… tema de azi e maşina sport; sau – mă rog – mai sport decît cea obişnuită.
Priviţi Fordul Capri:
… este replica europeană a Fordului Mustang: o maşină cu aer sportiv – capota alungită excesiv ascundea un motor cuminte, care se găsea, de pildă, şi într-un banal Ford Cortina; dar astea sînt detalii. Maşina este frumoasă. S-a produs din ’69 pînă-n anii 80. Poza de mai sus înfăţişează un Capri din prima generaţie; mai jos veţi vedea unul din ultima generaţie:
Şi Opel s-a distrat fabricînd maşini cu aer sportiv. Iată un Opel Manta, fotografiat de Dragoş Bora în Bacău:
Manta a apărut cam în aceeaşi perioadă cu Capri-ul; în poză este un model din generaţia a doua.
Să părăsim o clipă maşinile care se joacă de-a sportivele, pentru că-i vremea să ne uităm la două Porsche.
Porsche 356 nu-i prea întîlnit pe la noi. A fost fabricat în anii 50 şi 60:
Mai cunoscut este modelul 924, produs de-a lungul anilor 80:
Nici cu Alfa-Romeo nu mi-e ruşine.
… priviţi un model Sprint Veloce din seria a doua – venit din jumătatea a doua a anilor 80.
… nu puteam lăsa deoparte BMW, nu? Chiar nu puteam! După mai bine de un an în care-am făcut poze la te miri ce maşini, e vremea să vedem şi unele… hmm… adevărate.
Vă-ntrebaţi cum arăta un BMW serie 3 cu 30 de ani în urmă? La fel de bine. Şi te făcea la fel de mult să vrei să-l ai!
… eu n-am oftat după nici o maşină aşa de tare ca după 316-le şi 318-le din anii ’80!
Nici seria 5 nu era mai prejos, desigur! S-a lansat prin anii ’70. În anii ’80 deja trecuse la un model nou, care-mi pare întruchiparea eleganţei pe care o limuzină sportivă poa’ s-o aibă:
Încheiem c-o glumă de maşină:
Skoda Rapid era un coupe derivat din modelul de serie 120. Ce să-i zici? Arăta niţel mai bine decît o Dacie Sport; avea motoru-n spate – dac-ar fi mers şi de vreo trei ori mai iute puteai jura că-i Porsche.
Skoda, Capri-urile şi Porsche-le 356 sînt de la Ando – mulţam!
(alte şi alte maşini – aici)
Fordul Capri cred ca arata a vechi si cand iesea pe poarta fabricii.
Opelul Manta mi se parea nefinisat si cam toate modelele care au fost la noi aveau niste reparatii grosolane ale caroseriei. Modelul a fost inlocuit in anii ’90 cu o alta legenda Opel Calibra, model care nu avea concurenta in clasa lui la niciun capitol. Cu unele imbunatatiri/restilizari Calibra s-a fabricat multi ani si dupa 2000 sub denumirea de Opel Astra Coupe si Cabrio cu doua editii suberbe Linea Rossa si Bertone.
“Porschele” din poza nu e un Porsche autentic e un “replica kit 356” o combinatie de elemente a modelelor 356speedster 356b si 356c.
Alfa-Romeo o bag in aceiasi oala cu Skoda Rapid = no comment.
Primul BMW din boza e un E21 facelift a fost doar un preview pentru ce avea sa vina si anume legenda BMW E30 cunoscut la noi ca BMW URSULET. Porschele 924 nu avea nicio sansa in fata ursuletului. Pentru cine nu intelege pentru anii 80 ursuletul era la pretul Loganului atingea viteza maxima trecuta pe ceas (240km/h)avand o fiabilitate extraordinara.
Seria 5 in mare era tot un ursulet cu ceva mai mult loc pentru picioare pentru locurile din spate.
Hm imi pare rau ca nu ai inclus in lista si un Mercedes-Benz SL anii 80 (R107).
trebuia şi să găsim vreun Mercedes, asta e buba.
