitan-avea-final-8-tronsoane-cale-ferata-moderna-jurul-capitalei-valoarea-totala-proiectelor-circa-530-milioane-euro-1922402219522021031720071464
Nu-i oprește nimeni să-ncerce.
Până una alta le-a luat două luni să improvizeze stație de tramvai în pasajul Victoriei.
Pana acum putin timp 243 mergea intre Cora Pantelimon si CFR constanta….iar inainte de devierea traseului pricinuita de lucrarile la pasajul Ghica pe la Gara de est…avea trasul initial intre Cora Pantelimon si Lacul tei aproape de UTCB
Avea un public la Cora, din ce știu.
Pe de altă parte, mi se pare o mare increngatură pe la Cora, cu traseele care se plimba prin parcare și ies pe la Antilopa.