despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

și zicem să lăsăm mașina.

În orașul ăsta al nostru – așa de sucit – ai nevoie de mașină taman pentru momentele în care nu vrei să folosești mașina!

Ia, vrei să mergi în parc, să te plimbi, să te recreezi, să te dai cu bicla.

Sau vrei să te duci în centru, să-ți porți picioarele pe străzi deschise pietonului.

Dar îți dai bine seama că n-ai cum s-ajungi lesne, fără să te umpli de nervi, ba chiar fără să simți că viața ți-i pusă-n pericol.

Astea-s treburi știute – doar noi scriem despre ele de atîția și atîția ani!

Și nici unul din cetățenii Capitalei nu-nțelege de ce niciodată n-au fost rezolvate; ba – mai mult – de ce nici acuma n-au fost măcar luate în seamă.

Culmea – pentru început nu e nevoie, pentru îmbunătățirea locuririi noastre, de o revoluție a infrastructurii, ci de ajustarea ei.

Cum ar veni, pînă la crearea unor veritabile culoare de acces a bicicliștilor și pietonilor din fiecare cartier atît către inima orașului, cît și către punctele locale de interes reprezentate de centre comerciale și locuri de recreere, oamenilor le-ar fi de folos practicarea și unor improvizații cît de cît sigure, fără obstacole deosebite.

Fiecare ar înțelege folosul și – după o vreme – fiecare și-ar găsi locul din spațiul public!

Dar – uite, na! – în continuare bucureșteanul își cațără bicicletele pe mașină ca să se ducă-n parc, la cîteva stații.

De ce? De-aia, fiindcă preferă să se chinuie așa decît să se știe-n primejdie.

Citiți și:

4 comments to și zicem să lăsăm mașina.

  • Ar ajuta si daca in ai sti ca ai unde sa-ti lasi bicicleta legata undeva fara sa stai cu frica ca ti-o fura cineva. Pe vremuri mergeam cu un DHS de 400-500 lei la Auchan pt a imi face cumparaturile zilnice, dar acum, ca mi-am luat bicicleta de “fitze” la 1600 de lei (altceva mai ieftin care sa incapa in lift nu am gasit), parca nu prea imi mai vine sa risc. Nu mai zic de cei care au biciclete de la 3000 de lei in sus.

  • hm

    Da, înțeleg. Tot de infrastructura ține, deci rămâne la categoria lipsuri.

  • Cristian M. Ioan

    @mihai,
    Buna dimineata!
    Eu de 20 de ani zic asta, problema principala nu este lispa pistelor de bicle, ci ca nu ai unde sa lasi in siguranta bicicleta, atunci cand o folosesti ca vehicul, nu pentru plimbare.
    Mergi la un magazin mic sau la hypermarket, la scoala, la o institutie publica, unde poti sa lasi bicla?
    Daca nu este pliabila, ultra-portabila, sa o iei cu tine …

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>