eu vă zic că orice e posibil. De fapt, ştiţi şi voi asta – doar că v-aţi dezobişnuit cu surprizele. Surpriză a fost Băsescu în 2000; poate fi eventualul, outsiderul Prigoană o surpriză în 2012?
Pînă la urmă, ar putea cîştiga acela care-şi doreşte mai mult victoria. Nu e o platitudine auzită la meciurile de fotbal, e o realitate.
Sînt convins că Oprescu îşi doreşte îngrozitor de mult victoria – doar că şi-o doreşte doar pentru el şi împotriva interesului Oraşului.
Nu ştiu; Prigoană – care începe să se poarte ca şi contracandidat oficial – pare interesant în declaraţii:
Silviu Prigoană, anunţat deja pe surse drept candidatul PDL la Primăria Capitalei, spune că un bun candidat la alegerile din 10 iunie trebuie să aibă “carismă şi notorietate”, iar proiectele şi programul electoral contează mai puţin […]
“Un primar bun nu trebuie sa fie un bun gospodar. Aceasta e o percepţie gresita. Trebuie sa fie un vizionar, nu un manager, sa anticipeze cum va arata Bucurestiul peste 20 de ani si sa isi conduca echipa pentru a ajunge acolo“ (de aici)
De acord. Proiectele şi programele electorale sînt inutile, atîta vreme cît toată lumea ştie că nu se vor respecta. Însă toată lumea le aşteaptă – o ştiţi la fel de bine ca şi mine. De acord şi cu primarul care nu trebuie să fie totuna cu gospodarul, cu omul providenţial chiar; dar îţi trebuie ceva – altceva – în schimb!
Ceva coerent. O viziune clară. Simplă. Puternică – pentru că altfel nu facem nimic.
Deocamdată Prigoană e interesant – dar asta nu e de-ajuns. Repet: nu e de-ajuns!
34 000 (treizeci si patru de mii) este numarul contractelor pe care Prigoana spune ca le-a derulat cu statul.
s-ar putea să avem aici măcar 33 990 de probleme…
Pe bune acum HM, crezi ca Oprescu nu o sa iasa primar din primul tur? Crezi ca e cineva capabil sa atinga macar 20% in lupta cu el? ca eu nu cred…
e aproape imposibil.
in plus o sa fie doar un tur!
si mai interesant…
Pai cam asta e domocratia la noi ,majoritatea se supune minoritatii!
Vizionarul acela care isi imagineaza cum va arata orasul peste 20 de ani ,nu trebuie sa fie bun gospodar pentru ca prin masurile pe care le ia in cei patru ani umili cat este primar sa creeze germenii dezvoltarii spre acea viziune ? Ideal pt. dl Prigoana ar fi sa vina cu niste fumigene pt.ca peste 20 de ani nu va fi acolo sa dea socoteala. intre timp juniorul o sa …(aici aveti imaginatia propprie la dispozitie).Va amintiti cum vorbea Prigoana cand nu era inca membru de partid ?- Daca eu as fi la guvernare as face si as drege pt.ca sunt un bun manager, am bani si nu as fi tentat,etc. Marea realizare dupa ce a fost intr-un partid la guvernare : a incercat sa-si lanseze progenitura in politica (poate a si reusit ?)
Dupa prigoana(scris special cu litera mica)primarul nu trebuie sa fie nici gospodar,nici manager,trebuie sa fie vizionar.Nu ar fi mai bine ca dom’Gunoi asta se se apuce de scris literatura SF,pt ca acolo isi poate etala viziunile de vizionar?Si apoi ca sa fi vizionar in problemele unui oras,nu trebuie sa te pricepi cat de cat sa-l gospodaresti si sa-l manageriezi(care pana la urma e unul si acelasi lucru)?Asta,fi-su si,sa n-o uitam pe nevasta-sa,ne mai lipsesc;nu ne ajung Base,Elena,EBa si restul gastii!
