mai e – dar nu mult; i se vede capătul.
… de bulevardul Buzeşti-Berzei e vorba. O să se facă. Nu contează că scriu asta acuma cînd începe lupta electorală şi Primarul se laudă şi cu Soarele de pe cer – de parcă el l-ar plăti să răsară – eu vreau din tot sufletul să văd bulevardul ăsta terminat!
… şi aşa cred eu! – că va fi mai bine după ce va fi gata!
Ca si HM,si eu abia astept sa se termine bulevardul asta.Sa speram ca nu se va intampla la calendele grecesti!
Cat a mai scris despre asta si Constantin pe aici:
http://www.constantingheorghe.blogspot.com/#uds-search-results
Ar trebui sa fie un punct distinct in campania electorala: care, cum si cand termina lucrarile deja incepute.
Lasa bubele astea, vezi ce a declarat un candidat la primaria noastra de sector – ca o sa planteze pepeni pe maidane, pomi fructiferi in statiile ratb si ca o sa-si ia un bmw. Bine, doar daca o sa castige primaria…
Şi-acuma, Dane, ce era să promită? Că nu-şi ia bemveu?
Omu’ cinstit la sectorul’ 5! Şi nu era Garcea 😉
Dar mai bine zi-mi ce e cu apartamentul ăla reabilitat de la voi din bloc, de la ultimul etaj: de departe mi s-a părut că e placat cu… placaj! am văzut aiurea?
Care crezi ca este utilitatea acestui fragment de bulevard? Leaga MAI BINE ce cu ce? Adica sa admitem ca ar fi o aglomeratie Mircea Vulcanescu (fosta Stefan Fruntuna fosta Francmasonului), artera cu sens unic spre Cotroceni. Cateodata este dar niciodata nu se sta realmente decat din cauza semaforului de la Dinicu Golescu unde este o gatuire din proasta distributie cu pastila de acolo. Daca ai ajuns la acel semafor inseamna ca te duci la Basarab, in Cotroceni sau in Plevnei. La ce-mi foloseste relatia dreapta care s-ar deschide acum din punct de vedere al usurarii traficului? Ca daca vrei in Grivitei inseamna ca n-ai intrat pe Vulcanescu ci ai tot tinut-o pe Grivitei. Iar din sens invers cine ar genera traficul ala catre unde? Eu cusinceritate spun ca nu inteleg ratiunea pentru care s-au cheltuit si se vor cheltui atati BANI PUBLICI cu care s-au mai si distrus niste fragmente ce ar fi trebuit asanate. Singura ratiune pe care o vad e ca unii ar fi luat deja terenurile cu expunere la acea artera noua, de care vor fi singurii beneficiari.
E placat cu polistiren extrudat; daca nu l-a furgasit de pe undeva probabil ca a aruncat cu banii aiurea. Oricum polistirenul ala a fost candva roz. Bine, intr-un oras normal (chiar in Romania in ipoteza respectarii legilor) respectivul si-ar fi luat o amenda de nu-i mai trebuia izolare termica pe cont propriu.
Adrian, eu tot cred că o să ajute. Şi eu mă fîţîi neîncetat prin zona aia – de atîţia ani. Am bătut-o în toate felurile posibile – cu orice mijloc de transport. Şi cred că va fi mai bine, mult mai bine – mai ales cu prelungirea str. Gării de Nord. Ajută să ai mai multe variante!
Dane, mare meşter, vecinul ăla! Extrudatul roz ar trebui să se vîndă bine la noi în cartier, da-i păcat că nu rămîne roz 😉
Nu vad cu ce poate ajuta altfel decat prin a devia pe acolo toate autobuzele care se chinuie sa faca dreapta din Vulcanescu in Dinicu Golescu … Altfel, repet, nu vad cine e beneficiarul variantei si cat il ajuta. Da-mi un exemplu de beneficiu din punct de vedere al traficului! … Scump dom’le, dincolo se putea mai ieftin !:)
Astept parerea lui Popescu care s-a tras in carapacea lui si nu mai zice nimic 🙂
… s-o fi săturat şi el, săracu!
Uite, mie mi-ar folosi scumpetea asta de stradă.
Cînd o să-i dea drumul – am, n-am treabă – o să mă duc pe ea în fiecare zi, să se vadă pe camere că e circulată 🙂
Acuma, sinceri sa fim:cati dintre posesorii de masini din Bucuresti citesc articolul asta si comenatriile ? Va garantez ca, odata ce se da drumul la bulevard, o sa aiba cine sa circule…nu va faceti grija !
