Orice oprire a unui serviciu public e cumplită pentru cetățean.
Și, în București, cînd se oprește transportul public totul se-ndreaptă spre haos.
De ce s-a ajuns la grevă, dacă e corect să se facă grevă, dacă e corect să se facă grevă acum, dacă e corect să se facă grevă așa… mă privește doar în calitatea de cetățean, pe care obișnuiesc s-o înțeleg cuprinzînd toate aspectele ce-o definesc.
Cetățeanul, vedeți voi, folosește direct și indirect transportul public, îl înțelege: știe că fără el orașu-n care locuiește nu e decît o adunătură de construcții și de străzi; și nu-l privește doar ca pe un serviciu care i se prestează-n calitate de client.
Ca atare orice disfuncționalitate a transportului ne interesează. Iar disfuncționalitatea nu a apărut de-o dată, în dimineața grevei, ci era prezentă mereu, dintotdeauna: din cauza prostiei, rea-voinței, nepriceperii și nepăsării tuturor administrațiilor bucureștene. Cunoaștem asta foarte bine, iar cetățeanul curios n-are decît să parcurgă cele aproape 400 de materiale despre transportul public pe care le-am publicat pentru a înțelege starea de fapt.
Bunînțeles că orice acțiune de forță ce afectează serviciile publice este una politică, și chiar trebuie să fie așa. Bunînțeles, de asemenea, că angajatul care recurge la asemenea acțiune nu are nici un motiv să fie rezonabil – și că sindicalistul nu trebuie să fie nici un om bun și nici simpatic.
Cetățeanul bucureștean n-are de ce să creadă că șoferul care-l conduce la serviciu e dușmanul lui.
Singurul dușman al cetățeanului e cel care-l conduce pe șofer.
Listă de articole selecționate despre transportul public – aici
Angajatul sofer trebuie sa fie rezonabil in proportie de 1/3. Nu zice legea asa? Raman 2/3 care-si pot permite sa fie nerezonabili pana se incheie conflictul. Care conflict are si el o procedura de declansare, nu poate sa fie asa, “spontan” de fiecare data cand se supara cineva. Inteleg ca aici se supara si o parte si alta. O parte pentru smenurile cu piese si combustibili si plati suplimentare aiurea care au si dus in timp la datorii ale societatii iar cealalta parte pentru ca nu se fac reparatiile la timp. Si ca nu au salariu cum trebuie.
https://economedia.ro/ce-salarii-au-angajatii-stb-care-au-blocat-joi-capitala-printr-o-greva-spontana.html#.Yeq51v5ByUk
Bineinteles, au oricand optiunea sa demisioneze si sa se angajeze in invatamant, ca sa beneficieze de salarii mai mari. Ca un profesor de gimnaziu sau de liceu sigur are salariul mai mare decat cela aunui sofer STB, nu ? Sau poate ca nu in toate cazurile … https://www.edupedu.ro/ce-salarii-de-baza-vor-primi-profesorii-pe-fiecare-functie-si-grad-didactic-daca-guvernul-aproba-cresterile-amanate-in-ultimii-2-ani-de-la-1-ianuarie-2022/
Foarte bine spus, dar nu uitati ca pe aici sunt multi care iubesc PSD si acum ar scorni orice argument doar ca sa loveasca in actualul primar general, acel om care trebuie sa conduca o administratie paralizata de consilierii PSD, PNL si alte partidulete…
O să vă spun un secret, primarul Dan nu-i flețul pe care-l crede lumea.