Prigoana nu voia sa desfiinteze complet tramvaiul pentru a mari spatiul pentru masini? Si nu cumva locuieste in Pipera? Bine, mai stim noi un candidat cu adresa incerta in buletin, relativ la Bucuresti zic…
Prigoană nu ştie ce vrea, de asta sînt convins. Ba, mă tem, o să vină cu vreun proiect la fel de sforăitor ca autostra-dada lui Oprescu.
Şi nici nu prea îl văd “coalizînd” ceva în jurul lui.
Nu vreau să credeţi că-l vreau pe el.
Dar staţi liniştiţi – lupta cea mare e pe Consiliu…
@Dan, ehe acum locuieste foarte aproape de “ulciorul nesecat” , pe Matei Basarab.
Vreau sa fie infrant Oprescu dar nu de unu ca prigoana!E ca si cum l-am pune inapoi primar pe Videanu!
Miza pe Bucuresti e enormă pentru ca sunt bani mulţi în joc, aşa că lupta va fi crâncenă.
Nimeni nu e invincibil sau de neînlocuit. Oraşul va merge mai departe (mai bine sau mai rău).Cred că, aproape nimeni, nu mai pune botul chiar la tot ce se trâmbiţează în campania electorala.
Peste tot(nunumai la noi) e la fel : adică,la bilanţ,sunt discrepanţe mari între promisiuni şi realizari.Eu sunt de principiul ca, măcar după fiecare primar-indiferent care e acela- să rămana câte ceva concret şi util oraşului.
Dacă se va respecta termenul (parcă 10 iunie) şi sistemul de alegeri cu un singur tur, Oprescu are cele mai mari şanse.Ca să fie clar : eu o sa-l votez . De ce ? Păi pentru faptul ca e descurcăreţ şi uns cu toate alifiile.Bineînţeles că are în spate o cocoaşă de interese şi de grupuri de interese şi nu ma amăgeşte eticheta de independent. Dar omul ştie să se mişte printre toţi. Ştie clar ce se aşteaptă de la el şi-mai ales când e “în corzi”- iese şi comunică bine, are un stil direct. I s-au pus şi nenumarate “frâne”:ba de Consiliu , ba de ONG-uri. Un exemplu : anul trecut ( puteti citi aici http://www.mdrt.ro/comunicare/presa/comunicate/plan-de-marketing-turistic-pentru-bucuresti )
se discuta ( şi ,vă zic eu, nu pe puţini bani) depre planul de marketing turistic pentru Bucuresti. Il vedeţi cumva acolo invitat pe primarul-general al Capitalei , aşa cum ar fost normal ? Nuuu…las’ că ştim noi ce e bine pentru Bucureşti !
Nu mai zic de primarii de sector .Mi-a fost foarte clar în iarna asta când arterele principale erau curăţate onorabil , iar străzile secundare şi aleile dintre blocuri lăsate în voia celui de sus ! ( ştiu clar situaţia din sectoarele 2 şi 1 pe care le-am bătut mult şi pe jos cu treburi de serviciu )Pe cine înjura lumea ? pe Oprescu ,normal.
Este şi o legislaţie-intenţionat , lăsată aşa- adică strâmbă.Am mai spus-o, dar mă bucur s-o repet: atât timp cât primarul general care câştigă Bucureşti-ul nu-şi poate pune propriile echipe la conducerea sectoarelor, ca să vorbească toţi aceeaşi limbă , vom avea un oraş dezbinat dpdv managerial şi decizional.
Stau la bloc.A fost o iarnă grea. N-a fost frig în casă, şi totuşi cheltuilelile la întreţinere- deşi au crescut şi vor creşte – au fost ţinute”în frâu”, la un nivel -cât de cât-suportabil.
