despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

comentarii

arhiva

7 mașini vechi CLIV

de Ando, Bobocul și HM

Episodul la care am ajuns e 154 – cu ce ne lăudăm?

Nu vă supărați dacă deschidem cu un Renault 18. Cît de puține au mai rămas din modelul ăsta!

 

Renault 18 a fost urmașul lui 12. Deși a fost o mașină bună, nu a ajuns niciodată într-atîtea locuri din lume precum prima berlină modernă a mărcii.

Pentru noi Renault 12 a-nsemnat Dacia 1300 și a fost o mașină doar de care am tras prea mulți ani, ajungînd-o desuetudinea, dar atunci când a apărut era ceva de capul ei și nu se miră nimeni că a fost fabricată și exportată în atîtea țări. Succesul i l-aș echivala cu cel al Fiatului 124, care a ajuns să fie „mașină națională” în aproape jumătate din blocul comunist sub alte mărci și nume.

A – știați că Dacia-1300 a fost prezentată oficial pe 3 octombrie? Se-ntîmpla în 1969, în cadrul Expoziției Realizărilor Economiei Naționale.

Hai să și punem încă una-n serial, cu ocazia asta.

 

Cine-a mai văzut așa ceva? Un Kei car veritabil, apărut la sfîrșitul anilor ’60. Honda N600.

De-abia acum își găsește locul și un Ferrari Mondial:

    

După el… of! Ce-are un Buceag de-al nostru?

… sau un tractorel?

 

Revedem mai de-aproape un Fiat 1100 D pe care-l știam; îl cam ia rugina, sărăcuțul:

Și încheiem – ați văzut că azi n-am avut cine știe ce căzături veritabile? – cu o camionetă derivată din primul Golf:

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

3 comments to 7 mașini vechi CLIV

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>