Cred că trebuie să aşteptăm să vedem cum vor fi lucrurile la final. E foarte posibil să apară nişte sensuri unice. Zona aia se reconfigurează. Poate vom avea un acces mai bun la Piaţa Matache. Văd că au conservat, într-un fel, şi Hala. Dar arată ca dracu. Dacă nu veneau talibanii cu “salvarea”, acum era translatată şi refăcută. Acum e vai mama ei…
Uitaţi şi nişte fotografii “proaspete” din zona Halei Matache: http://wwwcalatoriivirtuale.blogspot.com/2012/05/hala-matache-starea-de-fapt.html
Trecand peste demolarile abuzive, si eu astept sa fie gata bulevardul. A ajuns mult prea mediatizat pentru a fi abandonat…campanie electorala, dude!
Nu pot sa cred ce prost turnat e asfaltul. Ce porcarie.
Arunci o sa vin si eu cu rolele pentru ca preconizez ca pana si Bd. Expozitiei va fi mai aglomerat decat artera asta 🙂
Aia cu Hala Matache e o gogorita.Hala arata asa pentru ca primaria nu se deosebeste de alt mitocan proprietar de monument care “il incurca” asa ca a lasat usa deschisa vandalilor ca sa scape de ea. E aproape la comanda; n-are legatura cu talibanii ci cu indolenta.
Cred că nu înţeleg eu bine: sunt oameni cărora li se pare normal ca un bulevard, proiectat să asigure fluenţa circulaţiei într-o zonă, poate fi gâtuit, doar pentru că, din dogmatism, unii nu vor să accepte mutarea cu câteva zeci de metri a unei clădiri? Ştiu, trăim în Republica Absurdă România, dar nici chiar aşa! Noi compromisuri nu ştim să facem? Totul sau nimic? Bulevardul ăla putea fi gata de un an de zile. Hala nu ar mai fi arătat cum arată, zona aia s-ar fi curăţat, ar fi atras poate şi nişte investitori. Aşa şi-a trecut Nicuşor Dan o victorie în palmares. Şobolanii apreciază. Oamenii, nu!
Unii acuza de dogmatism iar altii acuza de ingustime … hai sa nu zicem asa ci sa folosim chestiunea ochelarilor de cal. Sau faimosul “pat al lui Procust” unde oamenii trebuiau ajustati dupa pat si nu invers. Pe scurt, sa taiem inainte sa masuram.
Cred cadespre asta este vorba si nu despre dogmatism. Ca dovada ca s-a taiat inainte de masuratoare este chiar palmaresul lui Nicusor care ar fi fost imposobil de obtinut daca primaria AR FI AVUT AVIZELE SI ACTELE IN REGULA !!! Ceea ce ar fi presupus ca ar fi masurat inainte sa taie.
La mine pe blog am aratat ca se putea face “artera” si in conditiile pastrarii halei pe loc. Iar daca ere si era sa se mute musai, bunul simt ar fi fost ca hala putea fi restaurata foarte bine de la bun inceput si trasa pe roti abia cand se ajungea la situatia ca s-ar fi demonstrat ca altfel nu se poate. Acum este indolenta ostentativa a primarului care a luat-o pe cliseul cu “sobolanii” inainte, si ca sa probeze cumva ca pana la urma iese numai cum crede el, refuza sa-si faca datoria de proprietar pentru care niste privati ar fi amendati (ca nu-si intretin proprietatea adica). Sau poate e chiar impotent administrativ si nu-l duce capul sa gaseasca solutii care in alte capitale sunt luate din reflex …
Profit de ocazie si sic ca in 1900, din darea de seama a primariei ce se poate gasi pe dacoromanica.ro, se poate vedea ca Hala Matache (Grivita) aducea primariei un venit din chirii de trei ori mai mare decat proaspata Hala Traian. Pentru a arunca o lumina asupra a ce a insemnat hala asta pentru Bucuresti.
În cazul acestui bulevard e cam invers, adică din frumuseţi [şi preţuri noi] am făcut bube, mucegaiuri şi noroi (în cel mai propriu sens al cuvântului).
