… mai dispare încă una din liniile istorice ale Societății de transport, victimă a „optimizărilor” gîndite de administrație.
E vorba chiar de 131, poate cel mai vechi indicativ de autobuz al Capitalei; dar și traseul pe care – într-o cutumă care se păstrase pînă-n zilele noastre – erau „rodate” dintotdeauna modelele noi.
Asta e!
Tot „asta e” zicem și despre pseudo-unificarea liniilor 205 și 361. 361 dispare și pe traseul lui va evolua 205, care – iată – nu se mai duce nici pe 1 Mai și nici la Gară (chiar, ne pasă de cine mai merge să ia trenul?) și o s-ajungă la Unirea. Iată o nouă linie-mamut, taman din Străulești pînă-n Centru. Vedem o singură parte bună: la întoarcere, 205 va circula pe Schitu Măgureanu – Popa Tatu, ceea ce chiar e o mișcare neașteptată.
Listă de articole selecționate despre transportul public – aici
Exista vreun motiv? N-am mai auzit pana acum de aceasta intentie. Irigarea cu transport public a orasului este jenant de redusa fata de perioada comuista cand se mergea si pe sacar, ca era autobuz sau ca era tramvai …
Da, există motiv, se cheamă îngustime de minte.
Scuze?
Cand am citit prim data, am crezut ca este 1 aprile!
De muult vreme nu am mai folosit pe 131, acum avem pe 381, dar in anii ’60-80 mi s-ar fi parut de neconceput ca aceasta linie sa dispara!
“Gluma” se referea la linia super-mamut alocata acum lui 205.
Bine ca merge pe Schitu Magureanu, bine ca ajunge la Unirea, dar nu stiu de und epot sa il iau, daca nu mai merge nici pe Mihalache, nici nu mai ajunge la gara …
205 pe traseul dintre Aeroportul Băneasa și Gară era deja un traseu tradițional, chiar dacă funcționase doar 40 de ani
Există o gândire în rândul TPBI că ,,dacă nu mai avem abonamente pe o linie, nu ne mai trebuie linii directe”, care pare să se aplice spre toate punctele majore de interes (centru, Gara de Nord).
Interesant că principiile astea nu se aplică pe liniile regionale sau periferice, dovadă pleiada de linii care se dublează km întregi (vezi Şos. Colentina, dar sunt şi alte exemple, gen Prel. Ghencea sau Dudeşti-Pantelimon) şi de linii de dublaj (222, 322, 278 etc), în vreme ce liniile centrale sunt sistematic desfiinţate… eu locuiesc în Dr. Taberei, unde onor TPBI a hotărât că pe la Tricodava e necesar un singur autobuz spre centru – 368. La ore de vârf apare în staţii la vreo 10 minute, în rest la sfert de oră. Şi uite aşa am (re)învăţat toate aleile dintre blocuri, că de la Tricodava la Dr. Taberei 34 ajung mai repede pe jos dacă pierd 368-ul (şi scutesc şi cei 3 lei de pe bilet). Varianta cu schimbări nu e fezabilă, pentru că şi pe ramura cealaltă a Drumului Taberei, 168 şi 105 tot la intervale mari merg… şi doar în trenuleţ cu un 368.
A, da, să nu uit, Dr. Taberei are 3 (trei) linii de autobuz între intersecţia Braşov/Ghencea şi Valea Ialomiţei (232, 138, 221), iar 221 blochează vreo 6 maşini zilnic, indiferent de oră, în condiţiile în care pe vremea când întreprinderile din zona CET Vest lucrau la maxim, 221 venea la juma’ de oră. Acum plimbă aer, din ambiţiile unora. Ăsta consideră TPBI că e fluxul principal de călători în zonă. Ăsta şi Bragadiru (485, 222).
Cineva acolo în Bd. Tudor Vladimirescu (unde e sediul TPBI… apropo, credeţi că angajaţii merg cu 196 sau cu maşinile?) crede că asta merităm în Bucureşti, să alergăm sute de metri şi să pierdem zeci de minute între legături. Dar socoteala din birou nu se potriveşte cu aia din traseu, iar singurul motiv pentru care STB se laudă cu creşterea numărului de călători e faptul că a rămas singur pe felie în Ilfov, adică oamenii n-au de ales. Aşa că liniile alea se dau încet încet la STV :))
Aşteptaţi-vă la lucruri similare şi pe unde încă mai aveţi mai mult de un traseu într-o staţie, dacă staţi în Bucureşti. A, da, şi nu uitaţi că 500 de Mercedes Euro 3, Tatrele şi mare parte din V3A nu mai au foarte mult de trăit. Evident, asta se va traduce în necesitatea reconfigurării şi desfiinţării unor trasee. Bănuiesc că aţi observat că toate tramvaiele noi au înlocuit tramvaie vechi în regim de 1:1.