Oprescu a înţeles şi a încercat să facă ceva şi pentru circulaţie.Vorbesc de treburile concrete,”pămanteşti” nu de cele “suspendate”…dar şi câte frâne a avut şi are încă. Oamenii, adică noi trebuie să ne decidem : vrem o variantă utilă de mers cu maşina sau ne cramponăm de Piaţa Matacahe.Sigur , ştiu, sunt o grămada de argumente pro şi contra, probabil şi destule alternative fezabile dar ritmul de viaţa al oraşului nu permite tergiversări la nesfârşit. Poate că suna “ceauşist” dar ăsta e oraşul în care trăim şi vrând, nevrând trebuie să-l adaptăm la cerinţele vremurilor actuale .
@Ando – mai in gluma, mai in serios as spune ca tu si primarul general va meritati unul pe altul !!!
Cum, niciun admirator al lui Nicuşor Dan? Păi, se poate? Taman acu’, când salva ceva prin Cotroceni, n-am înţeles prea bine ce, alături de Gabriel “Alifie” Liiceanu, ăsta din urmă foarte indignat, pentru că e “cartierul lui”? Eu zic că dacă nu-l votaţi, nici nu ştiţi ce pierdeţi! Părerea mea…
L-am rugat pe Ando sa-mi dea voie sa folosesc poza cu “popandaul” pe feisbuc,si a fost de acord.Am facut postul respectiv si ca un mic experiment.Am mai postat si alte poze din Bucuresti cu zone ce nu mai exista sau s-au schimbat radical.Am postat o poza cu statuia lui Mihai Viteazul pe cand era la universitate,intrebandu-ma daca va mai ajunge vre-o data acolo.Comentarii ZERO!”Imi place” ZERO voturi!Nici o reactie,nici de la cei mai tineri,nici de la cei mai putin tineri.Am fost surprins si sincer dezamagit,mai ales ca pe unii ii stiu ca oameni cu mintea deschisa.Bineinteles ca posturile cu pisicute,catelusi,floricele sau muzica de pe youtube,au cele mai multe voturi si comentarii.Sa ne mai miram ca “primarul nu trebuie sa fie nici bun gospodar,nici bun manager….”?
pana la urma prefer pe cineva caruia ii pasa de orasul nostru, chit ca sunt in dezacord cu el.
Ca e vorba de politician, oengist sau prieten, vreau in primul rand sa ii pese.
Ai dreptate HM,numai ca se pare ca de orasul asta nu le mai pasa tocmai locuitorilor,tocmai celor ce il “folosesc” zi de zi.Da,soferii vor parcari,pietonii-trotuare,ecologistii-parcuri si spatii verzi,ongistii-pastrarea unor monumente sau salvarea maidanezilor,toti vor cate o felie din orasul asta.Nimeni insa nu propune o solutie de compromis,o solutie care sa puna inainte ORASUL in ansamblul lui,cu toate problemele lui,de la care vin inevitabil si problemele noastre.
Oricine poate fi învins… problema e că dacă îl înlocuim pe Oprescu cu Prigoană, schimbăm un măscărici cu altu’. Despre ce (nu) a făcut Oprică am mai scris şi prin alte forumuri. Se fac 4 ani de când Oprescu se şterge la kur cu legea… mai ales că, în 4 ani, nu a făcut nimic. Să detaliez:
– Pasaj Basarab: încă îl tergiversează, deşi precis se va lăuda în campanie cu el
– Pod Mihai Bravu: lucrare ilegală, începută ilegal (fără autorizaţie de construcţie, fără hotărâre de CGMB, fără aviz de mediu şi alte acte), prin urmare blocată şi abandonată
– Bd. Uranus: demolări ilegale de monumente istorice, fără autorizaţii, fără trecere prin CGMB, deci iar lucrare blocată şi parţial abandonată
– Pod la ,,Splai Dudescu” (arteră care nu există, da’ Oprică se încăpăţânează să îi spună aşa), început şi abandonat
– Pod hobanat la Ciurel şi penetraţie: începută şi trecută în conservare, că nu sunt făcute exproprieri, nu sunt autorizaţii, nu e nimic
– modernizare linie de tramvai pe Str. Liviu Rebreanu: în juma’ de an au reuşit şi ei să scoată linia veche. În acelaşi interval de timp, în Cluj s-a înlocuit de 2 ori mai multă linie (care e gata, inclusiv catenara)
– un serviciu de deszăpezire şi salubirzare aproape inexistent, după ce Oprescu a zis că se ocupă PMB de asta şi nu sectoarele
– lunar se plătesc milioane de euro chirie pentru sediul Primăriei. Oprescu a refuzat cumpărarea ei (deşi la câtă chirie s-a plătit până acum, puteau face altă clădire de la zero), iar în sediul din Regina Elisabeta nu s-a clintit un ac de 4 ani (normal, firma care trebuia să facă lucrarea nu a fost plătită, aşa că şi-a strâns jucăriile şi a plecat)
– s-au băgat milioane de euro într-o arenă naţională care n-are parcări şi n-are nici gazon (!)
