despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Ce puține-s alternativele.

Comerț, puzderie, oriunde-n jurul nostru: doar ca să ne regăsim captivi în monopolul retailului.

„Lidl” deschide oriunde găsește o pîrloagă printre case; „Profi” se bate cu „Shop&Go” pentru fitece parter de bloc unde nu-i deja casă de pariuri ori farmacie!

Ni-i tot mai comod să cumpărăm și cu toate astea simțim că ceva-i greșit, că pe undeva nu ieșim în cîștig!

De-aia lumea se suie-n tramvai, să străbată și juma’ de oraș, ca să cumpere medicamentele la prețul corect din „Farmacia Tei”.

De-aia iau oamenii calea Vitanului, ca să facă o afacere umplîndu-și căruciorul de cumpărături din supermarketul „La Cocoș”.

Intrați să vedeți și băbuța cu pensia pitită în portofelul învelit într-o pungă din fundul sacoșei; dar și pe ăl cu bani, pentru care diferența scutită-nsemnează și mai mulți bani.

Fiindcă alternativele comerțului bucureștean sînt, în realitate, aproape inexistente.

2 comments to Ce puține-s alternativele.

  • Dan

    Prin vremurile pre-pandemice în care umblam avioanele spre SUA, țin minte că am realizat la un moment dat că orașele de acolo sunt pline doar de magazine de rețea – zic de magazine de haine, “alimentare”, “librării”, farmacii și chiar și restaurante. Ce vedem noi ca fast-food (mac sau kfc) sunt doar cele câteva rețele care s-au extins în toată lumea, fiindcă acolo sunt mult mai multe astfel de stabilimente, întinse doar la nivel național.

    Trendul este oricum global, îl văd și aici pe insulă, deși nu s-a ajuns încă la gradul de uniformizare a brandurilor din SUA. Dar mâncare luăm doar de la hypermarket, manuale școlare doar de la magazinul de rețea, de haine nu mai zic!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>