Înjurăm Primăria pentru fitece șantier de utilități publice. De ce nu? Orice șanț, orice groapă, orice ocoliș ne chinuie, ne-ncurcă, ne dă viața peste cap.
Și nu-s puține, șantierele astea! Doar că noi le-nțelegem rostul; ne bucură cînd îs gata și – cel puțin o vreme – ni-i mai bine.
Doar că, firește, nu doar Primăria-i de vină pentru toate șantierele din București: alea mari, care-nchid trotuare, care gîtuie bulevarde, care deviază transportul…
Primăria, da, răspunde direct de șantierele termoficării. Campania de înlocuire a magistralelor învechite a început greu și s-a mișcat – pînă acum – greoi; aici, din păcate, adăugăm nenumăratele lucrări de intervenții, de remedieri ale avariilor. Impresia generală e de peticeală; cu atît mai mult încît foarte rar se repară cumsecade trotuarele și străzile nenorocite.
La fel de multe – și cel puțin la fel de greu de ocolit – sînt șantierele companiei de apă. Spre deosebire de cele de mai sus, aici lucrările publice sînt… private; „Apa Nova” e o corporație, cu buget de presă, cu sponsorizări, acțiuni de relații cu publicul și… și nu prea-ți vine să sancționezi civic lentoarea cu care se lucrează și nesimțirea cu care se ocupă degeaba cu lunile benzi întregi de bulevard!
Cine mai lucrează? Păi, care-s restul utilităților? Gazul și electricitatea.
La gaze, ce să zici? Nu avem șantiere mari în Capitală; nu sînt – poate n-o fi nevoie, habar n-am – mari investiții, mari înlocuiri; ici-colea se mai intervine iute în caz de Doamne-ferește.
La electricitate e posibil să le mai încurcăm; nu orice cablu pentru care se sparge asfaltul e „de curent”; poate să fie de iluminat public, poate să fie de-al semafoarelor. Putem zice, fără să nedreptățim pe nimeni, că nici una din lucrările de genul ăsta nu e coordonată mulțumitor; șantierele trenează, se închid cu mare întîrziere și fără vreo grijă pentru aducerea locurilor afectate la starea de dinainte.
Un mare avînt a căpătat din nou proiectul „Netcity” prin care se trec în subteran nenorocitele de cabluri agățate-n stîlpi. Lucrările sînt subcontractate de Primăria Generală și se fac la mare repezeală – fiind vorba de săpături superficiale – și rezultă trotuare peticite cumplit, cu nesimțire.
Teoretic, orice şantier trebuie să aibă o placăuţă cu cine l-a comandat, cine lucrează (proiectant, executant), data şi numărul autorizaţiei, emitentul autorizaţiei şi perioada lucrărilor. Mai departe e treaba ISC-ului să aplice sancţiuni, dacă o avea cu cine să verifice zecile de mii de şantiere de la noi.
Când Doamne are de gând Primăria Generală să dezvolte infrastructura pentru tramvaie a Șoselei Nicolae Titulescu expropriind și lărgind în zona Străzii Iacob Felix și a Străzii Veronica Micle?????Când Doamne apare pe canalele de comunicare și un megaproiect de dezvoltare a infrastructurii pentru tramvaie a capitalei în zona Pasajului Victoriei expropriind,mărind stația de metrou Piața Victoriei și lărgind în zona Străzii Iacob Felix și a Străzii Veronica Micle?????Până când Doamne Strada Iacob Felix îngustată în Șoseaua Nicolae Titulescu de la două benzi auto cu sens unic la linie de tramvai cu 0 benzi auto,labirintul derivat din Strada Iacob Felix,Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Veronica Micle rezultat în comunism din îndesarea haotică a unor blocuri de 10 etaje cu sute de apartamente și din amplasarea haotică a scărilor acestora și Strada Veronica Micle înfundată cu două benzi auto 1+1 în blocurile 12,11B și 11A lipite în L asociate Șoselei Nicolae Titulescu în timp ce Strada Iacob Felix are cu intrarea omonimă și derivațiile aferente blocurilor A1,B1,M4,17A și 17B blocuri de 8 și 10 etaje cu sute de apartamente,Strada Veronica Micle are cu derivațiile aferente blocurilor M5,M6 și C1 blocuri de 10 etaje asemenea și imobilele dezafectate și furnalul din curtea Spitalului Filantropia ocupă terenul degeaba din 1988 poluând vizual?????Când Doamne evoluează și zona intersecției Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix la condiții urbanistice de anii 2000 cu infrastructură pentru tramvaie 100% cu 4 benzi auto 2+2 cu peroane modernizate separată de traficul auto și 100% cu carosabil pe care conducerea unei autospeciale pentru incendii,a unei autogunoiere sau a unui autobuz să fie cât mai lejeră și cu trotuare pe care pietonii care merg în baston sau în cadru să se simtă cât mai în largul lor neîncorsetați între stâlpii electrici,mașinile staționate și gardurile și imobilele alăturate?????Când Doamne evoluează și Strada Iacob Felix și Strada Veronica Micle la condiții mai generoase pentru transport public de suprafață,intervenții de urgență,salubritate,taximetrie,mobilitate pe două roți și condus cărucioare pentru copii?????
