despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

2022 în transport și infrastructură

Da, avem niște tramvaie noi: ieee!

Cu altceva nu ne-am ales anul ăsta, să știți.

Nimica din transportul public n-a fost optimizat și îmbunătățit în folosul direct al călătorului. Ce? Unificarea liniilor de autobuz 173 și 232 și cele cîteva schimbări în liniile ce deservesc Ilfovul nu-s decît mărunțișuri.

Avem, în continuare, aceeași rețea de transport cu aceleași legături neîndestulătoare.

Greva transportului public de suprafață de la-nceputul anului nu a schimbat nici ea nimic.

Se circulă la fel cu călătorul. Ici-colea, într-adevăr, pare că-i mai curat înăuntru; pe dinafară, însă, mijloacele de transport continuă să arate jalnic; despre starea tehnică nu știu ce să zic – ținînd cont că depanările și mașinile de tractare nu prididesc, simt că e pe măsură.

La cîteva luni mai citim cîte un titlu îmbietor: „Primăria va moderniza liniile de tramvai”! Situația reală, însă, e: „Intenția primăriei de lansare de cerere de ofertă în vederea realizării unui antestudiu de prefezabilitate pentru stabilirea indicatorilor pe baza cărora se va bugeta întocmirea caietul de sarcini care stă la baza aprobării hotărîrii pentru lansarea licitației de execuție a lucrării”. Mă rog, caricaturizăm oleacă – dar cam aici sîntem și acum!

Am „reușit” ca după un an și-o vară să dăm drumul tramvaielor și troleelor de la Apaca, ceea ce ne pune serios pe gînduri la fiecare știre despre viitoarele astea proiecte de infrastructură.

La Răzoare… să zicem că se circulă în sfîrșit; dar nici acuma nu-s gata toate accesurile la stațiile metroului din Drumul Taberei.

Se parchează mai binișor în Centru; iar în Sectorul 4 nu a rămas nici un metru pătrat de arteră publică pe care primăria locală să nu-ți ceară măcar 50 de bani pentru lăsat mașina.

„Marile proiecte” ale Primăriei Generale se cîcîie – pardon: sînt „deblocate”; estimp, primăriile mici rad, într-un ritm uluitor, fiecare petec uitat și construiesc parcaje, ridică borduri, stîlpi și bariere; peste noapte parcă le vezi gătînd cîte-un pasaj ori o stradă de acces printre blocurile din suburbii.

Benzi pentru transportul public? Benzi pentru biciclete? Zero: dacă vă-ntrebați, de exemplu, despre schimbările din zona Floreasca-Dorobanți, sincer… nu-s gata.

Infrastructură pietonală? Nu: căci închiderea unui bulevard peste weekend ca să avem loc să mîncăm pizza și înghețată nu e decît un lucru drăguț.

Listă de articole selecționate despre transportul public – aici • listă de articole selecționate despre infrastructură – aici

10 comments to 2022 în transport și infrastructură

  • Ando

    Cel puţin prin zonele unde circul eu frecvent cu tramvaiul (Calea Călăraşilor, Pantelimon, Traian, Bd. Ferdinand, Moşilor-tronsonul dintre bd. Carol şi Sf. Gheorghe), calea de rulare e JALNICĂ! Pericolul de deraiere planează permanent. Clar, trebuie intervenit!!! Pe de altă parte, aşa cum scrie în articol, având în spate jalnicul “exemplu” al reabilitării liniei de la APACA. mă ia groaza când citesc asta:
    https://www.profit.ro/perspective/nicusor-dan-lanseaza-reabilitarea-a-16-linii-de-tramvai-cea-mai-mare-licitatie-publica-a-unei-primarii-peste-doi-ani-bucurestiul-nu-va-mai-avea-linie-de-nemodernizata-20872376

  • hm

    Las’ că și pe 41 dansează uneori tramvaiele… dar, desigur nu se compară cu nenorocirile astea.

