După ce anul trecut a dispărut 131, linia de autobuz care purta cel mai vechi indicativ și pe care – prin tradiție – societatea de transport lansa și experimenta dintotdeauna autobuzele noi, iată că mai ștergem cu buretele o frîntură de istorie.
Da, acuși dispare și 133 – altă „comasare”, după cele deja cunoscute: 300 în 381, 173 în 232, 361 în 205, 336 în 61, 201 în 90.
133 devine troleu; sub numele de 97 va lega Străuleștiul de Abator.
… ne bucură mult propășirea transportului electric, dar călătorul nu trebuie bramburit. Adică, mai multă lume folosea 133 decît 97; autobuzul dispărut era un reper mai important și înlocuirea indicativului său cu necunoscutul 97 e păguboasă.
Contează?
Iar noi, ca la fiecare pierdere de genul ăsta, ne aducem aminte că 33 a fost cîndva prima linie inelară de transport din Capitală, apărută ca atare acum 65 de ani în urmă.
Surse foto: Digitheca Arcanum și Tramclub.
Listă de articole selecționate despre transportul public – aici
Auleu!
Nu, nu stiam.
Prin 2000 m-am bucurat vazand ca 133 isi reia statia de la Hala Traian, dare pentru mine era deja prea tarziu, m-a demolat in 1988 si nu mai locuiam acolo.
Asa ca nu am folosit pe “noul” 133.
Dar dincolo de nostalgie, linia 133 era important deoarce era o line de autobuz cu traseu CRICULAR.
Ce-i cu troleul 97, pe unde emerge??
Nu stiu sigur daca “33 a fost cîndva prima linie inelară”, deoarce exista si tramvaoul 26!
33 avea “capatul” la Puisor. dar tramvaiul 26 părea ca are traseul nesfârșit.
Importanța lui practică era incontestabilă.
De oriunde l-ai fi luat, te ducea într-o direcție de unde puteai să iei ALT mijloc de transport în comun care te lăsa unde aveai nevoie.
despre 26 inelar, vorbim la sfîrșitul lui 1963
https://simplybucharest.ro/wp-content/uploads/2014/01/linia-circulara-de-tramvai_rl-1963-12-12.jpg