despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Oroare la Răzoare

După mai bine de doi ani de când metroul din Drumul Taberei circulă, ne cîcîim cu terminarea lucrărilor de pe deasupra.

La Moghioroș încă e șantier… și la fel și la Răzoare.

… e dezamăgitor că uriașa intersecție dintre Academia Militară și Răzoare nu a devenit un loc sigur, prietenos, predictibil din punct de vedere al traficului.

Nimica de aici nu e nici pentru pieton, nici pentru transportul public și nici măcar pentru șofer.

Pietonii străbat un deșert urban plin de gunoaie și porcării.

Mijloacele de transport în comun negociază greoi viraje în unghiuri chinuite, iar axa ce unește Centrul de cartierele vestice nu are vreo bandă dedicată.

Iar șoferii au fost lăsați să croșeteze stînga-dreapta peste cinci benzi, doar pentru a se obține o intersecție comodă între Drumul Sării, Trafic Greu, Timișoara și Geniului, care să fie traversată din cît mai puține părți; prețul, însă, e încîlceala fluxurilor pe Panduri și pe Geniului, unde mașinile sînt lăsate să se urce unele peste altele – veritabilă capcană pentru cei începători și cuminți.

Pur și simplu, prin desființarea străzii Răzoare s-a păstrat cea mai simplă „soluție” exclusiv în folosul celor care administrează străzile și traficul bucureștean.

În fine: nu mai căutați strada Răzoare, căci nu mai există. Greu de crezut că odinioară chiar a fost o stradă vie, cu case, cu prăvălii.

Imaginile au aproape 40 de ani și le avem datorită lui Cristian Popescu.

listă de articole selecționate despre infrastructură – aici.

4 comments to Oroare la Răzoare

  • Ando

    Aoleo, ce mizerie! Ce m-am mai chinuit să traversez – ca pieton – Pandurii, spre blocurile vechi, după ce am pozat Volga şi Moskviciul de aici:
    https://www.simplybucharest.ro/?p=78944

    • hm

      E cumplit în continuare. Odată ce se vor termina toate intrările de la metrou se va putea trece și pe dedesubt măcar. Urmărim.

  • A mai apărut o trecere de pietoni în zona în care se separă fluxul de centru de cel de Cotroceni… e o idee mai uşor de traversat (ai 3 benzi + scuar + 4 benzi) decât cea peste cele 6 benzi care duce la parc şi îi ajută un pic şi pe automobiliştii (şi mai ales bicicliştii) care fac stânga şi au timp să se încadreze în rând. Dar tot aiurea e…
    De fapt, distrugerea acelei străpungeri auto spre Academiei nu face decât să încurce… pe toată zona de la suprafaţă oricum nu va creşte nimic (e plafonul staţiei sub ea, nu e loc pentru rădăcini de copac – analog la Favorit în faţa OD-ului clasa II de risc seismic unde e remiza, pe Valea Ialomiţei pe partea dreaptă a străzii şi într-un sfert din Parcul Eroilor), nu se va putea amenaja nimic deasupra, cel mult va deveni parcare de ocazie când vor răsări blocurile pe fostul parc de peste drum şi pe Trafic Greu până în spatele sediului Digi 24.

  • hm

    nu știu, simt că toți și-au băgat picioarele; nu mai zic că la Eroilor zona de suprafață e dezolantă. Da, nu se mai pot planta copaci, dar nici așa pîrloagă nu poate fi lăsată de doi ani de zile.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>