despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

administrarea și operarea clădirilor aduce traficul

Clădirile aduc trafic. Știe oricine; s-o mai demonstrăm noi acuma, chiar n-are rost.

Dar de ce aduc trafic și clădirile de birouri „deștepte”, pe care le vedem – cel puțin în aparență – construite cu parcări îndestulătoare, cu alei de acces, cu benzi de așteptare?

Pentru că nu ele în sine fac probleme, ci felu-n care sînt folosite.

Ne lovim, peste zi, mai tot timpul de mașini lăsate pe avarii-n fața lor. Ni-i simplu, taxăm șoferii ca nesimțiți, ocolim și mergem mai departe.

Dar de ce-s șoferii ăia nesimțiți? Pentru că – nu doar o dată! – cei care administrează clădirea-s pe măsură.

Degeaba clădirea e prevăzută cu acces subteran și pentru marfă, mentenanță și aprovizionare, dacă acolo accesul nu-i… accesibil.

Taman mașinile care creează trafic și gîtuiri în fața clădirii-s cele care n-au cum intra lesne înăuntru. Și-s multe!

  • Sînt curierii – cei de corporație – care dimineața aduc corespondențe și mai spre seară trec din nou, să ridice ce-i de trimis. Ăștia, măcar, nu stau mult: au treabă la recepție.
  • Bașca, nenumărații curieri de „chiloțăraie” care livrează comenzile personale ale celor care lucrează-n clădire. Aici durează: unii clienți trebuie să plătească, alții să returneze, mai sînt cei care au ieșit cinci minute și trebuie așteptați… și dubița stă, stă parcată pe prima bandă!
  • La prînz… normal, livratorii de mîncare: și nu vin toți cu bicla sau pe scuter!
  • Se mai adună, apoi, cei care livrează diferitele „beneficii” corportiste: fructe proaspete, bidoane cu apă; gustări și cafea pentru feluritele aparate de vînzare dinăuntru.

Și e doar vina celor care operează clădirea de birouri fiindcă-i lasă „cinci minute” să stea în față. Celor de la pază le convine așa, fiindcă-i o bătaie de cap mai puțin decît să-i bage-n parcare, să le deschidă bariere, să-i mai treacă și pe vreun registru.

Și le convine, desigur, și celor despre care am scris mai sus: scutesc cîteva minute cu intratul, cu ieșitul, căci parcările subterane n-au fost gîndite cu adevărat pentru genul ăsta de du-te-vino: și – în orașul ăsta al nostru – minutele astea care se adună ajung să cîntăreasă mult.

10 comments to administrarea și operarea clădirilor aduce traficul

  • catherine

    Și dacă-i la bulevard, ca să fie folosita banda 1, treacă-meargă, dar când cladirea de birouri e pe-o străduță îngustă, cu mașini parcate pe ambele trotuare, să vezi circ și nervi când stă duba cu te-miri-ce în față… Sau când vin vizitatori și trebuie să-i trimiți la dracu-n praznic să parcheze…

  • Anonymous

    @hm,
    Excelenta analiza!

    La Parcul indiustrial IRIDE, unde am lucrat inainte sa devin adept Ilici, nu este asa.
    Caldirea noastra, iar vizavi cladirea Antenelor Varanului, sunt pe un “bulvard” privat, o strada de acces cu sensurile separate de un spatiu cu trandafiri!

    In partea din spate este alat artra de acces, o strda simpla, pe acolo vin camionele cu materie prima si pleaca cele cu echipamentele fabricate.

    Este destul spatiu pentru curierul ce stationeaza cinci minute, pentru opriri mai lung, exista parcari ample in spate sau inspre gardul parcului industrial.
    Distanta maxima de parcurs deste de circa 200m, nu este “la dracu-n praznic”!

  • Cristian M. Ioan

    Scuze, iar a plecat comentariul semnat de Anonymous!

    Strada de acces se ramifica din B-dul Dimitrie Pompeiu, accesul este perfect posibi fara blocaje.

    • catherine

      Ehei, dac-ar avea toate clădirile de birouri facilități ca-n Iride Park, ar fi lux a-ntâia, cum zicea mamaie! Eu mă refeream la building-uri cum e, tot în Pipera, cladirea Multigalaxy, cea cu Medicover, pe str. G. Constantinescu: 6 etaje, birouri, cabinete, furnicar iar traficul nu stă în loc nicicând. Și mai sunt și-n zone mai puțin consacrate birourilor, în plin centru ori aiurea prin oraș.
      Ideal ar fi ca dacă sunt clădiri de birouri peste o anumită capacitate să fie obligatoriu a fi amplasate în incinte speciale (deși, iar zic, Iride e un caz atipic, cu o mulțime de spațiu excedentar), gândite pentru tot ce se întâmplă în/pe lângă ele, așa cum bine sunt observate în articol. Dar până să avem noi cartiere moderne de afaceri ca-n capitalele europene…mai curge apă multă pe Dâmbovița. Ne descurcăm așa, balcanic, haotic și frustrant.

    • Ando

      @Cristian M. Ioan: Parcul IRIDE a fost, într-adevăr, gândit cu cap, în aşa fel încât să nu împiedice traficul urban. Uite o poză cu intrarea din bd. Dimitrie Pompei (din anul 2011)

      https://simplybucharest.ro/wp-content/uploads/2011/09/43.jpg

  • Cristian M. Ioan

    “zone mai puțin consacrate birourilor, în plin centru ori aiurea prin oraș.”

    Pe deplin de acord!

    Am dat ca exemplu pozitiv IRIDE pur si simplu pt ca acolo am lucrat utlimii doia ani!

    ” Iride e un caz atipic, cu o mulțime de spațiu excedentar”

    Au spatiu excedentar, pt ca asa au vrut: daca, pe imensiul spatiu mostenit de la Cinescoape, decideau sa faca mai multe cladiri de birouri, si sa lase mai putin spatiu pentu alei de acces si pt parcari??

  • Cristian M. Ioan

    @Addo,
    Ilustratia este putin cam veche.
    CLadirea noastra era in drepata, a doua.

    In foto se vede foarte bine “bulevardul” de acces, cu doua bez=nzi pe sens, si tufele de trandafiri pe mijloc, dar si joctiunea cu B-dul Dimitrie Pompei: larga, ampla, cu vizbilitate!
    NU iesi din parcarea subterana la 90 de grade intr-o strada aglomerata!

  • Cristian M. Ioan

    @Ando:
    “cum vine asta “inainte sa devin adept Ilici” ???

    Pai simplu, am lucrat in cladirea IRIDE pe vremea cand … lucram.

    Din Noiembrie 20-22 sunt PENSIONAR, deci am devenit implicit fan al batranului kaghebist cu ranjet hidos pe figura!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>