  • nnnx

    Când Doamne are de gând administrația bucureșteană să demareze și un proiect de reconfigurare a zonei Pasajului Victoriei transformând Piața Victoriei într-o intersecție cu maxim 5 ramificații rutiere,mai multe căi de acces în subteranul stației de metrou omonime și mai multe subtraversări pietonale prin prisma acesteia în vederea eliminării mai multor treceri pentru pietoni semaforizate într-o etapă sau două ce îngrămădesc pietoni,bicicliști și electrotrotinetiști la stopurile pietonale cu temporizare sporită făcându-i să piardă enorm de mult timp la traversat intersecția asta cu 10 ramificații rutiere și Strada Iacob Felix într-o linie de tramvai cu 4 benzi auto 2+2 expropriind blocurile M4,A1 și B1 lipite în zigzag,mastodontul Premium Plaza,blocurile 20 și 21A lipite în L etc și demolând imobilele dezafectate și furnalul din curtea Spitalului Filantropia pentru separarea circulației tramvaielor de traficul auto și facilitarea intervențiilor de urgență?????Când Doamne devine și zona intersecției Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix mai aerisită în imobile și mașini,mai generoasă pentru transport public de suprafață,intervenții de urgență și salubritate și mai prietenoasă cu persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii?????

  • Cristian M. Ioan

    @hm,
    “să dăm drumul tramvaielor și troleelor de la Apaca,”
    Si cum se circula pe linia reparata?
    Nu, pe 41 NU dansează tramvaiele, dar pe B-dul Mihalaceh este groaznic!
    Sunt multe zone unde sinele sunt in stare foare, foarte proasta.
    Pina sa le repare pe toate, risca sa se stice si cele care acum sunt inca bune …

    @nnnx,
    Cele semnalate sunt perfect reale, dar ar fi fost tare bine sa fie prezentate in propozitii distincte, nu intr-o fraza kilometrica!
    1. In multe zone din oras, nu doar la Victoriei, nuamarul de accese la Metrou este insuficient, si nu exista foarte necesarele subtraversări pietonale.
    Metroul de Drumul Taberei reprezinta un exemplu de ASA DA, amjoritatea statiilor (nu le-am exploarat pe toate!) au accese n umeroase, pe toate partile intersectiei, inclusiv cu lifturi pentru caruciorul rulant!
    2. La Piata Victorie traficul auto este blocat.
    Cu ani in urma, cand nevasta se pligea ca 381 sta in trafic, ii spuneam ca eu cobor si traversez pe jos.
    Dar sotia mi-a atras atentia ca si ca pieton te confrunti cu MULTE semafoare, piersi mult timp ca sa ajungi la metrou!
    3. “zona intersecției Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix mai aerisită în imobile”
    Acum este imposibil!!!
    Dar incepuse constructia Pasajului Basarab, vedeam cu stupoare ca intersectia, ce initial avea doar pe un colt blocul cu Avicola Crevedia la parter, devine sufocata de cladiri inalte, pe cvelelate coltui!
    MI se parea culmea absurdului: de ce mai faci un mega-pasaj suspendat, daca una din palniile sale de intrare este sugrumata???

    • hm

      și dacă nu reparăm liniile vechi de tramvai, cele care acum sunt bune nu se mai strică?

