despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

un subiect controversat

generalizările sînt periculoase – ştiţi.

Dar nu ne putem opri – le facem.

Ziceam de curînd despre taximetrişti – că sînt un pericol public; era o generalizare.

Atunci cînd îi înjurăm pe loganişti, la fel – generalizăm. Îi socotim nişte frustraţi care n-au avut bani de o maşină adevărată şi îi înjurăm cînd îndrăznesc să se bage în faţa vreunui megan sau să depăşească o astră – fără să ne gîndim că şi loganul e o maşină de toată isprava. Nu cred în chestii de genul blestemul loganului; e normal ca maşina cea mai întîlnită pe şosea să fie – statistic – implicată în mai multe accidente decît un Bentley.

De-a lungul vremii – generalizînd – am întîlnit categorii de şoferi dispuse la o mai mare agresivitate. Generalizez cînd spun că nu am văzut pînă acuma vreun şofer de la firma Arabesque care să conducă preventiv; că nu am întîlnit vreun şofer de la Radiodifuziunea Română care să dea prioritate – şi aşa mai departe…

Generalizez cînd spun că am văzut foarte mulţi şoferi de octavia care îşi închipuie că şed cu fundul cel puţin într-un bemveu; dar să ştiţi că, de fiecare dată cînd îmi iese o skodă de-asta în cale, m-am obişnuit să casc bine ochii.

Ieri, pe Calea Floreasca, un om – conducînd o octavie – a derapat şi a căzut în lac; şi a murit. Avea viteză? Era alunecos pe jos? Îşi pusese cauciucuri de iarnă? O fi fost nevoit să evite pe cineva? Nu ştiu.

8 comments to un subiect controversat

  • Poate a crezut că lui nu i se poate întâmpla, poate era pur şi simplu idiot, şi i-a dat talpă, poate era pilit, poate a crezut că e cazul s-o termine cu viaţa, poate…Skoda(nu,eu sunt loganist! şi mându de asta)n-are nicio vină în chestia asta. Dacă era BMW, poate. Maşina asta, BMW, ia minţile românului. Nu mă întreba de ce, că nu-ţi pot spune. Ăia cu merţanu’ sunt cuminţi, ăia cu Jaguarul, câţi or fi, la fel. Până şi ăia cu Audi, alţi fiţoşi, parcă o lasă mai moale. Ăia cu BMW sunt posedaţi de domnu’ Dracu!
    Acum, tehnic vorbind: sunt maşini(nu ştiu Skoda cum o fi, n-am avut plăcerea) care, din motive tehnice(estetice?) au o serie de unghiuri moarte, din ce în ce mai multe, pe măsură ce fantezia designerilor devine mai fistichie. Mai ales la cele în două volume e jale cu luneta, indiferent de marcă. De asta apar tot felul de dispozitive pentru supravegherea unghiurilor moarte. Şi de asta eu sunt foarte atent la Logan(ştiu cu ce se mănâncă) şi la mai toate în două volume. O altă problemă sunt stâlpii “A”, din motive de 5 stele la teste! Habitaclul devine un soi de cuşcă de protecţie, faţa şi spatele zone de absorbţie a şocurilor. A nu se uita că ORICE maşină este un compromis între multe cerinţe, unele ireconciliabile, luate în absolut.

  • florin

    Dupa accesoriile ce se vad in pozele date publicitatii,se pare ca masina fusese”tunata”,si probabil ca cel care o conducea,a crezut ca asta il va proteja,inclusiv de propria prostie.

  • hm

    Dom’le, de aia îi cam spune accident… că se întîmplă într-o circumstanţă în care nu prea mai ai tu ce face. Poate omul ăla conducea bine, chiar dacă avea maşina împopoţonată – cine ştie?

    În fine.
    Logan am şi eu.

