de Ando, Bobocul și HM
… proaspăt în oraș, un La Salle 1939 – demn să deschidă episodul 144:
Ne re-ntîlnim cu-n Dauphine crăcănat și – mai ales – funcțional.
… iar într-unul din grupajele de rable ce urmează, mai dibuim încă unul – cu ajutorul lui Dragoș Alexandru
Avem și-un IMS… sau cel puțin o bună bucată dintr-unul. Oricum arată mai bine decît bîzdîgania de Aro Dragon pe care-o revedem și de data asta; chiar dacă e, într-adevăr, bine întreținută, zău că-i obositoare.
Nici azi nu scăpăm de Trabanturi! Unul vesel – varianta în trei volume, că „berlină” parcă nu ne vine să-i zicem – altul combi, mai năcăjit; și ultimul tot combi, care-n realitate e un model 1.1: ultimul fabricat, cu motor în patru timpi.
O mașinuță care-a reușit să se fofileze, pînă acum, din serialul nostru e Opel Corsa din generația a treia.
Tot o mașinuță e și asta. Deși-i Piaggio, nu v-așteptați să aibă motor de scuter. Modelul Porter e, de fapt, ceva ce se trage din Daihatsu – cam cum a făcut și Daewoo Damas din Suzuki.
Încheiem cu altă utilitară, dar… nu chiar mașină. Ce contează: e veselă, e luminoasă și ne vestește apropierea sărbătorilor!
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.
Al meu Dauphine, la aceeasi culoare, era mai bine intretinut: https://pozedecat.wordpress.com/2019/11/22/visina-putreda/
“LaSalle was an American brand of luxury automobiles manufactured and marketed, as a separate brand, by General Motors’ Cadillac division from 1927 through 1940…”
https://en.wikipedia.org/wiki/LaSalle_(automobile)
Excelent, ca deobicei!
La Salle m-a impresionat cel mai putin: nu numai ca nu vazusem, dar nici nu auzisem de ea, spre deosebire de Cadillac, care imi era familiar – desi evident ca nu existau prea multe in Romania anilor ’60!
Renault Dauphine (Gordini?) erau cateva, la francezi a fost foarte populara ca “economy car”, dar la noi nu au fost asa multe. spre deosebire de Fiat-urile 600 si 850, sau de VW brosscuta, Dauphine semna mai degrama a masina “adevarata”!
Aro Dragon are un camuflaj digital (idea a aparut in primul razboi mondial, nu are legatura cu calculatoarele) si ma deprima: de ce a fost distrusa firma Aro?
Armat nu are de loc nevoie de vehicule de transport, cum erau jeep-urile?
[…] ca am vazut un Damas pe la prietenii preocupati de masinile vechi. Asta e la noi, nu e in Turcia, ca cel de […]