Ce poate fi mai neîndestulător decît tramvaiul bucureștean? Pe șine proaste, cu vagoane infecte și ruginite, cu o rețea batjocorită căreia-i lipsesc conexiunile?
Sînt legendare șinele proaste din zonele Socului, Tei, 1 Mai, Barbu Văcărescu, Adesgo, Nerva Traian, Calea Călărașilor, Ferdinand, Mărășești, Vasile Milea – iar cele pe care acum aproape două decenii le-am refăcut deja-s ca vai de mama lor pe alocuri.
Dar cumplit rămîne felu-n care se prezintă intersecțiile liniilor. Șoferul știe gropile îngrozitoare de la Pantelimon cu Ferdinand, de la Hala Traian, 11 Iunie și de la Rahova-Trafic Greu. Oricît s-ar petici, niciodată nu se repară cu adevărat! Ca să nu mai zici că mijloacele de transport însele se prăpădesc!
Poate și de-asta s-a renunțat, în trecutul recent, la crearea de corespondențe între magistralele de tramvai, preferîndu-se încrucișările simple, fără macazuri și curbe. Rezultatul, firește, e acela că-n caz de vreo nevoie, tramvaiele nu se pot devia, ci rămîn ca proastele pe linie!
Ar fi cu adevărat folositor ca în intersecțiile Lujerului cu Timișoara, Mihalache cu Turda, Ștefan cel Mare cu Barbu Văcărescu și la Piața Muncii tramvaiele să poată avea posibilitatea să schimbe direcțiile.
De bine, de rău, în viitorul apropiat o să avem și tramvaie noi; pe unde le lăsăm să meargă – în condițiile-n care și șinele destul de bune de azi se degradează, totuși, din cauza întreținerii proaste – naiba știe!
Nu mai trebuie dovedit că viitorul transportului public bucureștean o să fie pe șine, ci doar că sîntem gata să-l și punem pe șine.
listă de articole selecționate despre transportul public – aici • listă de articole selecționate despre infrastructură – aici
Corect!
Dn 1988 nu mia am treaba cu Hala Traian sau Calea Calarasi.
Dar sina foarte proasta vad (si aud) zilnic pe B-dul 1 Mai, actualul Mihalache. Iar la intersectia cu Turda, liniile de tramvai se intalnesc doar in cruce, fara vre-un macaz sau racord.