despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

un an pe Basarab

… uite că a trecut an şi-un pic de cînd mergem pe Basarab!

Şi uite că pasajul nu s-a prăbuşit, uite că Bucureştiul nu s-a strangulat, uite că pot – cu un 1 leu şi 30 de bani – să ajung cu tramvaiul din Rahova în Victoriei.

Uite că nu s-a lăsat asfaltul, nu s-au făcut gropi (doar într-un loc s-a-ntîmplat ceva.)

Uite că (din ce mi-aduc aminte) nu au fost accidente grave pe Basarab  – maxim două-trei: ceea ce e rezonabil.

Uite că e bine.

12 comments to un an pe Basarab

  • Filip

    Te costă mai mult de 1.3 RON pe călătorie. Împarte 250 de milioane de euro la numărul de utilizatori ai pasajului şi afli un cost aproximativ pe utilizator.

  • Ando

    Bun, “Basarabul” a intrat deja in inventarul orasului…problema este cand termina Oprescu ceea ce a inceput adica:bulevardul Buzeşti-Berzei, pasajul Mihai Bravu-Vacaresti, străpungerea Doamna Ghica – Bd. Chişinău.
    Nu mai zic de Centrul istoric care inca arata ca naiba.
    http://www.rezistenta.net/2012/06/centrul-istoric-reteta-succesului-4.html
    Asa ca, deocamdata, orasul e tot “in transee” !

  • hm

    Buzesti: 2014-2015. Pasajul de la Abator: 2013 sau 2014 devreme. D-na Ghica: 2013.
    Pun pariu.

  • Wing

    Nu s-a strangulat tot orasul, in schimb e tare amuzant sa vezi cum se umple Calea Grivitei de masini care incearca sa faca stanga spre Titulescu, cum se umple Titulescu de masini care coboara de pe pod si coada continua pana in dreptul Carrefourului, cum se umple Sos. Grozavesti, la fel si pe Calea Plevnei, probabil insa din motive de lucrari la Berzei.
    Da, e destul de ok pentru tramvaie, mai ales ca 1 circula des, dar nu pare ca a rezolvat mare lucru. Podul Grant e la fel de aglomerat, desi marea promisiunea era ca Pasajul Basarab va rezolva asta, iar el este oricum destul de plin.

    Problema mare cu asemenea lucrari este ca se fac dupa ureche. Nu am vazut pentru nici unul din pasaje sa se vina cu cifre clare: atat era timpul mediu de traversare “de la” “pana la” inainte, atat este acum. Evident nu doar pe sensurile deservite de pasaj/tunel/ce e el, cat si in zona. Nu ma ajuta cu nimic sa fac pasaj, daca stric traficul in zona.

    Mai e un lucru care nu e luat in seama. Pasajul s-a inceput acum mult timp, intre timp insa a venit criza si traficul a scazut oarecum. Eu nu conduc prea des, insa asta spun toti taximetristii, si nu ma refer doar la numarul de clienti pe taxiuri, ci la trafic in general.

  • hm

    subscriu, traficul pare mai subţire chiar faţă de anul trecut.

    Mie Basarabul îmi e de ajutor; îl folosesc cu bucurie.

  • Dan

    Basarabu’ e proiectul generatiei noastre, indiferent de discutiile gen bun/rau scump/ieftin pornit de suspenda-l drace / terminat de mai stiu eu cine. Deja apare in clipuri video, reclame, o sa apara si in filme artistice sau seriale; va fi o prezenta constanta pe timbrele postale pana la disparitia fizica a acestora. Iar peste 100 de ani in cartile de istorie la capitolul “dezvoltare urbana” podul acesta va fi pe prima pagina…. nu de alta dar nu cred ca vom fi in stare sa mai construim ceva spectaculos prea curand 😉

  • hm

    scurt pe doi – aşa e!

  • Nu s-a strangulat oraşul, doar ne-a fwtut pe noi în Dr. Taberei şi Militari, care ne înfigem zilnic în blocajele de la Apaca şi Leul, datorate unei greşeli de începător (probabil şi Videanu şi Oprescu se visau viitori preşedinţi ca marinerul dinaintea lor, caz în care lor le folosea rampa aia din aleea Grozăveşti), adică inexistenţa rampei de urcare din Vasile Milea pe pasaj şi a rahatului de semafor de la Grozăveşti, care tot cu faza principală dinpre Aleea Grozăveşti (scuze, nu pot numi ,,şosea” o asemenea străduţă, unde când merg pe bicicletă trebuie să o urc pe trotuar când pleacă maşinile de la Leul, că nici măcar un Tico nu mă poate depăşi, iar un camion blochează ambele benzi… păi străduţa mea din faţa blocului e mai lată!). Măcar de separau tramvaiul pe Vasile Milea… da’ după ce a făcut Lucescu acolo a dispărut şi linia continuă, au dispărut şi semnele de oprirea interzisă (care implicau şi întoarcerea interzisă), deci liber la bizoneală.
    De fapt, tot oraşul ăsta e făcut pentru bizoni… şi nici măcar lucrările pentru auto nu se fac cum trebuie, vezi Grozăveştiul care porneşte dintr-o alee, Pasajul Pipera care se înfundă în Caranfil, Pasajul Mihai Bravu care e de o inutilitate crasă ş.a.m.d.. La trotuare dacă nu lărgite, măcar protejate împotriva maşinilor parcate (mai ales între blocuri) şi la benzi de biciclete unde să nu mai iau babele-n ghidon şi tot ele să urle sau să fac slalom printre maşini parcate, gropi de 2m nesemnalizate (pt. conformitate Bd. Ghencea… acum 2 zile au umplut cu pietriş, dar acum o spt. era să plonjez cu biclă cu tot) şi vânzători ambulanţi şi la benzi pentru autobuze am încetat să visez de mult.

  • Deci a fost bine. Ma bucur! 🙂

  • axelanti

    pt mine, ca biciclist(cat si ca pieton) nu au facut nimic pe pasaj. ca biciclist e destul de periculos de traversat, iar ca pieton, doar pe la metrou, care se inchide noaptea.

  • Filip

    Duminică am încercat să ies din Gara de Nord direct la metrou la Basarab, gândindu-mă că există legătură către „staţia intermodală”. Merg până la capătul peronului 1 şi văd o poartă de sârmă spre Dinicu Golescu, către care m-am îndreptat cu încredere. Paznicul care vegeta pe un scaun mă întreabă ce vreau şi-i zic că merg la metrou. Îmi zice că nu pe acolo, ci mai încolo, la gaura din gard. O iau oarecum pe sub structura podului şi dau de o gaură lată de vreo 0.4-0.5 metri. Fiind cu bicla, nu am reuşit să trec, dar am mers încă 10 metri, unde era o ieşire generoasă lată de câţiva metri. Am trecut prin ea şi am realizat transferul intermodal spre metroul Basarab. Aferim!

  • hm

    ca pieton, poţi traversa şi pe sus – prin staţia de tramvai; dar bănuiesc că noaptea o fi şi ea închisă.

    Cu bicla mi-a fost frică s-o iau pe pasaj.

    Atenţie la radare: poliţia rutieră aşteaptă pe sensul spre Piaţa Leul destul de des. Ori pitesc maşina “la piciorul podului” şi te iau după ce treci de ei, ori au maşina sus înspre Ecran Club şi te iau din faţă.

Leave a Reply to axelanti Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>