despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Dacă vă interesează.

Asociația „Metrou Ușor” propune pentru tramvaiul V2A-2S 4042 restaurarea cât mai urgent cu putință a acestui vagon istoric cu valoare de patrimoniu tehnic national, internalizat la Uzina STB, URAC. Reamintim că este vorba despre primul tip de tramvai ce a deschis linia 41 în anul 1983.

4042 este necesar să fie restaurat în schema sa originală, albastră, iar caseta de afișaj pătratică și masca faruruilor să fie reconstituite pentru a readuce vagonul la starea originală din 1982-1983. – link

Încercăm să propunem restaurarea tramvaiului istoric V2A-2S nr. 4042, pe care l-am salvat de la casare alături de alte 8 vehicule istorice unicate românești, și să obținem finanțare de la PMB prin campania de bugetare participativă.

Pentru a îndeplini acest obiectiv, trebuie să atragem cât mai multe voturi cu putință; întrucât există riscul să nu câștigăm, avem nevoie de cât mai multe voturi până pe 17 iulie. Doar primele două proiecte clasate vor primi finanțare.

Așa că – repet – dacă vă interesează, puteți vota și voi – link.

9 comments to Dacă vă interesează.

  • Cristian M. Ioan

    ???
    putem vota, putem sa su contribuim fianciar, dar UNDE va fi expus acel tramvai??
    Exista un Muzeu al transportului public??
    Deocamdata am aflat ca in maxim o luna si Muzeul tehnic se inchide!

    • Salut, Cristian!

      Mulțumim frumos pentru vot! Te invităm, în măsura posibilității, să dai mai departe linkul prietenilor dispuși să voteze.

      În ceea ce privește locația expunerii tramvaiului, proiectul este – tocmai – menit să readucă în spațiul public necesitatea cultural-educațională a edificării unui muzeu tehnic dedicat transportului în București (cu exponate reale, nu doar cu diorame precum cel din zona Trapezului). STB deține deja 6 tramvaie restaurare, iar în 2020 am reușit să oprim de la casare un număr de 9 vehicule istorice (autobuze și troleibuze ROCAR, tramvaie fabricate la ITB-URAC), în urma unor puternice proteste publice. Acest tramvai, ITB-V2A-2S 4042 (1982), este unul dintre vehiculele pe care le-am salvat ..pentru moment. Crescând colecția de vehicule restaurate, se va pune în mod natural și presiune publică. Este un cerc vicios din păcate, în care nu se face muzeu pentru că “nu avem” ce expune (nimic mai fals), dar nici nu se restaurează nimic pentru că nu există un muzeu în care să fie găzduite. Undeva trebuie spart acest lanț al neputinței.

      În 2021 am realizat, cu sprijinul STB SA, un Raport în care am inclus toate vehiculele cu potențial istoric. Link: https://forum.metrouusor.com/File?id=190068&preview=False

      O zi frumoasă! 🙂

  • Cristian M. Ioan

    M-am inregistrat (altfel nu afleam de Bugetare Participativa) si am votat.
    Sunt si alte poriecte ce mi s-au parut de interes, dar apar ca NEELIGIBILE!

  • Cristian M. Ioan

    Am forwardat!

  • […] Szeged şi zace acolo de prin 2013 (după Google street view). Mi-am adus aminte de el pentru că am văzut un apel la susţinerea unui proiect pentru salvarea şi restaurarea primului tramvai care a circulat pe […]

  • Si l-am multiplicat si eu, dupa puterile mele, pe blogul pozelor, dupa cum se vede mai sus

  • Cristian M. Ioan

    Auleu!
    “să readucă în spațiul public necesitatea cultural-educațională a edificării ” – un deplin libaj de lemn!!!

    Categroic, de un Muzeu al transportului public este mare nevoie, zic mai ales dupa ce in ultimii 15 ani am vazut in Occidentul putred mai multe exemple de asa ceva.
    De UNDE spatiu pentu asa ceva, cand orice parculet sau teren cu cladire P+1 este vanat de dezvoltatori, pentu cei 3.000 Euro pe care ii poate genera metrul parta construit??
    Autobuze Skoda rotunjite mai exista?
    Sau tramvaiul Thomson-Houston, care si in 1960 imi aprea ca fiind foarte retro?
    Sunt sigur ca exista (sau se pot gasi) CE expune, dar nu avem UNDE sa le expunem!
    Chiar si tramvaiul tehnic ce cara pietris ar fi intereant …

    Deci, costul cel mai mare este cel pt achizitionarea TERENULUI unde sa fie expuse acestea.

Leave a Reply to Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>