O să avem un bulevard care iese în Şos. Gării de Nord… care se termină într-un ditamai cedează trecerea în Piaţa Gării Nord. Ca să nu mai zic de virajul la stânga acolo (utaţi-vă la troleibuze cât se chinuie). Apoi mai e bulevardul ,,mare”, de la Victoriei în Berzei, sau ,,Uranus” cum îi zice doctoraşu’, care doctoraş nu ştie că există o stradă cu numele ăsta pe lângă Parlament (asta e din categoria aia cu Splaiul Dudescu, existent şi el doar în visele umede ale lui Oprică). Bulevard de protocol, va degreva Cal. Victoriei de coloanele oficiale, însă ,,fraierii” (adică cei ce merg cu transportul în comun sau cu bicicleta) nu vor avea nimic de câştigat. În schimb, s-a demolat mult mai mult decât casele care stăteau în calea megalomanicului bulevard (mă uit la tronsonul finalizat din Berzei, jumătate e parcare…), s-a demolat tot cartierul, adică fix ce a făcut altcineva cu ,,-escu” în coadă acum 30 de ani, da’ ăla a sfârşit ciuruit de Crăciun. Evident, rechinii imobiliari vor cumpăra de la primărie terenurile pe nimic, apoi e vor vinde mai scump, insclusiv sub formă de clădiri de birouri, eventual din alea cu 20 de etaje şi grad de ocupare a terenului de vreo 90%, evident făcă locuri de parcare. Deci, practic, am aruncat în stradă zeci de oameni ca să dăm terenurile rechinilor imobiliari. Nu credeam că vom ajunge ca în filme, să aruncăm oamenii în stardă de dragul firmelor.
Păcat că ONG-urile nu au fonduri (poate alegerea lui Nicuşor Dan ca primar – dacă va fi – va mai schimba puţin lucrurile), acel colţ de Bucureşti putea deveni mult mai ,,profitabil” pentru urbe decât printr-o limbă latăăăăăăă rău de asfalt folosită ca parcare. Tare îmi e că se pregăteşte Cal. Călăraşi de acceaşi soartă, mai ales că aia e şi ultra-central. Că tot era pe o listă de idei oprescine. Păi mai bine dăm o bombă atomică şi radem tot oraşul (cu tot cu Oprescu).
1. Primaria a demolat fara avize, deci ilegal, nu stiu sa fi platit cineva macar cu o demisie pentru asta.
2. Lucrarile au fost oprite o luna sau doua dupa pierderea procesului timp in care s-a semnat un protocol cu ce sa se faca cu Hala Matache.
3. Surpriza-surprizelor: primaria nu a mai avut bani sa continue lucrarile, au lasat totul balta, asa cum au abandonat si pasajul din zona Asmita Gardens de exemplu.
Asa ca ar trebui sa studiati mai atent problema inainte sa trageti concluzii, parerea mea…
Adrian, din 1900 încoace s-au inventat Carrefour, Metro, MegaImage and Co. Acum Hala o să facă zero venituri! Ia încearcă să faci tu bani cu hoardele de ţigani la uşa prăvăliei! Hugo Boss, Stefanel şi încă vreo câţiva de pe Calea Victoriei, care au dat colţul din pricina lor şi au migrat spre locuri mai senine, îţi pot spune ce şi cum. Hala aia n-o să aducă bani nimănui. Un centru social ar fi o destinaţie mai bună: librării, săli de expoziţii, ceva de genul ăsta. O cafenea-două. Tu ai mai trecut prin Piaţa Matache, la cumpărături? Hala nouă e pe jumătate goală. Scăderea puterii de cumpărare îşi spune cuvântul. E mai complicat decât pare. Şi aşa cum arată lucrurile acum, fără acces auto şi parcări poţi pune cruce oricărui comerţ.
Giratoriul ăla de la Berzei+Vulcanescu e bun. E bun şi dinspre Gară, nu doar înspre Gară.
Să nu-mi aduc aminte de cîte ori mi-aş fi dorit înainte să ies dinspre Gară direct înspre Berzei – şi înspre străduţele centrale! Pe care se pot regîndi mai apoi şi sensurile unice.
Dar şi la Gară se mai poate face cîte ceva pentru ameliorare.
Şi-n plus, ar ajuta la intersecţia următoare, Buzeşti+Griviţa, unde s-ar mai fluidiza trecerea.
Cinci ani am batut zona asta cu tramul 20 si zi de zi erau alte si alte probleme in trafic.Ajunsesem sa fac intre Matache si Parvan cat intre Laromet si Matache!Zona trebuia sistematizata intr-un fel.Poate nu e cea mai buna solutie dar cel putin se incearca.Cat despre aruncarea oamenilor in strada,stiu ca destui din ei locuiau fara forme legale.De altfel nu am auzit sau vazut ca cineva sa se fi legat cu lanturi de gardul casei,sau sa se fi baricadat inauntru!Poate ca o data cu terminarea lucrarilor,troleul 97 va intoarce la Cal.Victoriei,asa cum a facut pt.un timp prin anii ’80