… începem cu una dintre cele mai vîndute maşini contemporane. S-a mirat omenirea pe la mijlocul anilor ’70 – cum să poată cutia asta să facă uitată legendara broască? Anii au trecut – şi Golful (că de el vorbim) a reuşit…
Golful 1 s-a fabricat pînă în ’83; i-a urmat Golful 2, care s-a fabricat pînă în ’92. Cine nu şi-a dorit un golf vreodată?
Azi, Golful e la seria a şasea. Volkswagen, după lansarea Golfului, a mai făcut o mişcare deşteaptă: l-a transformat în berlină – şi i-a zis Jetta:
Jetta 1 era un Golf 1 cu fund şi Jetta 2 era un Golf 2 cu fund. Simplu – dar de efect:
… doar că Jetta 3 a fost botezată altfel: Vento (la noi a fost folosită cu folos ca maşină de poliţie); iar Jettei 4 i s-a zis Bora (alt nume de vînt, ca multe altele folosite de VW). De-abia la a cincea serie – cea vîndută acum, maşina s-a numit din nou Jetta.
Să vedem încă un model care s-a pretat transformării din compactă în berlină: Fiat Ritmo:
Ritmo s-a fabricat din ’78 pînă-n ’88, în vreo două serii mai importante (ăsta e dintr-a doua). Berlina derivată din el s-a numit Regatta – am vorbit de ea anul trecut.
Maşina următoare a rămas însă compactă – şi bine a făcut. E un Renault 5:
S-a lansat în ’72 şi arăta spendid. În ’85 s-a restilizat, arătînd ca în poza de mai sus, şi s-a mai produs pînă prin ’96. Din ea a derivat şi furgoneta Express.
Hai să mai vedem un Renault – un 11:
Renault a fabricat modelele asemănătoare 9 şi 11 de-a lungul anilor 80. 9-le era berlină şi 11-le era hatchback; cred că în Turcia s-a construit maşina asta şi prin anii ’90.
Ia să mai vedem încă o italiană – o Alfa Romeo 75:
75 a avut ceva succes, deşi mie îmi părea urîtă rău. Da’ vedeţi voi, era totuşi o Alfa. S-a construit din ’85 pînă-n ’92.
Încheiem cu un Mercedes minunat:
E un model 200 – dar asta nu spune nimic. Indicativul seriei este W110 – dar nici asta nu spune nimic. E o coadă de rîndunică – ei, asta spune totul despre frumuseţea caroseriei şi a liniilor sale:
… ce splendoare! Într-o perioadă dominată de excesele frumoaselor americane, Mercedes ştia să fie sobru, modern şi elegant. Modelul ăsta s-a construit de-a lungul anilor ’60.
pozele din articolul de azi – mai puţin primele două şi ultima – sînt de la Ando . Mulţam!
(alte şi alte maşini – aici)
(alt nume de vînt, ca multe altele folosite de VW)”
Si de Maserati. Am impresica ca inaintea celor de la VW.
“cum să poată cutia asta să facă uitată legendara broască?”
Moda, bat-o vina… … … In anii aia placeau astea mai… patratzoase. Acum se schimba moda si iar le rotunjesc. Si dubitza VW, aia rotunda a celor hippy, s-a impatratzoshit… 🙂 🙁
Uite prin Bonn si bunica Golfului: http://img521.imageshack.us/img521/4580/dscf8197.jpg
Seamana cu nepotul din prima imagine. 🙂
Eu sunt foarte bucuros că avem în serial cele mai simpatice “urâţele”
care, la vremea lor, au facut furori :
https://simplybucharest.ro/wp-content/uploads/2012/02/fiat-600.jpg
https://simplybucharest.ro/wp-content/uploads/2011/04/2cv.jpg
https://simplybucharest.ro/wp-content/uploads/2011/03/trabi.jpg
https://simplybucharest.ro/wp-content/uploads/2011/05/vw-1300.jpg
Maşini cu personalitate,care -efectiv- au făcut istorie.
Cum facem sa publicam patru vehicule vechi, fotografiate in Vatra Dornei, intr-un articol de acest gen? Subscriu Hm
Dragoş, erau într-o vreme şi pe-aici nişte frumuseţi dintr-astea. Trebuie să le mai scoată proprietarii pe la cîte un raliu de epocă.
Ciprian – simplu! trimite-mi pozele pe hm@simplybucharest.ro şi le publicăm, încetul cu încetul! Şi mulţam!
Hai ca acum le urc pe un mail. Spor!
Salut,
Eu unul ador 11-le de la Renault. Nu stiu de ce, mi se pare o masina atit de “impreuna” din punct de vedere al designului. E o scena clasica deja cu un Renault 9 albastru in “A View To A Kill”, in care James Bond ajunge sa conduca “jumate de masina”, dupa o urmarie inceputa la poalele turnului Eiffel. Era plin Bucurestiul intr-o vreme si de 11 si de 9, si majoritatea au disparut dupa primul val de “program Rabla”.
Sa fim seriosi golful a avut trei generatii, hai sa zicem patru cu indulgenta. Cat despre Mercedes-Benz no comment, arata senzational , doar dimensiunea il diferentia de W 111 care era nava amiral.
Salut! Am si eu o intrebare pt cei care iubesc masini vechi. Am primit cadou un mercedes model 200 W110 de prin anii 60. Daca stien cineva mai multe despre aceasta masina poate sa/mi dea si mie niste sfaturi? Ea nu mai are acte si talon, nu mai are nimic. credeti ca se mai poate inscrie aca se pune la punct si unde trebuie sa merg_? Multumesc pt ajutor. Adresa mea de mail este, zaharia_florin@yahoo.com
dac-o şti cineva ce trebuie…
eu sigur nu ştiu. Felicitări pentru cadou!
@zaharia : frumos cadou, sa fie intr-un ceas bun ! Cel mai indicat ar fi sa te interesezi fie la RAR, fie la Retromobil http://www.retromobil.ro/
Cred ca va fi dificil asa, fara niciun fel de acte, dar merita incercat.