despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

ce poate merge prost la restaurant.

Pînă la urmă, ieși undeva – la restaurant – și ca să mănînci, și ca să petreci timpul, și ca să te simți bine; nu merge atunci cînd una din chestiile astea nu se-ntîmplă cum se cuvine!

Așadar, contează uneori mai mult decît mîncarea în sine felu-n care te simți acolo.

Și felu-n care ești servit strică o mîncare bună ori compensează un meniu nefericit.

De curînd, ca exemplu, ne-am nimerit pe la ceasurile prînzului la cunoscutul „Alt Shift”. Poate-i un loc unde se mănîncă bine, dar asta anume n-avem de unde să știm: fiindcă n-am apucat să mîncăm. „Alt Shift” a reușit să bifeze toate detaliile care spurcă experiența clientului.

Știți? de cele mai multe ori nu te-apuci să cauți chițibușurile, dar cînd stai 40 de minute să vină cineva – oricine! – să-ți ia comanda, păi ai tot timpul să le vezi!

Pe chelneri nu-i conducea nimeni; fiecare părea că-i în lumea lui; restaurantul era sat fără cîini.

* * *

Și pot zice că uitatul ăsta de client se-ntîmplă cînd restaurantele depersonalizeză serviciul.

Începe de la lipsa meniului la masă și înlocuirea lui cu un cod pe care, după ce-l scanezi, ți-l deschide pe telefon. Nu știu: dacă ne plîngem că „stăm pe telefon” prea mult cînd ieșim, hai să nu încurajăm asta în plus!

Bașca, nu înțeleg de ce meniul ăsta care apare pe telefon nu poate fi mai elegant, mai generos: dacă nu plătești bani să-l tipărești, umple-l cu poze, cu text explicativ – nu-l lăsa doar o listă banală!

Uitatul pe meniu rămîne una din părțile frumoase și tradiționale ale mersului la restaurant: ce păcat, să ratezi șansa să-ți lauzi bunătățile.

Și ce păcat cînd chelnerii nu știu să recomande, chiar în locurile unde meniul este standardizat.

O altă chestie pe care n-o reușesc restaurantele noastre: să dea meniuri tuturor celor de la masă, și mai ales celor mici. Chiar dacă n-or ști să citească, tot bunghesc unde scrie „pizza” și-n plus se simt tratați la egalitate cu ceilați.

Vedeți? Cel care-ți calcă pragul trebuie înțeles și trebuie servit: sigur, fără să-l slugărești, căci n-a spus nimeni asta. Dar fiecare client are așteptări: într-un fel îl iei pe cei care-au ieșit la un pahar de vorbă, altfel pe cei care-s la o întîlnire, altfel pe cei care se grăbesc în pauza de prînz, altfel pe cei care s-au întîlnit la o ocazie, altfel pe cei care-s în familie: îți pliezi abordarea.

Chiar și oaspetele cel mai înțelegător – care a venit ca un partener în experiența luării mesei – se transformă numaidecît atunci cînd vede că e tratat ca un client gata să facă probleme, care se consideră îndreptățit să-i fie suflat și-n cur.

Nu cred că ne ducem într-o direcție bună, ajungînd să alegem unele restaurante-n funcție de chimia pe care-o avem cu serviciul lor.

* * *

… bun, și ca să-ncheiem cumva povestea cu bine, firește că ne-am luat picioarele la spinare din „Alt Shift”; am regăsit confortul știut la mai modestul „Il Cantuccio”, acolo unde, oricît de rar am ajunge, mereu parcă sîntem de-ai casii.

mîncaţi şi beţi cu moderaţie | faceţi sport | mergeţi cu bicicleta | mergeţi pe jos

6 comments to ce poate merge prost la restaurant.

  • Anonymous

    Amin! Bine spus totul.
    Ca aproape peste tot în staulul nostru, lipsește pregătirea adecvată necesară în orice.
    În comerț, nimic nu este mai ieftin și în același timp mai valoros decât respectul față de client.
    Șeful de magazin, indiferent dacă te uiți la spațiul comercial cu microscopul sau este un supermarket, „este omul a o sută de mii de detalii” și trebuie să știe să-și facă simțită prezența acolo. El trebuie să dovedească cunoașterea mijloacelor de expresie ale vânzătorului și că este în stare să le ceară și celorlalți angajați aceleași lucruri importante la sosirea unui client: atitudine, voce, vocabular, privire, ținută etc.

    Însă știu, visez prea frumos! 🙂

    • hm

      culmea e că, după multă vreme, încep să-nțeleg unele din sîcîielile lui Butunoiu. Nu credeam, dar e realitatea pieței.

  • catherine

    Ei, ce mă bucur să aud ca mai există și se mănâncă bine la Il Cantuccio! Celălalt loc nu-mi spune nimic, cred că am intrat o dată, dar de vreme ce nu-mi amintesc mare lucru,înseamnă că n-am pierdut nimic.
    În ultima vreme, ajung așa de rar în oraș, la un restaurant, că parcă nu aș mai accepta ca experiența să fie mediocră. Așa că apreciez observațiile.

  • Ando

    “All Shift” – înainte de dec89, aici a funcţionat resturantul BERLIN

    https://foto.agerpres.ro/foto/watermark/1164340

    Chestia cu scanatul meniului cu telefonul pe bază de cod QR mă scoate din minţi. Automat, renunţ la acel restaurant!

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>