despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

balaurul cu şapte capete.

Pe zi de campanie electorală ce trece mă apucă groaza.

Privindu-i pe candidaţii la Primărie mă simt ca şi cum aş merge pe un trotuar în urma unui buldog obez care are diaree.

Cum să-l votez iar pe Oprescu, cînd l-am urît şi l-am dispreţuit de 15 ani încoace? Nu-l votez. Să fie ultimul om de pe Pămînt şi nu-l votez.

Cum să-l votez pe Prigoană? Nu-mi vine. Mi-e silă de el şi de ceea ce face. Nu-mi vine să votez iar candidatul unui partid care nu mă reprezintă; partid care, de fapt, nici nu mai există! Nu-mi poate cere nimeni asta.

De obicei, nu vreau să dau sfaturi electorale; de data asta, chiar nu pot.

Aş vota cu ochii-nchişi pe ăla care ar avea curajul să zică adevărul: problemele Bucureştiului nu sînt mizeria, cîinii, căldura scumpă, traficul de căcat! Toate astea se pot rezolva.

Care-i problema Bucureştiului? Cele şapte administraţii! Balaurul cu şapte capete – cei şase primari de sector pe viaţă plus primarul cel mare.

Cele şapte feluri diferite de a face treabă, de a-şi stabili priorităţi, de a fute cetăţeanul.

5 comments to balaurul cu şapte capete.

  • Dan

    Nici macar Nicusor nu e o solutie; Atanasoaie a fost un prefect slab iar Mugur va avea scris “Garcea” inclusiv pe cruce. Singura solutie e totusi prezenta la vot si sustinerea unuia dintre candidatii perdanti, poate pe cel mai spalat; numai asa poate sa creasca miza jocului iar peste 4 ani sa avem o oferta mai “calitativa”. Bine, din punct de vedere statistic asta nu se va intampla insa cine stie…

  • hm

    altceva n-avem ce face…

  • Anonymous

    @Dan , Mugur va avea scris Prigoana inclusiv pe cruce.
    Am urmarit circul electoral de la caravana DIGI TV de luni de la Arcul de Triumf unde au fost prezenti majoritatea candidatilor din Bucuresti. Concluziile sunt urmatoarele:
    – Oprescu chiar daca e un primar slab totusi se distanteaza clar de Prigoana si N.Dan, motiv pentru care nici nu a participat la emisiune in prezenta lor;
    – Prigoana a venit cu clasicul discurs de candidat PDL;
    – Nicusor Dan a demonstrat inca o data ca habar n-are nici de lege , nici de primarie si nici de stat in general, s-a facut de cacat cand a inceput sa zica de cum o sa aduca el centura de sud a orasului la standardul de autostrada si cum o sa foloseasca el infrastructura CFR pt transportul public. Oricat de tampit ai fi iti dai totusi seama ca asta sunt in administrarea MTI;
    – Irinel Columbeanu a venit si el cu o idee demna de luat in seama si anume licitatiile primariei sa se faca cu marja de profit pentru castigator ca sa nu se mai ajunga ca in cazul Delta ACM unde o licitatie castigata cu 70 de milioane de euro a adus firmei un profit de 57 de milioane de euro.
    – Am fost dezgustat de limbajul candidatilor si comportamentul candidatilor UNPR pentru sectoarele 5 si 6.
    -Pentru nostalgicii PRM candidata de la sectorul 3 a venit cu un motto CVT clasic : “Mai putine panselute si mai multe locuinte”.
    Locale slabe de nivelul celor post-decembriste.

  • Freesys

    Stapan pe ce scrie mai sus !

