Ăștia au tărîțe-n cap; părerea mea.
Din multitudinea de șantiere care s-au deschis în Capitala noastră, ăl mai nou e cel de pe Mihalache, dintre Piața Victoriei și Banu-Manta. Se scot șinele de tramvai ca să se lucreze la țevile de dedesubt.
Bun; cine-i ăla care să zică ceva rău despre asta? Eu în nici un caz.
Ca urmare, tramvaiul 42 nu se mai poate duce mai departe, spre Buzești, așa că a fost trimis pe Doctor Felix, să-ntoarcă la Banu-Manta. De acord… cred.
Doar că Societatea de transport trimite pe aici, pe strada asta cumplită – Doctor Felix – tramvaiele obișnuite, cu trei vagoane, în care nu se urcă nimeni. Las’că în general nici dracu’ nu le folosește, fiindcă vin rar și oamenii nu se-ncred în ele.
Dar uite: în tot acest timp, mai avem disponibile cîteva tramvaie „Tatra” – scurte, de un vagon – care s-ar putea preta de minune cererii de pe traseul lui 42!
În schimb, Societatea de transport a trimis vagoanele astea mici în Giulești, pe linia lui 44… în care – ghici ce? – giuleștenii se-nghesuie fără confort.
Tărîțe-n cap, nene: asta au.
A – și au mai înființat și o linie de autobuz specială, temporară – 642 – care să se plimbe imbecil între Basarab, Gara de Nord, Titulescu, Victoriei, Buzești, Matache și Berzei.
Tatrele au ajuns pe 44 pentru că vagoanele Dep. Victoria nu mai pot ajunge pe 44, că nu mai pot face accesul şi retragerea pe la Piaţa Victoriei.
Aşa că 4 ture de Militari + 2 de Alexandria (în week-end 4 ture de Alexandria) au făcut schimb cu 6 ture de Victoria (în week-end 5 ture de Victoria şi 1 de Bucureştii-Noi, dar şi ăsta tot la Victoria stă, că nu mai are pe unde să ajungă la BN) între 44 şi 47. Turele de Victoria au trecut pe 47, unde băieţii abia se târâie cu 20 km/h, spre disperarea nefericitului de Militari care a rămas acolo şi care mereu prinde din urmă vagonul de Victoria din faţă, oricât s-ar chinui să meargă încet.
Sâmbătă chiar am mers cu 47 spre Unirii, am făcut 30 minute până la Gramont (unde am coborât), în condiţiile în care el trebuia să facă 25 minute până la Unirii. Pur şi simplu V3A-2S-ul a fost ţinut în maximum 10 contacte din 23 tot drumul. Am ajuns la Ghencea la 15, era 47 la 14:53 şi 15:05 şi vagonul mi-a plecat din faţă. Am întrebat la dispecerat şi mi s-a răspuns că ea nu are ce să le facă şi că ăla era tramvaiul de trebuia să plece la 14:31, dar nu le ajung minutele şi sunt întârziaţi. Am mai stat 14 minute în staţie… e drept, nu a trecut niciun 385 în intervalul ăla.
Nu prea văd altă soluţie de împăcat depourile. Doar să se ducă Victoria în 7 sau 19, la schimb cu Alexandria/Giurgiului în 44, caz în care Tatrele s-ar întoarce pe 47 unde îşi fac foarte bine treaba.
Înțeleg realitatea, înțeleg explicația – mulțumesc mult pentru ea! – dar, știi, am cam obosit să tot înțeleg.
Din aceeasi serie cu tarate-n cap: ce nu inteleg eu de la actuala Primarie, este faptul ca nu cumpara si tramvaie mai scurte, cu 2 sau 1 vagon, dupa modelul acelor Tatra care sunt foarte eficace pe anumite trasee. Va dau un exemplu: intersectia 11 Iunie cu Regina Maria: ca sa treaca un Imperio de pe Regian Maria pe 11 Iunie si invers, de cele mai multe ori este nevoie de 2 semafoare, pentru ca este atat de lung incat nu poate trece si blocheaza circulatia celor care vin de pe Regina Maria spre Piata Unirii. Batranele Tatre, in schimb, fiind mai scurte, isi fac treaba de minune, ca si modelele mai vechi, cu 2 vagoane. Ca sa nu mai spun ca pe aceste Imperio, in afara unor ore de varf, le vad mai tot timpul goale. Oare nu intelege nimeni ca unele linii se preteaza unor anumite tipuri de tramvai, ca este nevoie de o diversificare a gamei? Aceste tramvaie oricum se fac la comanda, oare costa atat de mult sa comanzi si cu 1 sau 2 vagoane, pe care, la nevoie, sa le conectezi intre ele? Intreb si eu, retoric…
Sigur că se poate, iar „Astra” fabrică și tramvaie cu două sau trei segmente, totul e modular până la urmă.
Doar că urgența a fost pentru flota de mare capacitate, posibil ca pe viitor să avem pentru liniile grele tramvaie și mai lungi.
Cât despre abordarea intersecțiilor, of! – mai e și o chestie de management al traficului, unde iar e mult de făcut.
@Claudiu,
Mai dureaza un pic!
Desigur ca nu este nevoie sa fi matematician olimpic pentu a-ti da seama ca este nevoie de MAI MULTE tipuri de tramvaie.|
Imperio de la Astra sunt foarte bune, dar, pe linag faptul ca o suta de tramvaie sunt INSUFICENTE pentu tot irasul, nu se potrivesc pe orice linie, oricand.
“este atat de lung incat nu poate trece si blocheaza circulatia celor care vin de pe Regina Maria” – este si acesta un considerent!
Sa nu exageram cu “le vad mai tot timpul goale”, dar cu orele de varf, ai dreptate!
In plus, la mine in Calea Vitan, 19 vine rar.
Categoric nu este nevoie de V3A sau Imperio, ci de tramvaie mai mici, care sa treaca mai des!
“Batranele Tatre, in schimb, fiind mai scurte, isi fac treaba de minune”
in primavara inca pozam, tot pe linai 19, si TATRA, dar se pare ca au fost scoase la pensie, majoritatea.
Am si poze mai vechi, cand TATRA circulau in tandem, de exemplu pe Soseaua Giugiului.
“modelele mai vechi, cu 2 vagoane” -da, este nevoie si de tramvaie “cu doua vagoane”, sau co singura articulatie.
Dar acestea sunt foarte putine!
“ca este nevoie de o diversificare a gamei?”
Evident ca este!
In Bucuresti mai este loc pentu inca 100 de Imperio, dar si pt tramavaie de alte tipuri, mai mici. CU o singura articulatie, sau chiar cu un singur vagon (sa zicem ca TATRA, care au fost superba in 1974, sunt acum prea vechi).
Este loc – pe unele linii – si pentu tramvaie mai mari, in multe capitale europene vezi tramvaie cu 4 sau 5 articulatii!
La Budapesta circula cel mai lung tramvai din lume: CAF URBOS 3/9, lung de 56m si cu doua pantografe. Nu stiu cate sectiuni are, am renuntat sa le mai numar.
Deci, pe anumite liii, SE POATE si cu tramvaie mai lungi.
Iar daca vechile TATRA au fost scoase la pensie, trebuie sa avem in loc altceva similar, un tramvai mai scurt, cu doar 3-4 usi.