N-a mai ajuns la Unirea din… 1986, de cînd traseele transportului public de suprafață au fost scurtate și desființate în urma deschiderii magistralei de metrou Berceni-Pipera.
Iată-l pe 323 acum pe un traseu prelungit de la Timpuri Noi, pe Mircea Vodă – Sfînta Vineri, pînă-n buricu’ tîrgului.
Notăm și o veste îmbucurătoare: bulevardul Mircea Vodă are, în sfîrșit, transport public. Adăugăm recenta introducere a autobuzului 223 pe segmentul îndelung nedeservit dintre Abator și Timpuri Noi și zicem că… e de bine!
Cu toate astea, nu-mi dau seama cît de folositoare e îmbîrligarea și încîrligarea asta a traseelor de autobuz din ziua de azi. Vedeți voi, cine ar vrea să folosească autobuzul 323 ducîndu-se din Ferentari la Unirea ar fi silit ca de la Șincai – în loc să meargă două stații direct pe Magistrală – să ocolească pe la Timpuri Noi, Biblioteca Națională și Sfînta Vineri!
Nu-i prima dată cînd rostul inițial al multor linii – acela de a transporta direct și rapid oamenii – a fost deturnat.
Ia, de pildă, autobuzul 226; gîndit la-nceput să unească Drumul Sării-13 Septembrie cu centrul, azi ocolește prin Panduri: încercînd să culeagă cît mai mulți călători din cît mai multe locuri… dar pierzînd atîta timp!
Transportul public trebuie, într-adevăr, să fie cît mai accesibil, să fie cît mai aproape de fiecare punct de interes cetățenesc – și, în același timp, să le și asigure călătorilor legături cît mai rapide cu restul orașului.
Listă de articole selecționate despre transportul public – aici
comentarii