despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Un bun început în Sectorul 2

Cumva – cine credea? – orașul ni se schimbă.

Sînt, deja, zone întregi unde străzile au fost eliberate de mașinile lăsate oriunde, pe trotuare. Vrînd-nevrînd, oamenii încep să-și vîre mașina în curte și începe să cadă în desuetudine instituția „împroprietăririi” spațiului din dreptul casei. Aproape tot sectorul 4 e doar o parcare cu plată; zi după zi mai apar stîlpișori în zona centrală; iar în sectoarele celelalte se ridică borduri, se lărgesc trotuare, se închid scurtături tacite…

Parcă voiam asta; și asta – civilizarea – nu se face numai cu pupături.

Dar care – din toate soluțiile urbane aplicate alandala, de fiecare administrație locală bucureșteană – e cea mai rezonabilă, cea mai eficientă, dar și cea mai puțin stricătoare?

Pare că abordarea Sectorului 2!

Trotuare chiar cu borduri vechi păstrate, cu pavaj nețipător și – acolo unde nu s-a grăbit montajul – rezonabil; stîlpișori cît de cît discreți și nu cataroaie, lanțuri, borduri de juma’ de metru…

Destul loc lăsat și pentru bucățele verzi și – cum s-o zic? – cu un rezultat interesant, absolut ne-bucureștean: cochet, drăguțel.

Ce să mai zici că-i și printre cele mai reversibile – dacă vreodată avem nevoie de mai mult spațiu rutier, se poate lesne ajusta.

Dar, da: mi-e dor de răspîntiile bucureștene, alea largi, care – atunci cînd nu-s folosite ca parcare – fac farmecul zonelor cu case.

2 comments to Un bun început în Sectorul 2

  • nnnx

    Un bun început în sectorul 1 când Doamne?????Când Doamne are de gând administrația bucureșteană să se ocupe și de demararea unor proiecte de dezvoltare a infrastructurii pentru transport public de suprafață,intervenții de urgență și salubritate a cartierelor Chitila Triaj și Titulescu Felix expropriind și lărgind pentru separarea circulației tramvaielor de traficul auto și facilitarea intervențiilor de urgență,eliminarea trecerilor la nivel cu CF301Q+CF700+CF300,CF301Q,CF100 și racordurile feroviare ale triajului,a configurațiilor șerpuite și îngâtuite pentru condus autospeciale pentru incendii,autogunoiere sau autobuze și a fundăturilor și eradicarea haosului urbanistic?????Cu riscul de a expropria și blocuri între 8 și 14 etaje cu sute de apartamente și mastodonți de sticlă când Doamne are de gând Primăria Generală să dezvolte infrastructura pentru tramvaie a capitalei și în cartierul Titulescu Felix?????Când Doamne devine sectorul 1 cu rețea rutieră independentă de traficul feroviar și cu infrastructură pentru tramvaie 100% separată de traficul auto?????Când Doamne devine și cartierul Titulescu Felix unul în care conducerea unei autospeciale pentru incendii,a unei autogunoiere sau a unui autobuz să fie cât mai lejeră și pietonii care merg în baston sau în cadru și posesorii de cărucioare pentru copii să se simtă cât mai în largul lor neincomodați de blocuri de 10 etaje cu sute de apartamente îndesate haotic din anii 1970-1980,stâlpi electrici și mașini staționate pe trotuare sau mai grav de lipsa acestora?????

  • VT

    Cind o sa votati pe altii decit PSD si PNL in consiliul local.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>