– zero investiţii în transport public, zero investiţii în parcări (cu excepţia celei subternae de la Universitate, care e şi ea cu câteva luni întârziere), zero ivestiţii în adăposturi pentru câini, în schimb se dau 4 milioane de euro pentru iluminat public
– zero investiţii în infrastructura parcurilor (vezi podurile din Cişmigiu sau aspectul Herăstrăului), în schimb el bagă milioane de euro în flori şi în cumpărat raţe şi alte păsări
– Oprescu mai încasează bani şi de la Facultatea de Medicină, că încă e profesor acolo… nu c-ar veni prea des la lucru
Mai vreţi? Nu v-au ajuns 4 ani?! Nu mai votez cu ăsta nici să mă plătească. Da’ nici cu Prigo’ parcă n-aş vota.
A… exprimarea ,,nu mai votez cu ăsta” nu înseamnă că l-am votat la ultimele alegeri. NU L-AM VOTAT atunci!
Fir-ar să fie, că bine ai mai rezumat situaţia.
Nici eu n-aş prea vota cu Prigoană.
Şi fiindcă alegerile se vor desfăşura într-un singur tur, Oprescu e şi mai favorit…
Ca de obicei ne formam pareri din “adevaruri” necercetate. Pasajul Basarab este blocat de Ministerul Transportului care nu isi da acordul pentru constructia peroanelor in incinta Garii de Nord. Prin urmare, statia de pe pod, desi e gata de aproape un an, nu poate fi folosita. E o contra politica, pusa in aplicare tocmai pentru ca se stie ca in perceptia publicului larg Oprescu iese de vinovat. Astia sunt oamenii din spatele lui Prigoana, apropo.
Deszapezirea in Bucuresti anul asta a fost extraordinara, cum a remarcat si Ando. Pe bulervarde si strazile principale a fost luna, a doua zi dupa ninsori, in vreme ce pe strazile secundare abia acum vreo doua-trei saptamini au terminat de strins zapada.
Stadionul National s-a refacut la oridnul Ministerului Tineretului si Sportului, pentru ca FRF sa poata organiza finala cupei UEFA in 2012. Si daca Oprescu nu statea cu biciul pe ei anul trecut, am mari dubii ca s-ar fi finalizat la timp stadionul, iar el era cel care si-o lua pe cocoasa.
Investitii in transportul public in conditiile in care RATB-ul e controlat de consiliu si nu de primarie, iar consiliul controlat de PD+PNG, nu au cum sa stea in creionul lui Oprescu, dar evident ca el pica la raspundere.
Spalatul si maturatul strazilor si trotuarelor este inca in slujba ADP-urilor de sector, de altfel de citeva zile au si iesit la greblat si maturat si se vad clar pe ei insemnele de sector.
Nu-mi place cind apar unii si altii si abereaza chestii fie inghitite de-a gata de la propaganda, fie create de ei in scopuri propagandistice. Oprescu are multe, foarte multe carente, dar este primul PRIMAR pe care l-a avut Bucurestiul de la Basescu incoace si cred ca, in conditiile in care si-a desfasurat mandatul, cu un consiliu mai mult ostil, a facut destula treaba buna ca sa mai merite o tura.