Am văzut. Mă întreb doar ce optimizare e următoarea.
Acum două săptămâni erau patru de 381 unul după altul la piața 1 Mai spre direcția Berceni. Patru!! În condițiil de trafic rezonabil, la 11 înainte de prânz
Pe 368 nu avem luxul ăsta. Plus că oricât m-aş uita eu pe InfoTB după autobuz, mereu autobuzul face stânga pe roşu de pe banda de mers înainte şi nu-l mai prind.
@Dr2005,
“tramvaiele noi au înlocuit tramvaie vechi în regim de 1:1”
sper sa nu fie chiar asa!
“Tatrele şi mare parte din V3A nu mai au foarte mult de trăit”
De prin 2011 le tot fac poze la TATRE, ca imi aduceau aminte de adolescenta, dar nu credeam ca si obisnuitele V3A vor deveni “istorice”
Ar fi o mare prostie sa DISPARA complet Tatrele si tramvaiele mia mice: sunt linii unde la orele cu trafic redus ar fi infint mai bine sa treaca o Tatra sau un tramvai simplu articulat la ficare 5-7 minute, decat sa astepti jumatate d eora sa vina un tramvai cu 3 articulatii, capacitate de 400 de persoane, car eva circula mai mult gol
Fix 1:1 a fost raportul, nu s-a suplimentat absolut nimic. Numa’ că primarul e doctor în matematică, deci pe unde e programul făcut pentru Astre, s-a mărit intervalul. De exemplu, de pe 41 au dispărut 6 ture, de aici 3 ture în plus pe 24 şi 3 ture în plus pe 45.
Nu am numărat câte au dispărut din 1 şi 10… asta deşi Depoul Militari uneori n-are Astra şi trimite Bucur, care e mai mic decât jumătate de Astra :))
NU va imparastesc dragostea pentru Ilici!
Pe 41, nu am observat sa se mareasca intervalu dar am vazut de mult ca circula si alte tramvaie, nu doar Astra!
Am mers inclusiv cu trei V3A ce aveau AC, si functiona.
Iar de doua sapatamani, 1 si 10 sunt deviate pe la mine prin Calea Vitan, le vad ca trec foarte des, si sut o mare varietate de tramvaie: Asta, Bucur LF, evident V3A clasic, dar siV3 cu podeaua oborata la mijloc
Va fi deprimant can o sa cricule din nou numai 19, care vine rar.
Ilici parcă e mort de vreo 99 ani…
Intervalul de succedare e mai mare, în loc de 2 minute sunt 3, în loc de 4 sunt 6, nu mai zic seara. Astre sunt fix 20 la Depoul Alexandria, ture sunt 20 în afara orelor de vârf şi în week-end şi 26 la ore de vârf… cele 6 ranforsări vin de la Dep. Bucureştii-Noi. Deci avem minim 6 V3A-uri, la care zilnic se mai adaugă 1 sau 2 (ocazional 3) de la Alexandria, în funcţie de câte Astre sunt indisponibile. Înainte erau 35 ture la ore de vârf şi 24 în week-end.
Apropo de eficienţă, retragerea la Dep. Alexandria se face… de la Piaţa Presei, ultimele 3 tramvaie de pe traseu ard curentu’ expres fără călători Piaţa Presei – Ghencea ca să se ducă la depou.
1/10 prin Vitan şi 19 suplimentat sunt doar consecinţa faptului că nu mai au manipulanţii pe unde să îşi facă orele. Să nu crezi că TPBI-ului îi pasă de călători, ideea lor e ca toate liniile grele să nu mai fie suprapuse cu nimic, adică dacă ai pierdut autobuzul/tramvaiul, să mai stai 10 minute în staţie. Cum ziceam, gândirea asta nu se aplică la liniile regionale, unde pot fi şi 10 autobuze pe aceeaşi rută, că d’aia plătesc bucureştenii impozite.
pe regionale începe să fie la fel precum era pînă la mijlocul anilor 2000, cînd se desființaseră. Erau mai de încredere ca traseele urbane.
