despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

din zbor (369)

librăria pentru copii din Cotroceni – Asteroidul B612 – o să se-nchidă peste vreo trei săptămîni.

Păcat; chiar păcat.

4 comments to din zbor (369)

  • Dan

    Am ascultat-o pe doamna pe canalul de youtube, recunoaște că a pornit cu un vis și a ajuns în final să aducă bani de acasă. Nu o condamn, dar nici nu pot să nu observ că de exmplu în SUA sau Canada aproape tot comerțul – inclusiv cel de cărți! – a fost monopolizat de către rețele mari de magazine cu prezențe în malluri sau în alte centre comerciale mari. În Europa lucrurile curg mai încet – în unele țări există încă tradiția străzilor comerciale cu alt gen de magazine decât cele turistice, dar și aici situația se mișcă spre modul american de organizare cu magazine de rețea.

  • hm

    Păi cam aici ne-am dus și noi.
    Și mai e și „Bookster” care a-nfipt un cui în sicriul comerțului de carte

  • În unele ţări nu există ,,tradiţia”, ci OBLIGAŢIA străzilor comerciale, chiar dacă nu e explicită, ci implicită, prin interzicerea magazinelor şi altor spaţii comerciale mari (de tip mall, hipermarket sau chiar fast food) în zonele locuite ale oraşului. Astfel, locuitorii sunt forţaţi să cumpere de la astfel de mici afacerişti, evident la preţuri mai mari decât de la hipermarket… numai că pentru om mai contează şi timpul, că şi ăla costă bani, deci pentru 2 pâini nu o să schimbi 2 tramvaie şi un autobuz până pe Centură unde e Carrefour-ul (asta la 3 euro/călătoria cu tramvaiul) şi nici nu o să pierzi o oră prin traficul de Bruxelles sau Viena, că dacă stai în Paris oricum ţi-a interzis tanti Hidalgo folosirea maşinii personale pe multe străzi.
    România şi celelalte state ieşite din comunism în ’89 nu au avut cultura asta a micii afaceri, erau oricum obişnuite cu comerţul centralizat… care comerţ acum nu îl mai face Alimentara şi Cooperaţia, ci Auchan, Carrefour, Kaufland/Lidl, Peny, Profi şi Mega Image, iar pentru toate celelalte există eMag.
    Într-o astfel de economie, un magazin mic, mai ales unul care vinde un produs fără prea mulţi muşterii cum ar fi o librărie tematică (deci fără vândut cafea la suprapreţ, bilete de concerte, suveniruri made in China) nu are cum să reziste pe piaţă.

  • hm

    România chiar mai puțin decât statele vecine, unde am văzut mergând mai bine afacerile mici inclusiv comerțul cu felurite chestii mici, nișate.
    Librăria din Cotroceni a mers atâta vreme cât proprietara a investit prea multă pasiune și timp, dar vine o vreme când faza asta nu mai poate fi susținută. Pur și simplu după un timp trebuie să aducă bani fără să îți sacrifici viața. Nu s-a întâmplat.

Leave a Reply to Dr2005 Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>