Ce să exproprieze acolo? Blocuri cu 10 etaje?
Str. Iacob Felix nici nu ar trebui să mai existe ca stradă, ar trebui să fie o alee pietonală + tramvaie şi atât. To’arăşu tot alee ar fi lăsat-o, dar nu a putut, din diverse motive, să construiască pe locul dărăpănăturilor din curtea spitalului. Fie îl dorea ca spital, fie acolo sunt alte probleme (contaminări biologice, hrube/subsoluri/buncăre greu de astupat sau cine ştie ce altele). Dar şi aşa, Str. Dr. Felix nu ar fi avut alt rol decât cel de alee dintre blocuri, câtă vreme la 2 paşi de ea se realizase deja noul bulevard 1 Mai (acum Ion Mihalache), care ar fi urmat să se continue până în Splai (doar nu credeaţi că ideea lui Oprescu a fost originală, nu? Toată zona de case dintre Cal. Victoriei, Buzeşti, Cal. Plevnei şi Cişmigiu era programată la demolare).
Pentru conformitate, ideile interbelice de sistematizare
https://www.simplybucharest.ro/?p=72120
Doamne ferește de un incendiu la blocul de 261 de apartamente M4 conform sensurilor unice instituite de ADP Sector 1 în 2021 și zilnic ignorate de șoferi,bicicliști și electrotrotinetiști pompierii sunt nevoiți să șerpuiască din Șoseaua Nicolae Titulescu cu autoutilitara cu scară de-a latul blocurilor 12,11B și 11A lipite în L și de-a lungul blocurilor B1,A1 și M4 lipite în zigzag făcând slalom printre pietoni și mașinile staționate între blocurile îndesate haotic din comunism,riscând să se blocheze cu asta în special în strâmtoarea pentru condus mașini dintre blocurile 12 și B1 și în curbele în unghi drept din lungul zigzagului și punând în dificultate în special persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii.Labirintul derivat din Strada Iacob Felix,Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Veronica Micle e depășit pentru anii 2000 având blocuri de 10 etaje cu sute de apartamente,configurații șerpuite și îngâtuite pentru condus autospeciale pentru incendii sau autogunoiere și fundătură la scările A și B ale blocului 12 și combinând circulația mașinilor cu traficul pietonal înghesuindu-l între mașinile staționate între blocurile îndesate haotic din comunism punând în dificultate în special persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii.Intervalul dintre mastodontul Premium Plaza,blocurile B1,A1 și M4 lipite în zigzag și blocurile 12,11B și 11A lipite în L e insuficient pentru construit un carosabil pe care conducerea unei autospeciale pentru incendii sau a unei autogunoiere să fie cât mai lejeră și două trotuare,unul de-a lungul scărilor blocurilor A1,B1 și M4 lipite în zigzag și un al doilea de-a lungul scărilor blocului 12,pe care pietonii să poată ieși din astea cu cărucioare pentru copii fără grija mașinilor deși blocurile nominalizate însumează sute de apartamente.Scapă,Doamne,zona intersecției Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix de civilizația asta urbanistică pakistaneză de anii 1970-1980 expropriind și lărgind!😢😢😢😢😢🙏🙏🙏🙏🙏😢😢😢😢😢🙏🙏🙏🙏🙏😢😢😢😢😢🙏🙏🙏🙏🙏😢😢😢😢😢🙏🙏🙏🙏🙏😢😢😢😢😢🙏🙏🙏🙏🙏
Având în vedere că tronsoanele de tramvai cu 0 benzi auto generează din start blocaje între mașini și tramvaie în intersecții obstrucționând intervențiile de urgență,determinând prin însumarea claxoanelor,a soneriilor tramvaielor și a semnalelor acustice o poluare fonică asurzitoare și contribuind la aglomerarea stațiilor de tramvai și a tramvaielor până la refuz,în cazul unei urgențe la una din adresele acestora intervenția ambulanțierilor,a pompierilor și a polițiștilor presupune blocarea circulației tramvaielor,intervalele tramvai-trotuar