despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

de 32 nu i-a păsat nimănui.

Mizerabilă, după două decenii de la modernizarea liniei de tramvai 32 ce unește Rahova de Centru – una din axele principale de transport ale Capitalei! – atitudinea tolerată de a lăsa traficul auto pe șine între Chirigiu și Piața Unirii.

Da; de acord – aglomerație… chin pentru șoferi… toate argumentele șubrede care ne-au otrăvit viața în orașul ăsta. Înțelegem! E-n regulă: știm că nu e loc, așa că oricine poate depăși pe linia tramvaiului… doar să nu o blocheze; să nu meargă, să nu stea în fața tramvaiului.

Dar situația cetățeanului de bună credință care ar putea străbate la orice oră de vîrf acest tronson în doar șase-șapte minute cu transportul public?

Cîtă ușurință ar fi pentru cei care folosesc și 32, și 23, și 7, și 47, și 117: fără nici un timp pierdut.

Au trecut 20 de ani; ani în care – chiar dacă nu prea vă vine a crede – noi, ca oraș, am crescut, ne-am mai deșteptat, ne-am mai umanizat. Dar nimeni din Administrația acestui oraș nu s-a ridicat vreodată din spatele biroului sau de pe bancheta mașinii de serviciu ca să zică măcar că situația tramvaiului de pe Coșbuc – Regina Maria e o rușine pentru oamenii din București.

Și de data asta nu e vorba nici că pe 32 circulă încă cele mai jegoase, jupuite și ruginite tramvaie, nici că întreținerea liniilor nu s-a efectuat niciodată după modernizare, nici că legătura prin Piața Unirii e distrusă de aproape 40 de ani: e vorba doar că interesul public legitim e călcat în picioare.

Listă de articole selecționate despre transportul public – aici

3 comments to de 32 nu i-a păsat nimănui.

  • Deja au ajuns Imperio să fie “cele mai jegoase, jupuite și ruginite tramvaie”? De fapt, dacă stăm să ne gândim bine, aproape toate Imperio din Bucureşti trec mai mult sau mai puţin prin Rahova (1/10, 25, 32).
    Fotografia din articol e de acum muuuulţi ani. Pe lângă sigla “RATB”, observăm şi un autobuz Iveco, model ce nu mai circulă de prin 2008.

  • hm

    32 e jumate cu gioarse.

  • Cristian M. Ioan

    Nu, categoric nu ai dreptate!
    NU are nimeni ceva cu ferentarienii si rahovstii.

    Se aplica pe deplin “principiile eticii ci echitatii socialiste”, adica moare si capra vecinului!

    1. Separarea liniei de tramvai
    Si acolo unde linia este “natural” separata de traficul auto, ca pe Vitan si acolo unde s-a facut culoar separat cu garduri (linia 41, Mihai Bravu, calea Mosilor, Colentina, etc), tramvaiul tot ajunge la intersectii, unde masinile intra pe linie si se razbuna pe deplin.
    Blocheaza linia, tramvaiul pierde 2-3 stopuri sau chiar mai mult ca sa treaca de intersectie.

    2. 32 e jumate cu gioarse.
    Dar pe lina 19 cum crezi ca este?
    Cand sunt la Vitan, le fac poze, asa ca am si dovada concreta.
    Pina anul trecut, pe aici circulau si TATRE, dar acum au ramas doar unul sau doua.
    Dupa ce ca sunt rare, pe linai 19 sunt multe gioarse.
    Iarasi, nu vorbesc, in vant, am POZE:
    – destule V3A vechi, fara AC de loc.
    Circula acum cu usa din fata, de la vatman, deschisa!
    – V3A modernizate, ce au AC mic, numai pt vatman.
    Este ceva bine!
    Eu merg juma de ora cu tramvaiul incins si imi este greu, dar conductorul face tura de 8 ore pe caldura.
    – un mic numar de tramvaie foarte modernizate, care au clima: pe acopersi se vad trei cutii MARI de climatizare.
    Deci si pe 19 sunt multe gioarse, si in plus, vine rar!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>