despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

cine le-a dat ăstora orașul pe mînă.

Înainte de Crăciun s-a întîmplat o nenorocire: un autocar s-a înfipt în poarta de gabarit de dinaintea Pasajului Unirii; a murit un om.

„S-a întîmplat” – nu e de ajuns să zici asta: omul cu minte vrea să înțeleagă de ce; de ce s-a întîmplat.

Sînt cauze directe, de netăgăduit. Șoferul nu trebuia s-o ia pe acolo; semnalizarea pericolului reprezentat de înălțimea joasă a pasajului e proastă.

Și mai e o cauză, nu directă – dar cu adevărat înspăimîntătoare.

Lucrurile astea se întîmplă fiindcă administrația orașului a fost scăpată din mînă cu o seninătate prostească.

Neștiința, nepăsarea și neputința Primăriei Capitalei din ultimul deceniu a dus la creșterea puterii primăriilor de sector.

NU: primăriile de sector nu trebuie să construiască nimic.

Nici bulevarde, nici poduri, nici pasaje; infrastructura Bucureștiului e numai și numai treaba Bucureștiului.

Plătim acum, cu chin și sînge, ușurința cu care ne-am bucurat că „uite, ăștia sînt în stare să facă”.

NU: adevărul e că nu-s în stare să facă; că nu trebuie lăsați ei să facă.

Am dat briciul la-ndemîna maimuței.

2 comments to cine le-a dat ăstora orașul pe mînă.

  • Cristian M. Ioan

    Sigur ca vina DIRECTA este a șoferului, care a schimbat banda in ultimul moment, si aintrat in pasaj cu autocarul prea inalt.
    Ca si capitanul unei nave, soferul poarta RASPUNDEREA pentru pasageri!

    Insa LIMITATORULeste cel care a facut dezastrul!
    Deci este o mare vina a proiectantului, deoarece grinda trebuia sa fie un AVERTIZOR, nu ceva cu rolul de a bloca cu orice pret mașina cu gabarit depășit care încearcă să pătrundă în pasaj.

    Unii au zis ca de ce limita de inaltime este asa redusa?
    Înălțimea pasajului este mica, dar este inevitabil limitată pentru că sunt acolo construite deja DOUA linii de metrou una sub alta, sub pasaj, deci trei nivele.

    Problema este construcția acelor avertizoare.
    Rolul lor este să avertizeze șoferul că tunelul ce urmează are o înălțime de 3,5m, nu să pice peste autocar omorând oameni. Proiectantul trebuia să opteze ori pt o construcție foarte ușoară din plastic eventual, care chiar în cazul când este lovită să avertizeze nu să omoare picând peste mașină, ori construcție consolidată formată din porti avertizoare legate cu bare și consolidate cu contravântuiri, imposibil de dărâmat!
    In cel mai rău caz afectează acoperișul prea înalt.
    Daca poarta de limitare nu existau deloc, nu mureau oameni, autocarul intra în tunel și în cel mai rău caz îi îndoia tabla, nu murea nimeni!

    Dacă autocarul intra în pasaj, nu se întâmpla tragedia, deoarece plafonul pde beton al asajului este mai sus de 3.5 metri.
    La 3.5 metrii este rigipsul, autocarul lovea rigipsul, și strica becurile.
    Grinda metalica nu trebuie sa facă mai mult rău decât pasajul.
    În cazul de fata a făcut mai mult rău, a ucis un om!

    Practic, coruptia autorităților locale a mai facut o victima.
    Daca priviți filmarea din spatele autocarului, se vede ca NU există toate presemnalizarile de care vorbeau prefectul-infractor cât și majoritatea presei.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>