despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

ne permitem!

Ca să nu mai fim chiar ultimii săraci din Țară, iată – o să scumpim transportul public: calitate pe bani, nu pe nasturi!

Trei lei un bilet: un pic mai mult decît dublu, dar merită.

Primim în schimb, ce-i drept, mai mult stat în stație, mai mult jeg în tramvai și troleu, mai multe defecțiuni și accidente, mai multe șantiere de reparații unde nu se lucrează nimic și la fel de multe trasee gîndite aiurea: merită fiecare leuț.

Nu aici trebuia s-ajungem. Transportul public ar trebui să fie gratis – nu pe bani.

listă de articole selecționate despre transportul public – aici

8 comments to ne permitem!

  • Bogdan

    Biletul de stb este 1.3 lei din 2008. De atunci s-au mai făcut îmbunătățiri, măcar dacă ne gândim la autobuzele noi.
    Sunt de acord cu toate problemele pe care le enumerați.
    De ce afirmați totuși că ar trebui să fie gratis?

  • TVlad

    Stai ca la orice comentariu contra unei scumpiri, vine inevitabil maciuca argumentelor de tipul “in Germania (Franta, Suedia, Italia sau orice alta tara convenabil aleasa) e dublu/triplu/de n ori mai mare, asa ca voi inca sa ziceti merci ca e inca ieftin”.

    Sau: “orice serviciu pe lumea asta are un pret. Vrei calitate, platesti, nene!”

    Corect dar atunci sa mai facem o mica modificare: nu mai vreau sa platesc absolut nici o taxa catre stat, nici impozit, nici TVA, nici CAS/CASS, nimic. Ori platesc aceste taxe si beneficiez “gratuit” de servicii din partea statului, ori platesc serviciile respective dar nu si taxele din care ele ar trebui prestate.
    Numai ca statul roman e inventiv: platesti si una si cealalta si sint o gramada de idioti utili care il sustin.

  • O fi parte din politica de descurajare a traficului auto …

  • bogdan

    @hm: stiu foarte bine care e starea transportului ca doar locuiesc in bucuresti si-l foloesc(e drept ca metroul in majoritatea timpului). in schimb nu cred ca este o solutie sa-l facem gratuit pe stb.

    • Ba asta e o parte a solutiei. Evident ca trebuie sa se ofere si calitate, dar intai trebuie sa ne asiguram ca e accesibil tuturor, incepand cu cei saraci, pt. care si un leu conteaza, si cei care trebuie sa faca o deplasare neplanificata, care pot sa n-aiba cum sa ia o cartele sau alta metoda de a achita in acel moment.

      Transportul public ar trebui sa fie un serviciu public la care cetatenii au dreptul atata timp cat nu il abuzeaza (stat in mijlocul de transport in loc de folosire normala, pt. deplasare de la A la B, deranjat alti pasageri…). Ceea ce ar trebui sa se aplice si altor servicii care la randul lor se platesc.

      Finantarea in cazul transportului public poate veni din taxe aplicate celor care folosesc masini personale si optimizarea incasarilor din publicitate si spatii comerciale aferente, care spatii pot fi chiar operate macar partial de municipalitate, in moduri care sa aduca un profit mai important, nu doar inchiriate.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>