    • nnnx

      Cristian M Ioan,infrastructura rutieră din zona intersecției Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix a rămas la anii 1970-1980 cu sute de apartamente dar cu configurații șerpuite și îngâtuite pentru condus autospeciale pentru incendii,autogunoiere sau autobuze.Doamne ferește de-o urgență la una din adresele tronsonului dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș al Străzii Iacob Felix ambulanțierii,pompierii și polițiștii nu au unde să tragă pe dreapta ca lumea întrucât linia de tramvai are 0 benzi auto și trotuarul e ocupat de mașini,intervenția acestora presupunând blocarea circulației tramvaielor.Imobilele dezafectate și furnalul din curtea Spitalului Filantropia ocupă terenul degeaba din 1988 poluând vizual.Cât privește labirintul derivat din Strada Iacob Felix,Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Veronica Micle Doamne ferește de un incendiu la blocul M4 conform sensurilor unice instituite pompierii sunt nevoiți să șerpuiască din Șoseaua Nicolae Titulescu cu autoutilitara cu scară de-a latul blocurilor 12,11B și 11A lipite în L și de-a lungul blocurilor B1,A1 și M4 lipite în zigzag făcând slalom printre pietoni și mașinile staționate între blocurile îndesate haotic din anii 1970-1980,riscând să se blocheze între astea în special în strâmtoarea dintre blocurile astea și în curbe la 90 grd și punând în dificultate în special persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii întrucât intervalul dintre blocurile în cauză și mastodontul Premium Plaza e insuficient pentru construit un carosabil pe care conducerea unei autospeciale pentru incendii să fie cât mai lejeră și două trotuare,unul de-a lungul scărilor blocurilor B1,A1 și M4 lipite în zigzag și un al doilea de-a lungul scărilor blocului 12,pe care pietonii să poată ieși din astea cu cărucioare pentru copii fără grija mașinilor deși blocurile nominalizate însumează sute de apartamente.O zonă cu sute de apartamente ce combină la grămadă circulația tramvaielor și a mașinilor cu traficul pietonal înghesuindu-l între stâlpii electrici,mașinile staționate și gardurile și imobilele alăturate punând în dificultate în special persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii.O zonă cu sute de apartamente în care trotuarele și lărgimea sunt un lux pentru traficul pietonal.O zonă a formelor fără fond.Să circule și tramvaie Astra prin intersecția Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix în actuala configurație s-ar amplifica blocajele dintre mașini și tramvaie generate din start de linia de tramvai cu 0 benzi auto dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș obstrucționând intervențiile de urgență și determinând prin însumarea claxoanelor,a soneriilor tramvaielor și a semnalelor acustice o poluare fonică asurzitoare fiind mai lungi decât celelalte.Cum Doamne n-au surzit până acum locuitorii blocului 20 în poluarea asta fonică existentă de zeci de ani?????Nu-i normal în Bucureștiul anilor 2020 Strada Iacob Felix să aibă sute de apartamente și totodată infrastructură subdezvoltată pentru traficul pietonal,transport public de suprafață,intervenții de urgență și salubritate.Lărgirea intersecției Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix expropriind blocurile M4,A1 și B1 lipite în zigzag,mastodontul Premium Plaza,blocurile 20 și 21A lipite în L etc și demolând imobilele dezafectate și furnalul din curtea Spitalului Filantropia pentru transformarea Străzii Iacob Felix într-o linie de tramvai cu 4 benzi auto 2+2 pentru separarea circulației tramvaielor de traficul auto ar facilita transportul public de suprafață,intervențiile de urgență,intervențiile la utilități,salubritatea,taximetria,aprovizionarea magazinelor,școala de șoferi,circulația coloanelor oficiale,serviciile funerare,mersul pe două roți și traficul pietonal.Ar deveni și zona asta mai aerisită în imobile și mașini,mai generoasă pentru transport public de suprafață,intervenții de urgență și salubritate și mai prietenoasă cu persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii.

      • Orice lărgire de străzi nu face decât să aducă trafic. Cel mai bun exemplu e Berzei, unde deşi s-a ras un cartier întreg, coloanele sunt la ordinea zilei, că, deh, toată lumea vrea pe acolo.
        Iar să expropriezi blocuri de dragul unei străzi ar trebui să fie încadrat la crime împotriva umanităţii.

        • Anonymous

          Cât timp rețeaua rutieră bucureșteană e dependentă de traficul feroviar și îngâtuită în tronsoane de tramvai cu 0 benzi auto transportul public de suprafață e mai neatractiv decât mersul cu mașinile personale,intervențiile de urgență sunt ineficiente și mersul pe două roți e slalom prin ambuteiaje.Doamne ferește de-o urgență la una din adresele tronsoanelor de tramvai cu 0 benzi auto ambulanțierii,pompierii și polițiștii nu au unde să tragă pe dreapta ca lumea întrucât linia de tramvai are 0 benzi auto și trotuarul e ocupat de mașini,intervenția acestora presupunând blocarea circulației tramvaielor.Infrastructura pentru tramvaie a capitalei trebuie dezvoltată la una 100% cu 4 benzi auto 2+2 pentru separarea circulației tramvaielor de traficul auto și facilitarea intervențiilor de urgență.

  • Cristian M. Ioan

    Am vazut!

    “a rămas la anii 1970-1980 cu sute de apartamente dar cu configurații șerpuite și îngâtuite”
    Ehe, ar fi fos BINE sa fie asa!
    Cum am spus, in perioada 2007-2014 treceam ades pe acolo in drumul spre servici, si am vazut cum infrastuctura ramane cea veche, necrosespunzatoare, DAR numarul de apartamente si respectiv de birouri CRESTE dramatic!

    “Imobilele dezafectate și furnalul din curtea Spitalului Filantropia ocupă terenul degeaba din 1988 poluând vizual.”

    Ocupa terenul, da, ar PUTEA fi demolate, ca sa se largeasca drumul, in prezent excesiv de ingust.

    Dar cu poluarea vizual nu sunt de acord, cand trecem pe acolo faceam de fiecare data poze, cosul furnalului si cladirea abandonata, cu ferestrele fara geamuri, mi se pareau originale, tare fotogenice!

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>