Sa nu uitam ca asta toamna, Boc (apropo, si el e in spatele lui Prigoana, indirect de acord, dar sunt totusi colegi de partid) a taiat subventia de la guvern pentru caldura de la CET-uri, Oprescu fiind cel care a decis sa amortizeze socul din bugetul PMB. Asa ca atunci cind ati mormait printre dinti ca e mult ca platiti 570-800 de lei intretinere pe Ianuarie, luati in cosiderare ca puteau fi 900-1400 de lei.
Problemele sunt multe in Bucuresti, si cele mai multe tin de organizarea legala a raporturilor de functionare ale primariei generale cu cele de sector, cu consiliul municipiului si cu consiliile locale de sector. Mai demult era un articol aici despre ineficienta sectoarelor si despre lipsa lor de reprezentativitate vizavi de organizarea actuala a Bucurestiului. Poate si acolo ar trebui cautate solutii.
Eu, unul, o sa-l votez pe Oprescu. L-am votat si in turul 2 in 2008 (in turul 1, l-am votat pe Orban) si consider ca si-a facut treaba destul.
Am văzut deszăpezirea ,,exemplară” pe Prel. Ghencea şi Str. Braşov în primele zile de ninsoare… atât de exemplară era, că abia treceai ca pieton pe acolo, în vreme ce utilajele curăţau doar Bd. Timişoara între Plaza şi Răzoare, că acolo le era garajul. Nici pe Iuliu Maniu nu s-au omorât, curăţând doar între Cotroceni şi Apaca, apoi stânga împrejur. Şi situaţia asta a durat primele 3 zile cu ninsore.
Printre blocuri nu mai zic, pe o strada de la mine din zona nu s-a intrat DELOC cu deszăpezirea, acum o săptămână încă aveam şleauri acolo, dar de câteva zile s-au topit în mod natural. Da’ aia e vina lui Poteraş.
Despre Basarab: chiar dacă MT nu îşi dă acordul pentru peroanele Gării de Nord, de ce nu se deschide staţia aşa? Are lifturi, are scări rulante, scări fixe… iar Gara oricum are porţi şi la capetele alea (deşi cică le-ar fi închis, deşi mulţi ieşeau pe acolo ca să ia 35). Să nu aruncăm pisica la MT pentru incompetenţa edililor Bucureştiului!
Sigur… Oprescu merită votat pentru subvenţii şi, eventual, pentru gratuităţile pensionarilor la RATB. Că aşa fac toţi, ţin cu dinţii de astea două. E adevărat, nu mă deranjază subvenţia, că doar plătesc impozite, deci e oarecum normal să primesc şi ceva înapoi. Însă, în afară de subvenţia asta, ce merite mai are Oprescu? Câte proiecte cu bani europeni, de exemplu, a început? Şi punem pariu că subvenţia aia e dată pentru că PMB nu a fost n stare să cheltuie nimic pe proiecte şi a rămas cu banii în cont? Şi cum venea anul electoral…
Apropo de Oprescu: după ce a văzut vagonul Bucur LF (primul), a zis clar şi răspicat că ,,nu-mi place culoarea, ce-i ăsta?”, aşa că au mai ţinut ăia vagonul în curte peste 1 an, să nu se supere dom’ primar.
Cu statia de la Basarab am stabilit deja ca problema consta in “cine plateste curentul” 😉 Plus ca o parte din datorii au fost reportate pe 2012, e posibil ca Astaldi & FCC sa mai stea dupa niste bani de la primarie. Eh!