sunt de-a lungul tronsoanelor menționate îngâtuite și pentru condus biciclete sau electrotrotinete,trotuarele aferente sunt îngâtuite pentru condus cărucioare pentru copii și ocupate de stâlpi electrici și mașini,traficul pietonal fiind încorsetat între stâlpii electrici,mașinile staționate și gardurile și imobilele alăturate,și tramvaiele triarticulate de 36 m lungime și viitoarele tetraarticulate de 45 agravează situația fiind mai lungi decât celelalte infrastructura pentru tramvaie a capitalei trebuie dezvoltată la una 100% cu 4 benzi auto 2+2 cu peroane modernizate expropriind așa încât să nu fie demolat niciun lăcaș de cult religios și lărgind pentru separarea circulației tramvaielor de traficul auto și facilitarea intervențiilor de urgență!Și arterele cu tronsoane de tramvai cu 0 benzi auto au dreptul la condiții mai generoase pentru transport public de suprafață,intervenții de urgență,salubritate,taximetrie,mobilitate pe două roți și condus cărucioare pentru copii!Om trăi și-om vedea cum va fi reconfigurată intersecția Bulevardul Ion Mihalache X Bulevardul Banu Manta X Strada Iacob Felix și ce perspective are administrația bucureșteană pentru Strada Iacob Felix în contextul modernizării liniei de tramvai de pe Bulevardul Ion Mihalache.Cine râde la urmă râde mai bine.
Deci soluţia ta ar fi raderea cu buldozerul a spitalului şi a unor blocuri şi nu interzicerea traficului auto general şi a parcării?
Apropo de sistematizare, ce zici de bulevardul ăsta din Bruxelles? 2 benzi pe sens, trotuare late, încape şi maşina de pompieri şi aia de gunoi: https://www.google.ro/maps/@50.848081,4.3494714,3a,75y,227.86h,94.91t/data=!3m7!1e1!3m5!1sSWhI54Bogx1i1pUEIj1K_A!2e0!5s20090401T000000!7i13312!8i6656?entry=ttu
Acelaşi bulevard în prezent: https://www.google.ro/maps/@50.8480853,4.3493719,3a,82.1y,213.37h,94.88t/data=!3m7!1e1!3m5!1s6Fqh4693PgG7eRl5rudTlw!2e0!5s20221101T000000!7i16384!8i8192?entry=ttu
Şi îţi garantez că încape orice maşină de gunoi şi orice maşină de pompieri pe el. Tocmai pentru că alte maşini nu au voie.
Circulația tramvaielor ar fi pe teritoriul capitalei cu adevărat eficientă dacă toată infrastructura pentru tramvaie a acesteia ar fi 100% cu 4 benzi auto 2+2 cu peroane modernizate separată de traficul auto!
Niciodată să nu spui niciodată!
Florin/Marian/nnnx: terminați.
N-avem chef.Terminăm când vor mușchii noștri.
Pa, la revedere. Pentru nesimțire.
Pot fi făcute exproprieri și lărgiri și în zona intersecției Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix.
Complicat! Să fim corecţi: nici înainte de revoluţie, când totul era “de stat” nu se reuşea coordonarea lucrărilor de acest gen. Mărturie: puzderia de articole, reclamaţii din presa vremii sau chiar multe din caricaturile timpului. Oraşul este foarte mare, întins ca suprafaţă, problemele de infrastuctură se ivesc, de cele mai multe ori, punctual şi trebuie rezolvate.
Problema este timpul în care se intervine/rezolvă şi, mai ales, ce rămâne în urma intervenţiilor.
Am avut chiar lângă bloc, o groapă săpată de cei de la Termoenergetica (cca 4×4 m ). A stat descoperită aproape 4 luni, din noiembrie 2023 până la finalul lui februarie 24. Mă uitam de sus şi vedeam cum se chinuie maşina pentru gunoi să se strecoare cu spatele, printre maşinile parcate şi gradurile care marcau groapa. In februarie, cum spuneam, a venit o echipă, şi în trei zile a reparat ce trebuia reparat, a astupat groapa şi a asfaltat.
Cam despre asta-i și vorba: coordonare precară, sincope foarte mari în lanțul de aprovizionare.