despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

hai sictir: niște ticăloși.

Din iarnă-ncoace ne boierim în tramvaie noi.

De fapt, ca să fim drepți, nu ne boierim cu toții. Ne boierim pe linia 41. Ne boierim și pe linia 25. Atît!

În rest circulăm în aceleași vagoane de vite ruginite, descărnate, cu dîre de vopsea așternute peste jegul strîns peste alte nenumărate dîre de vopsea și jeg.

Curioși să aflăm care o să fie următoarea linie pe care o să circule tramvaie noi, am aflat că… că nu, n-o să fie linia 32. O să fie linia 10. Linia 32… mai la urmă; să mai aștepte.

De ce? Tramvaiele care circulă azi pe 10 sînt decente; cu siguranță mai decente, mai curate, mai puțin infecte decît cele de pe 32!

Și atunci: de ce Rahova – o întreagă parte a orașului care folosește 32-ul în fiecare zi – să fie umilită discreționar de Societatea de transport a Primăriei? De ce să mai aștepte cei din Rahova confort, civilizație și respect?

… ticăloși.

14 comments to hai sictir: niște ticăloși.

  • VT

    Pentru ca aveti ghinionul sa fie si niste colorati pe acolo 🙂
    Asta daca nu cumva sint niste aranjamente cu sefii de depouri; unora nu le convin tramvaiele noi din diverse motive meschine de tipul repartizarii diferentiate a vatmanilor, norme de munca diferite, chestii din astea.

  • hm

    … și pentru că aceeiași ticăloși nu au întreținut cumsecade liniile de pe Rahova, permițînd să se circule de peste zece ani periculos:
    https://www.simplybucharest.ro/?p=74516
    Asta cu colorații cum de nu se aplică la 117? Linia e deservită de un an de zile de hibride verzi care – ia minune! – nu s-au depreciat.

  • Probabil se merge pe principiul “daca ar fi fost de-ai nostri atunci n-ar fi stat in Rahova”. Oricum printre generatiile mai tineri si deschisi la minte daca nu stai la 5 minute de mers pe jos de gura de metrou inseamna ca e ceva in neregula cu tine.

  • hm

    Da.
    Cât m-am săturat să caut să înțeleg, n-ai idee.

  • nnnx

    Având în vedere că tronsoanele de tramvai cu 0 benzi auto generează din start blocaje între mașini și tramvaie în intersecții de-a lungul liniei circulare obstrucționând intervențiile de urgență și determinând prin însumarea claxoanelor,a soneriilor tramvaielor și a semnalelor acustice o poluare fonică asurzitoare să circule și tramvaie Astra prin astea ar agrava situația fiind mai lungi decât celelalte.Vedeți în mod special infrastructura subdezvoltată pentru transport public de suprafață,intervenții de urgență și salubritate a cartierului Titulescu Felix rămas la anii 1970-1980 cu blocuri între 10 și 14 etaje cu sute de apartamente dar cu configurații șerpuite și îngâtuite pentru condus autospeciale pentru incendii,autogunoiere sau autobuze și fundături,neacoperit în strategia de dezvoltare Metrorex,ocolit de administrația bucureșteană de minim 50 de ani la capitolul exproprieri și lărgiri la nivel de intenție,dezvoltat din 1990 încoa doar la dat autorizații de construire pentru imobile noi pe principiul formelor fără fond spre exasperarea pietonilor și cu toate astea mediatizat extrem de puțin spre deloc în jurnalismul bucureștean.Strada Iacob Felix și Strada Veronica Micle sunt de Cartea Recordurilor în sens negativ având fiecare cu tot cu intrările omonime și derivațiile aferente blocuri de 10 etaje cu sute de apartamente dar infrastructură subdezvoltată pentru transport public de suprafață,intervenții de urgență și salubritate.Detaliind,Strada Iacob Felix are cu tot cu intrarea omonimă și derivațiile aferente blocurilor A1,B1,17A și 17B blocuri de 8 și 10 etaje cu sute de apartamente dar linie de tramvai cu maxim o bandă auto pe un sens și aia pentru parcat mașini și 0 pe celălalt și trotuare subdimensionate pentru condus cărucioare pentru copii și ocupate de stâlpi electrici sau lipsă și Strada Veronica Micle are cu tot cu Intrarea Iacob Felix și derivațiile aferente blocurilor M5,M6 și C1 blocuri de 10 etaje cu sute de apartamente dar două benzi auto 1+1 înfundate în blocul 11B asociat Șoselei Nicolae Titulescu și trotuare subdimensionate pentru condus cărucioare pentru copii sau lipsă.Labirintul derivat din Strada Iacob Felix,Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Veronica Micle e depășit pentru anii 2000 având blocuri de 10 etaje cu sute de apartamente,configurații șerpuite și îngâtuite pentru condus autospeciale pentru incendii sau autogunoiere și fundătură și combinând circulația mașinilor cu traficul pietonal înghesuindu-l între mașinile staționate între blocurile îndesate haotic din anii 1970-1980 punând în dificultate în special persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii.Cu riscul de a expropria și blocuri între 8 și 14 etaje și mastodonți de sticlă infrastructura pentru tramvaie a Șoselei Nicolae Titulescu trebuie dezvoltată transformând Strada Iacob Felix și Strada Veronica Micle în linii de tramvai cu 4 benzi auto 2+2 cu peroane modernizate pentru separarea circulației tramvaielor de traficul auto și facilitarea intervențiilor de urgență,eliminarea configurațiilor șerpuite și îngâtuite pentru condus autospeciale pentru incendii,autogunoiere sau autobuze și a fundăturilor și eradicarea haosului urbanistic.Ar deveni și cartierul Titulescu Felix mai aerisit în imobile și mașini,mai generos pentru transport public de suprafață,intervenții de urgență și salubritate și mai prietenos cu persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii.Intersecțiile liniei 1/10 cu tronsoanele de tramvai cu 0 benzi auto trebuie lărgite expropriind în vederea dezvoltării infrastructurii pentru tramvaie a capitalei la una 100% cu 4 benzi auto 2+2 cu peroane modernizate pentru a eficientiza cu adevărat circulația tramvaielor pe linia asta.

