despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

monopol pe concurență

N-am mai vorbit demult despre comerț – ce-ar mai fi de zis?

Mereu pare abundență, mereu găsim magazinele pline – și cu marfă, și cu oameni – dar tabloul retailului e cam mohorît, zău așa!

De ce? Fiindcă noi, cumpărătorii, atunci cînd ne gîndim mai bine, ne dăm seama că sîntem din ce-n ce mai captivi.

Meciul pe marele comerț e între „Kaufland” și „Carrefour”. „Auchan”, cel mult, chibițează de pe margine, iar „Cora”… s-a dus.

La segmentul de mijloc „Lidl” și „Penny” își împart țara fără să se deranjeze serios.

Iar la restul magazinelor din apropierea casei, ghici ce? „Mega Image” vrea să preia „Profi”. Magazinașele „La doi pași” – cîte sînt – nu contează nicidecum.

La adăpostul consolidării și maturizării „pieței” comerțul nostru e nu are o dimensiune concurențială veritabilă.

2 comments to monopol pe concurență

  • Auchan e full, nu are nevoie de reclamă… de fapt, pe asta se şi bazează, costuri mici şi încasări mari. A stat pe pierderi vreo 10 ani (pierderi doar pe hârtie, mai mult ca sigur), dar pe 2022 a încheiat cu 100 mil. lei profit (şi ăsta e doar cel declarat), faţă de Kaufland care are 900 mil. … dar tot îi merge bine. În plus, Auchan are şi nişte galerii comerciale din care scoate bani buni.

    În rest… Mega peste tot :)) Sau eMag dacă n-ai chef, deşi Tazz/freshfull cred că tot de la Mega se aprovizionează.

  • Si totusi, cumva, Lidl e pe locul 1: https://economedia.ro/topul-retailerilor-din-romania-lidl-ramane-liderul-fiind-urmat-de-kaufland-si-carrefour-metro-si-penny-urca-in-clasament-si-devanseaza-auchan-si-mega-image.html
    Eu nu mai stiu de cand n-am mai intrat in unul, si nici nu vreau. Dar in rest, da, intre Kaufland si Carrefour, cu Penny pe langa, si Mega daca vad ceva in trecere. Ce observ in ultima vreme e expansiunea agresiva a Penny, nu sunt acolo si nu cred ca vor fi, sau sper sa nu, dar o iau oarecum pe urmele Mega. Deocamdata inca reusesc sa-si mentina ofertele, dar ma intreb cat timp, tinand cont ca un numar mare de magazine tinde sa duca la o crestere a preturilor, fiind cheltuieli totale mai mari si vanzari mai mici per magazin.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>