  • @ Annonymus: infrastructura feroviară este infrastructură publică, orice societate poate să circule pe ea dacă plăteşte taxa de utilizare (9 RON pe km pentru fiecare tren de călători şi 14 RON pentru tren de marfă). Dacă eu îmi fac un SRL şi îmi cumpăr un automotor şi angajez un mecanic şi un şef de tren pot să circul cât vreau cu el (cu condiţia ca ăia să nu-şi depăşească programul de 8 ore pe zi) şi pe centură şi pe liniile principale, pe unde vreau (evident, mi se va da o trasă în aşa fel încât să nu încurc celelalte trenuri). Faptul că transport feroviar = CFR nu mai e de mult de actualitate. Există inclusiv secţii pe care infrastructura e închiriată unor privaţi care încasează ei taxă de utilizare. Nimic nu împiedică primăria să ceară declalarea liniilor interioare ca neinteroperabile, să autorizeze RATB-ul ca gestionar de infrastructură şi operator feroviar şi să circule pe acele linii. Voinţă să fie. La şosele nu mă bag, dar mi se pare ilogic ca centura unei localităţi să nu fie în administrarea localităţii (cu excepţia Şos. Odăii care face parte din Bucureşti, deşi mulţi ziarişti o ţin pe a lor că ministerul transporturilor e de vină că trecerile de pietoni şi staţiile de autobuz sunt puse aiurea). Dar şi aici nimic nu împiedică primăria să construiască alternative la centură, inele rutiere, care, cu excepţia nordului oraşului, se pot trasa lejer pe câmpurile din jurul oraşului. Aceste inele ar putea îngloba şi unele bulevarde periferice care, momentan, sunt supradimensionate pentru traficul actual, gen Şos. Gării Căţelu or porţiunea din Splaiul Unirii cuprinsă între centură şi Pod Vitan.
    Problema e că, până acum, niciun edil nu s-a preocupat serios de trafic, nici dpdv al infrastructurii, nici dpdv al transportului în comun. S-au făcut doar lucrări de infrastructură în zone apropiate de centru, care sar în ochi, chiar dacă mai mult încurcă (vezi ce blocaje sunt la Leul de când cu Podul Basarab) sau au costuri exorbitante (vezi raderea întregului cartier de case din zona Pieţei Matache, totul pentru 2 benzi în plus), iar toate nu fac decât să atragă traficul spre centru, nicidecum să fluidizeze ceva. Nimeni nu a fost în stare să tragă o bandă dedicată pentru autobuze sau să separe de trafic liniile de tramvai (cu excepţia liniei 41 şi a câtorva tronsoane de pe alte trasee). Nimeni nu s-a preocupat de modificarea traseelor RATB în funcţie de cerere… acestea sunt încă gândite pentru a căra oaenii de la bloc la fabrică, chiar dacă fabrica e o ruină (de ex., la IMGB Vulcan merg 3 trasee… ultimele 5 staţii din traseu cară aer). RATB nu are niciun traseu aprobat de CGMB (cum ar fi fost legal), RATB nu are programul de circulaţie făcut public (în staţii nu e nimic, deşi legea îi obligă, iar pe site sunt doar nişte intervale seci, care sunt ,,media intervalelor”, adică 31 de minute pe site poate să însemne că vehiculele vin ba la 15, ba la 47 de minute), RATB îşi anunţă modificările de trasee, de regulă, după ce au loc. RATB vinde autobuze (chiar, de când o RA are voie să vândă după cum o taie capul) la fier vechi prin negociere directă după ce ,,am trimis invitaţii către 10 firme”, fără ca măcar să anunţe public acest lucru, deşi suma (400.000 euro) impune clar efectuarea de licitaţie publică. RATB vinde aluminiu la 0,8 RON/kg când la colţu’ străzii se cumpără cu 3 RON/kg. Toate astea trebuie să ia sfârşit, însă cu Oprescu primar clar nu se va schimba nimic. A, ba da, poate ne mai trezim cu câteva hobanate să f*tă traficul şi bugetul (bugetul nostru, că măscăriciul ăsta n-a atras un leu din fonduri europene, deşi o putea face pentru transport electric, pentru canalizare, pentru restaurat clădiri istorice – el a preferat să le radă cu buldozerul, ilegal).

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>