    • hm

      Nu agravează fiind mai lungi. (v. Hagi Tudose și coada pisicii)
      Dar.
      Vă invitam să ne trimiteți o explicație suprapusă unei harți sau unui plan cadastral. O schemă care să sugereze care blocuri si alte proprietăți trebuie demolate, care păstrate.

      • nnnx

        Doamne ferește de-o urgență la una din adresele tronsonului dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș al Străzii Iacob Felix ambulanțierii,pompierii și polițiștii nu au unde să tragă pe dreapta ca lumea întrucât linia de tramvai are 0 benzi auto și trotuarul e ocupat de mașini,intervenția acestora presupunând blocarea circulației tramvaielor.

  • Cătălin Cojocaru

    Pot să vă spun din proprie experiență că lungimea tramvaielor poate reprezenta o problemă.

    Acu 30 de ani tramvaiele care veneau dinspre Bucureștii Noi via Gara de Nord încă întorceau pe Theodor Aman – General Berthelot – Budișteanu. Căt au mers cu EP/V3A era OK-ish ( chiar și cu 2 remorci) dar în momentul în care au încercat să bage V3A, avea practic minim o draiere pe săptămână, chiar în fața catedrale Sf. Iosif. (eram student la Universitatea de Arte pe vremea aia, peste drum, și tot le vedeam de-a latul liniei).

    Acuma, sincer n-am văzut la Viena, Praga sau prin alte părți ca cineva să aibă vreo scârbă despre tramvaiele scurte, dar la noi, evident, a fost o tendință de unificare a parcului spre modelele mari, destinate transportului de oameni ai muncii către mărețele platforme industriale ale capitalei.

    Sunt mașini prea multe. Benzina e prea ieftină, impozitele sunt prea mici, amenzile sunt prea mici. Hecatomba auto pe care am văzut-o la mine în cartier de Ziua Forțelor Terestre din Parcul Carol a fost ceva de necrezut. Mașini parcate pe două rânduri pe Candiano Popescu, pe trecerea de pietoni. Oamenii vin ancurilea în parc ca să discute pe alei despre abonamentele lor de la sală. Evident au prea mulți bani. Statul ar trebui să-i scuture oleacă, că am auzit că e gaură la buget.

    Urbanismul pakistanez din zona Dr Felix este într-adevăr ceva fin. Atâta i-a dus capul pe domnii arhitecți. Să mă ierte Dumnezeu, dar deseori îmi spun că, în cele din urmă, bine le-au făcut minerii ăia, că uite cu ce ne-au potcovit domnii studenți de atunci ajunși cu ștampile și semnătură.