La ele le poți reproșa că pleacă de la capetele de linie din București toate la aceași oră și pe traseul comun stau în trenuleț. Aici nu prea știu ce să le faci.
Ilici nu moare niciodat, mai rau este ca si fanii dumnealui sunt inca foarte activi!
Si Duminica, si ieri,si azi dimineata am fost cu 41 foarte bine si repede.
Chiar si pe traseele de pe B-dul Mihalache, cu tramvaie vechi, exista climatizare,si functioneaza!
Desigur, sinele de pe B-dul Mihalache sunt in stare foarte proasta!
Poftim??
“retragerea la Dep. Alexandria se face… de la Piaţa Presei, ultimele 3 tramvaie de pe traseu ard curentu’ expres fără călători Piaţa Presei – Ghencea ca să se ducă la depou.”
Oare ce au avut in cap cei care au desfiintat atitea depouri?
este normal sa traverseze tot orasul pt retragere?
Faza cu “dacă ai pierdut autobuzul/tramvaiul, să mai stai 10 minute în staţie” este de pa vremea lui Pingelica!
Mai tine minte cineva cand au fost separate statiile, tramvaiul are de o parte a intersectiei, iar autobuzele, de celalta, sa nu poti lua pe care vine primul?
Staţiile sunt separate pentru că aşa zice Codul Rutier:
– traversezi prin faţa tramvaiului, că trecerea de pietoni se pune înainte de intersecţie şi tramvaiul e pe mijloc aşa că, în teorie, nu intri în intersecţie pe linia de tramvai decât dacă nu ai loc prin dreapta şinei, iar dacă trecerea de pietoni nu e în intersecţie, pe trecerea de pietoni şi 25m înaintea ei e interzisă depăşirea, implicit nu depăşeti tramvaiul prin stânga la trecerea de pietoni, deci dacă tramvaiul opreşte la trecere, te aştepţi să apară pietonii şi îi vezi;
– traversezi prin spatele autobuzului, că strada are mai multe benzi, autobuzul e pe dreapta şi orice vehicul va veni prin stânga autobuzului nu are cum să vadă pietonii din faţa autobuzului.
E o logică extrem de simplă aici, care n-are nicio legătură cu Lenin (pe vremea lui nu prea erau autobuze).
Nu mai zic că mulţi se aruncau de pe refugiul de tramvai direct în staţia de autobuz când vedeau autobuzul (sau invers când vedeau tramvaiul), prin faţa traficului de pe celelalte benzi.
Într-adevăr, acum nu mai stai 10 minute în staţie, te uiţi pe aplicaţie şi apoi o iei pe jos, că 2 staţii poţi parcurge lejer la picior în 10 minute.
Fac experienţe pe călători mai ceva ca în anii ’80. În numele “eficientizării” şi “economiei”, precum pe atunci.
Deşi parţial off-topic, de azi s-a redeschis circulaţia travaielor prin Piaţa Eroii Revoluţiei. Asta înseamnă că 19 a revenit la orarul de rată comunală, un tramvai la 15 minute (dacă ai noroc), drept cadou de început de an şcolar. 11 a rămas iar singur pe felie prin Ferentari (23 e cantitate neglijabilă) la vreo 10 minute interval. Dar ,,apreciem” suplimentare cu câte un tur a liniilor 61, 65 şi 223… minune mare cum au uitat de 196, 221 şi 322 la suplimentarea asta :))
În rest, nici vorbă de vreun tur în plus pe 1/10, pe 335, pe 21 sau, Doamne fereşte, pe 47 (ăsta oricum a rămas în 4 ture după 7:30 dimineaţa… că ora de vârf la STB în continuare începe la 5:30 şi se termină la 8) sau 44.
23 a mers chiar mulțumitor vara asta, ne-am obișnuit cu el așa.
Pe 44 n-avem tramvaie înnoite? La ce ne trebuie și ture în plus.
A, da, așa e, pe 44 avem tramvaiele rămase fără prestație pe 41 după sosirea Astrelor și vatmanii aferenți. Tramvaie echipate cu validatoarele albastre BCR, care nu mai au de mult role de bon și care nu sunt interconectate cu cele Kapsch… deci atenție la transbordare dacă plătiți cu card bancar la ele. Mă rog, nu că ar plăti prea mulți călătoria pe linia 44 (în afară de cei cu abonamente, evident)…