Da’ nu am gasit…
Un Porsche 924 bine intretinut dar, lasat in strada sa adune praful iubitei noastre capitale,se gaseste pe 1Mai in apropierea strazii Av.Popisteanu.Pacat,mai ales ca e de culoare neagra(inca).
Gasesti doua Porsche 924 rosii unul langa altul in Tei, pe Strada Ripiceni nr.1. Unul e mult mai bine intretinut ca altul; nu stiu daca e acelasi proprietar ca au aparut in acelasi timp prin zona…
OHO!
ce revenire, domnule 🙂
Capri era destul de popular in Romania anilor 70 si 80. Multi care munceau in afara aduceau asa ceva inapoi. Chiar astazi au supravietuit multe exemplare din seria 1, inckusiv in provincii.
In anii 80 in judetul Hunedoara circula un Porsche 356 veritabil. Masina, inmatriculata cu nr 2-HD-1143, astazi e in Ungaria. http://volganeagra.blogspot.co.uk/2011/07/o-descoperire-spectaculoasa-porsche-356.html
Skoda Rapid era remarcabil de apreciata in anii 80, chiar in occident, chair de jurnalisti seriosi!
mie imi placeau Skoditele asa ca as fi vrut ca Rapid sa fie… nu stiu cum… mai frumoasa 🙂
Skoda Rapid pe unde e parcata? N-am vazut una in Romania, si ma gandeam sa-i fac o inspectie, asa din poza parca nu i se face dreptate 🙂 mai ales ca e rosie
dacă ţine minte Ando unde a văzut-o, îţi spune!
@Mihai: a fost pe bd.Nicolae Grigorescu prin Balta Alba-
cam vizavi de iesirea din parc de la metrou.
N-am mai vazut-o anul asta !
Am vazut din intamplare o Skoda Rapid, care seamana cu asta, numar de B, insa nu aveam camera la mine, asa ca am ratat-o. Asa ca pe langa faptul ca mai exista, chiar se merge cu ea.
PS. Cu pozele pe care le am, le pot da pentru publicare?
Desigur, Mihai! Primim toate pozele 🙂
adresa e aceeaşi – simplybucharest@outlook.com
Mulţumim încă o dată!
Hehe. “Gluma” de Rapid este a mea. Este inca vie si va mai fi mult timp. A fost masina de zi cu zi. Acum e in proces de reinfrumusetare, dupa care va tratata asa cum i se cuvine unei masinute de “jucarie”.
Salutari
@sda Si pe unde salasluieste acum? ca as veni intr-o zi cu soare sa-i trag cateva cadre? Nu de alta, dar era unul dintre putinele automobile sport din copilarie. Preferatul tot 1410 Sport era, dar Rapid-ul e frumos.
A parasit capitala pentru alt oras mai linistit. Dar o vei putea fotogarfia, alaturi de alte cateva zeci de vechituri la “Sibiu Oldies Meeting” in ultimul weekend din iulie, adica 25-27. Va fi gata pana atunci.
Oricum, felicitari pentru pozele pe care le faci. Esti un vanator bun :), daca imi permiti. Te-as putea calauzi spre doua locuri din Bucuresti unde iubitorii de fiare vechi se aduna, repara si povestesc la botul lor.
In bucuresti mai sunt 2 Rapiduri rosii. Unul prin Timpuri Noi, altul pe la Baba Novac (cel care era in Trapezului). Dupa cunostintele mele estimez ca in Romania mai sunt undeva in jur de maxim 30 de exemplare. Cu indulgenta.
O zi buna
PS: aaa…am avut si 1410. imi pare rau ca am dat-o.
Porschele 924 nu e Porsche 924 (924 are aripa fata si spate dreapta – in linia caroseriei). E Porsche 944 (aripa fata si spate este evazata).Si jantele in 5 prezoane mai tradeaza ca e 944 (pe 924 nu s-a pus modelul ala).