  • De mai bine de 20 de ani avem promotii “decat” de urbanisti asa ca nu mai sunt arhitectii “de vina” pentru urbanismul pakistanez. Oricum ar fi, nici asa nu ar fi fost de vina ei ci cei care, alesi fiind, pot ridica manutele in CGMB ca sa aprobe planurile urbanistice care produc grozaviile astea. Si functionarii publici din primarie care, pe pile fiind angajati, nu au competentele necesare ca sa remarce problemele din documentatiile din fluxul de avizare spre aprobare. Toti care acum plang ca le-a “blocat” Nicusor “dezvoltarea” …

  • Cristian M. Ioan

    “bine le-au făcut minerii ăia, că uite cu ce ne-au potcovit ”

    Am ramas si eu fara dua masele pe 14 iunie, asa ca nu imi sunt dragi minerii!

    “ce ne-au potcovit domnii studenți de atunci”

    Evident ca nu imi place de loc cu ce ne-au potcovit!
    Iar situatia de pe Dr. felix – Titulescu am sesizat-o de prin 2007, cand treceam pe acolo in drum spre servici.

    Numai ca pt. “Urbanismul pakistanez din zona Dr Felix” (bine spus!) nu trebuie dat vina NUMAI pe arhitecti, ci si pe:
    – dezvoltatori / beneficiari.
    Dezvoltatoriii or fi lacomi, dar clientii, fie ei pt birouri sau locuinte, cat de batuti in cap trebue sa fie ca sa DEA BANI pt astfel de mizerii?!
    – autoritatile care le-au aprobat planurile!

    • hm

      Să păstrăm în discuțiile foloasele pe care le putem trage, deci, dacă tot am deviat-o!
      Și eu cunosc foarte bine zona.
      Cele trei adaosuri mari de birouri de la intersecția Dr. Felix-Titulescu sînt, într-adevăr, enervante.
      Dar desișul de blocuri de locuințe de zece etaje din zonă e cel care chinuie cu adevărat pe cei de acolo, cu hățișul de alei minuscule și de fundături rezultate din bordarea bulevardului cu blocuri-canion!
      De aceea am întrebat: „pe care din blocurile aste de locuit le demolăm, deci?”

      Dintr-un punct de vedere al conexunilor și al mobilității transportului public, poate cea mai practică soluție ar fi ca tramvaiul 1 să nu mai meargă prin pasaj, ci să străbată prioritar pe la suprafață Piața Victoriei, cu ramificațiile necesare pentru Buzești și Mihalache.

  • Cristian M. Ioan

    @hm,
    Ai ceva dreptate cu “desișul de blocuri de locuințe de zece etaje din zonă”,dar acestea fusesera deja facute sub Pingelica, deci ar fi trebuit partial DEMOLATE!

    Pe mine ma deranja, in 2006-2010, cand se lucra la Pasajul Basarab, stupiditatea contemporana: intersectia avea un singu colt ocupat, cu blocul cu Avicola Crevedia la parter.

    Dar au rasarit “cele trei adaosuri mari de birouri”, nu este aiurea sa faci un pasaj mare, dar sa stangulezi “palnia” de la intarea in pasaj?!?!

    Ar fi super-excelent ca:

    “tramvaiul 1 să nu mai meargă prin pasaj, ci să străbată prioritar pe la suprafață Piața Victoriei, cu ramificațiile necesare pentru Buzești și Mihalache.”

    Dar este o himera, tramvaiul ar fi permanent blocat de autoturisme.
    Cum se intampla in intersectii chiar si cu tramvaiele ce au cale de rulare separata!

  • hm

    Pasajul Victoria are două benzi, Șoseaua Titulescu continuă cu două benzi, Pasajul Basarab la fel, se scurge traficul!

  • Cristian M. Ioan

    Sa zicem, dar cand au inceput lucarile, cele trei colturi erau lipsite de constructii, se puteaau face bretele, evazari, ca sa nu fie intersectia in unghi drepy.

    Cele trei adaosuri mari de birouri GNEREAZA trafic suplimentar.

    Chiar daca au parcri subterean pentru TOATE masinile (nu este cazul) cei care vin si pleaca de acolo perturba traficul.

    Poate ca se “Scurge”, dar se scurgea si mai bine daca Nu se faceau aceste trei adaosuri mari de birouri!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>