  • Ca posesor de Logan declar fara jena ca are o vizibilitate execrabila. In fata am intotdeauna probleme cand ma duc la Sibiu pentru ca la orice serpentina sau pe Valea Oltului trebuie sa ma dau in fata sau in spate sau sa ma aplec spre usa pentru ca in unghiuri la 45 de grade stanga-fata nu vezi ce ti se arata din contrasens din cauza stalpului. Mi s-a intamplat destul de des ca, in acelasi unghi dificil de aproximativ 45 grade stanga-fata, combinat cu unghiul de inclinatie al acestui stalp, sa-mi fie chiar mascat pietonul de pe trecerea de pietoni, mai ales in zile mizere cand stergatorul aduna tot si mai produce vreo 5 cm de obturatie vizuala. In spate, din cauza plestii aleia pline dintre usi si luneta … Fundul nu-l vad niciodata in nicio retrovizoare (ambele laterale cu micsorare de imagine) asa ca intotdeauna am probleme in a estima cat mai am in spate in marche-arriere. Cu aceeasi nostalgie a Oltcitului … 🙂

  • Ando

    Intr-adevar,nu-i bine sa generalizezi(in orice domeniu).

    Pe vremea cand Daciile erau “reginele soseleor romanesti”,
    se faceau diferentieri geografice: cei mai prosti soferi sunt aia de
    Prahova sau cei de Constanta, ca sa nu mai zicem de cei de Arges care n-au
    mama, n-au tata etc.Erau clasificari si pe categorii de carnet,gen:soferii de pe basculante sunt criminali, aia de ITB sunt niste boi, dar aia de pe TIR-uri sunt soferi adevarati etc.

    Acum se discuta, mai ales,”pe marci” ; a mai aparut si categoria celor cu masini inmatriculate in BG, dar taximetristii sunt in top !

    Fara sa fiu un vitezoman înrăit, aveam si eu hachite de genul “cat faci pana la Constanta” sau cat ai “prins”pe portiunea X de drum sau “cum ba, si l-ai lasat sa te depaseasca ala?”

    Acum,sincer,de cate ori ma urc la volan,ma gandesc la ce spunea
    socru-meu: important e sa ajungi intreg la destinatie!Lasa consumul,lasa ceasul,ochii la drum tot timpul…( e adevarat ca asta a cam venit cu varsta:-)

    Din pacate insa,accidente se pot intampla oricui.

  • hm

    dom’le, dacă tot generalizăm – că nu avem cum să n-o facem, eu zic că trafic mai de rahat ca sîmbăta, mai rar! E înfiorător!

  • Cata

    Ando are perfecta dreptate.Sambata dimineata ma duceam spre Targul de Carte,eram pe la jumatatea pasajului Basarab,pe banda a doua in coloana,la 60 la ora,din spatele meu venea putin mai tare un X5,m-am asigurat,am semnalizat si am trecut pe banda 1. In secundele urmatoare am verificat retrovizoarea si venea un TT ,cred ca avea peste 160 la ora si sigur intra in mine,a pus frana ,masina i-a derapat,cum o faceau Daciile 1300,lucru care nu este permis pentru un Audi,tipul a redresat si a trecut pe banda doi,a revenit pe banda 1,urmat de doua BMW-uri de 10-12 ani vechime.Baietii erau la curse de fapt,pentru ca ajungand la semaforul din Banu Manta,au trecut pe rosu,au facut stanga si au reintrat pe pasaj,reincepand cursa.Asta in timp ce pe Tudor Vladimirescu era radar care oprea masini,pe Panduri aproape de Razoare la fel,pe Calea Grivitei la fel.Discutand cu colegii la servici,am avut confirmarea ca sambata si duminica sunt aproape continue aceste ‘NFS-uri’.Doamne fereste pana la urma ! Oricum ,circulatia auto in Bucuresti devine pe zi ce trece un sport extrem.Pana cand nu vor confisca masini si vor anula carnete de conducere de la cativa ani pana definitiv nu se va rezolva nimic.

  • hm

    păi da, că pe Pasaj nu e radar niciodată. E raiul imbecililor.
    În weekend îi avem şi pe începători (n-au nici o vină) care trebuie şi ei să înveţe să conducă.

Leave a Reply to Constantin Gheorghe Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>