despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

nu-mi plac promoţiile

… mai ales în supermarketuri – fiindcă ascund capcane şi măgării.

… şi cel mai mult mi-e greaţă de  promoţiile inaugurale – cînd e prilej de bulucire şi de oase rupte. Pentru ce? La sfîrşit nimeni nu-şi dă seama că a meritat.

La fel de enervante sînt şi lansările în sine: magazinul cel nou e plin cu marfă bună, relativ ieftină, cu nişte sortimente reuşite, cu nişte mărci pe care ţi-i drag să le cumperi; dar trec vreo trei săptămîni şi magazinul se întoarce la mediocritatea pieţei: mărci proprii proaste, lipsa stocului de chestii bune – şi aşa mai departe.

Dau ca exemplu negativ magazinele Lidl; puţine feluri de a face comerţ reuşesc să mă enerveze în halul ăsta. Nu-nţeleg fanii Lidl; am prieteni care merg la fiecare două zile acolo: luni e nu-ş ce promoţie la chiftele împletite, dup-aia e nu-ş ce reducere nemaipomenită la aparatul electric de ars benzină. Bilanţul? timp pierdut, bani risipiţi aiurea, chestii nefolositoare prin debara şi cămară.

Mă-nnebuneşte şi felul în care Carrefour sau Cora fac promoţii – genul ăla de ai reducere 50% la al doilea produs cumpărat – asta doar dacă primul produs cumpărat este (să zicem) un hîrdău de 10 litri de iaurt de iac ori un sac de 25 de kile de seminţe de banane – ceva absolut stupid şi nefolositor.

Mi-i silă de fel de fel de reduceri cumulate cu cupoane şi vouchere. Ai voucher valabil doar peste o săptămînă – marţea, dacă e soare; ai cupon de reducere la mîncarea de pisici, valabil doar dacă faci cumpărături de peste trei milioane de lei – şi tot aşa.

Apropo, la Lidl nu se primesc bonuri de masă.

12 comments to nu-mi plac promoţiile

  • promotiile nu-s pentru oricine, oricand. am avut o perioada in care am avut nevoie sa fac economii serioase si cu promotiile m-am scos. dar intr-adevar faceam o ora magazinele in feicare zi. timp aveam, bani nu prea. deci da, promotiile nu sunt pentru oricine, oricand, dar asta nu inseamna ca sunt chiar inutile.

  • Pe mine ma sparg promotiile acelea scrise mare cu rosu, pe fond galben 12,99 – pret vechi, 12,79 pret nou… WTF, chiar pune lumea botul la “reducerile” astea “fantastice”? O fi un adevar, fiindca, cel putin in Cora, vad chestia asta din ce in ce mai des, la tot felul de produse. Vezi de departe abtipildul ala galben, si te gandesti ca o fi ceva interesant, si cand dai sa te apropii si citesti mai bine, te trezesti ca e teapa de 10 bani, sau 12 ca sa mearga matematica mai greu :))
    Pe bune de nu ne cred prosti complet… Sau poate chiar suntem unii, din moment ce din ce in ce mai multe magazine au reclame gen “reduceri PANA LA 99%!!OMFG”…

  • hm

    cel mai mişto e cînd chiar te nimereşti pe promoţie. cum ar fi să ai nevoie de nu ştiu ce scaun şi să-l găseşti la 50%. ehe, atunci nu se mai plînge nimeni!

    Şi pînă la urmă, mulţi chiar nu sînt în stare să-şi ţie portofelu’n pantaloni.

  • florin

    Cu piata 16 Februarie la 2 minutzi de mers agale,unde am si magazine,si tarani la taraba,si buticari,si gogoserie,si patiserie si altele,supermarketurile si promotiile lor ma cam lasa rece.Oricum,banii economisiti la supermarket,se duc pe benzina sau pe RATB/metrou.

  • Dan

    Promotii reale s-ar putea implementa folosind produse perisabile in pragul expirarii – gen salam care expira in 3 zile la 50% din pret. Am vazut asa ceva in Elvetia, schema asta chiar parea sa se bucure de un real succes. Dar cum romanu’ are alta fibra (cumpara mult si inutil chiar fara promotii) iar maidanezii trebuie sa traiasca si ei din ceva…

  • tavi

    copii, promotiile reale sunt afara… adica mergi la galleries lafayette si cumperi cu 300 EURO ce costa in mod normal 600… get it?

  • hm

    Dane, nu-i mai simplu să schimbi eticheta cu data de expirare şi să continui vînzarea?

  • tavi

    fuck! galeries lafayette! scuzati ortografia… evident, daca-ti permiti!

  • hm

    ah!
    si o promotie la low cost pîn’la Paris 🙂

  • Freesys

    @tavi, ala e un alt tip de reducere adica de la foarte scump la scump.

  • Cred ca te referi la LIDL Doinei, sector 5, s-a deschis pe 5 Februarie , nu ?
    Stau in zona si de asta stiu 😉

    Apropo de tichete :

    Saptamana trecuta zic sa vizitez minunea…am incarcat constiincios un carucior de prostioare (era dupa doua saptamani de stat in casa ca ursul), si la casa surpriza totala : nu se primesc bonuri … NU era nici un afis pe niciunde care sa-i spuna bizonului impimgator de carucior treaba asta… normal ca am abandonat toata marfa cumparata acolo (1 metru de banda), si am sunat la telefonul ala al cumparatorului de fata cu ei, vorbeam in microfon sa auda toata lumea 😉
    In timp ce o o pasarica tanara imi tot repeta ca-i pare rau, apare seful de magazin… care-mi spune cu tupeu ca era OBLIGATIA mea sa intreb intai la casa daca primesc bonuri… i-am aratat plantei ca nu poti ajunge la casa decat daca cumperi marfa, dar degeaba… un pic de scandal asa de control tot am facut 😉
    In fine, le-am scris pe Facebook si mi-au raspuns, iar si-au cerut scuze… urmeaza cred ANPC si OPC 😉

    PS
    nu m-a impresionat cu nimic, prefer vechiul PENNY sau buticurile din fata blocului… si din primavara ma duc la Piata Rahova 😉

  • hm

    vecine… subscriu. nici mie nu imi place Lidl. Tot Penny sa traiasca!

Leave a Reply to Stefan Muresan Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>