despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

cea mai mică problemă a Bucureștiului

De fapt, problema Bucureștiului e că e un ghiveci uriaș de probleme. Și pe lîngă cele mari – știute! – toate celelalte au ajuns să fie văzute ca – cum naiba să zicem? – acceptabile… de trăit cu ele… neimportante.

Asta nu-nseamnă că și noi trebuie să ne uităm doar la cele mari.

Trebuie să le luăm în seamă pe toate: pe toate care ne fac viața proastă.

Uite, de exemplu, genul ăsta de marcaj rutier practicat de curînd pe străzile cu sens unic din cartierul Cotroceni.

Maniacal, se vopsesc linii pe mijlocul străzii. De ce, cînd toată lumea știe că nu e și n-o să fie niciodată loc pentru două benzi pe străzile astea?

Și de ce – dacă tot vrem să facem o treabă, nu trasăm parcaje pe margini și marcăm elegant și eficace o singură bandă centrală, așa cum deja se practică pe alte străzi?

O să explicăm însă și de ce s-a vopsit așa: fiindcă strada asta a fost, de curînd, spartă pentru schimbarea țevilor de apă, iar executantul lucrării e obligat s-o dea înapoi orașului fix în aceeași configurație – proastă! – ca înainte.

5 comments to cea mai mică problemă a Bucureștiului

  • Sau dezvatam oamenii de ideea ca trebuie sa se ofere loc pe domeniul public pentru parcat masina personala (sau de serviciu, cum o fi), asa ca daca vrei una, te descurci sa gasesti unde o tii, si se face loc, si pe strazi si pe trotuare.

    • Solutia ar insemna o taxa in plus, o taxa destul de mare. Ceea ce ar grabi si mai mult exodul bucurestenilor catre suburbii, in felul asta depopuland si mai mult orasul. Ce-i drept la momentul acela vom putea declara batalia impotriva masinilor castigata, strazile vor fi libere pt ca vom avea si mai putini bucuresteni.

      In alta ordine de idei e foarte deprimant sa vad cat de goala e o zoana precum Perla – Dorobanti – ASE dupa ora 7-8 seara si in weekend-uri (cand nu sunt scoli si trafic de dus-intors de la munca).

      • hm

        Da! Nimeni nu ia în seamă pustiirea Capitalei. Centrul s-a depopulat, e mort. Uite, după ce treci de Piața 1 Mai și o iei spre Sud-Vest, parcurgi o zonă moartă care e gigantică: Buzești, Berzei – un pic de locuire pe Știrbey – apoi Eroilor, Academia Militară, Răzoare… de-abia după aia începe iar Orașul.

  • hm

    Sau.
    Majoritatea cetățenilor de pe-acolo au curți, garaje, și nu le folosesc. Li-i lene, spațiul îl utilizează pentru depozitare.
    https://www.simplybucharest.ro/?p=45070
    Soluția de perspectivă e, desigur, îngustarea carosabilului și lărgirea trotuarelor, care încă sunt meschine.

  • Cristian M. Ioan

    Genial!
    Nu stiu concret de pe străzile cu sens unic din cartierul Cotroceni, da la mine, pe B-dul Mihalche, mai TOATE străzile laterale sunt cu sens unic.
    Masinile sunt parcate pe ambele laturi, evident ca NU este și n-o să fie niciodată loc pentru două benzi pe străzile astea!

    Da, normal, logic ar fi trasăm parcaje pe margini și marcăm elegant și eficace o singură bandă centrală!

Leave a Reply to Cristian M. Ioan Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>