Statie pe Pasajul Basarab!?Dom’le,din cata rezistenta materialelor am facut si eu o data,parca mi-aduc aminte ca pe astfel de constructii stationarea e interzisa,datorita fortelor induse in structura la franarea si pornirea vehiculelor.De altfel fenomenul se observa foarte bine vara in zona stopurilor,unde se formeaza niste mici denivelari,asemeni unor valuri.Ce forte “baga” in structura pasajului un vehicol de cateva zeci de tone,care franeaza “lung” si pleaca de pe loc cu “scrasnet de roti”,poate va calcula cineva inainte sa se produca un dezastru.Sau poate ca,cine stie,am visat eu urat si m-am trzit scriind aici!Si daca pasajul asta e asa minunat,de ce ca sa ajung la Basarab de pe Grivitei(cu masina fiind)trebuie sa trec tot pe la Gara de Nord,sau trebuie sa ma duc tocmai pana la intersectia cu Plevnei si acolo sa ma imbarlig pe sub picioarele pasajului?
Prin Austria există destule staţii de tramvai, troleu şi autobuz pe poduri. Sau, dacă tot e interzis, de ce s-au mai băgat bani în amenjarea staţiei?! Că pe pod e ditai staţia, cu scări fixe, scări rulante, lifturi, ba chiar sunt şi nişte infochioşcuri.
Şi mai minunat e că pasajul ăsta se termină în aleea numită Şos. Grozăveşti şi de acolo dai în porcăria de la Răzoare. În vreme ce majoritatea celor ce merg pe pasaj vin din Dr. Taberei şi Militari, prin Iuliu Maniu şi trebuie să piardă zeci de minute la semafoarele de la Grozăveşti.
Si tot o intrebare legata de P.B:de ce daca pasajul preia o mare parte din circulatia pe directia E-V,totusi cozile de masini se formeaza in continuare doar pe batranul “Grand” si mai ales de ce tramul nu iese direct la Razoare?
Cozile se formează pentru că accesele spre pasaj au fost gândite cu fundul… adică au fost făcute pe ideea că mare parte din trafic vine dinspre Panduri / Răzoare şi nu dinspre Militari şi Drumul Taberei (cum se întâmplă de fapt). Normal că între a ocoli prin Iuliu Maniu şi Răzoare (ştiind cum se circulă pe acolo) şi a sta în cârd pe Virtuţii, majoritatea şoferilor preferă a doua variantă, care e posibil să fie chiar mai rapidă. Dacă, însă, podul ar fi avut acces din Vasile Milea fără a se sta la porcăria de semafor de la Grozăveşti, mai mult ca sigur că o bună parte din cei din Drumul Taberei şi-ar fi modificat ruta şi ar fi trecut pe Pasajul Basarab, degrevând Podul Grant şi Şos. Virtuţii de ceva trafic.
Dr2005 are dreptate, pasajul a fost gindit cu curul, dovada si faptul ca i-au schimbat i-au schimbat designul de nu stiu cite ori sta marturie la acest lucru. Bretea de acces spre si dinspre Grivita nu s-a facut din cauza imposibilitatii exproprierii celor din zona, si tin minte ca s-a vorbit prin presa despre asta, nu mai stiu daca era 2008 sau 2007. Iar in ceea ce privesc cozile, se fac si pe Podul Basarab, doar ca se dizolva mai repede, pentru ca podul are doua iesiri spre sud, una spre apaca care nu se poate compara cu strangularea traficului facauta de cele doua stopuri minunate din Cringasi, si una spre Razoare, care reuseste sa ucida circulatia pe dealul cotrocenilor, dar asta e o alta problema conexa podului. Iar dimineata, se face coada si la iesirea spre Titulescu, numai ca acolo e postat de obicei un politai care suplineste functia lipsa a semaforului de “dreapta intermitent”. Si, desi e adevarat ca la orele de virf circulatia de podul Grant si prin Cringasi pare neschimbata, este la fel de adevarat ca aceste ore de virf dureaza mult mai putin de la deschidereea podului Basarab. De exemplu, in urma cu doi ani, un drum pe la ora 7.15 PM de la Arcul de Triumf pina in Drumul Taberei dura cam o ora, astazi, nu ia mai mult de treizeci de minute.
Si totusi,eu tot cred ca largirea Bvd.Dinicu Golescu ar fi fost o solutie mai simpla si mai ieftina!