despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

323 iar la Unirea

N-a mai ajuns la Unirea din… 1986, de cînd traseele transportului public de suprafață au fost scurtate și desființate în urma deschiderii magistralei de metrou Berceni-Pipera.

Iată-l pe 323 acum pe un traseu prelungit de la Timpuri Noi, pe Mircea Vodă – Sfînta Vineri, pînă-n buricu’ tîrgului.

Notăm și o veste îmbucurătoare: bulevardul Mircea Vodă are, în sfîrșit, transport public. Adăugăm recenta introducere a autobuzului 223 pe segmentul îndelung nedeservit dintre Abator și Timpuri Noi și zicem că… e de bine!

Cu toate astea, nu-mi dau seama cît de folositoare e îmbîrligarea și încîrligarea asta a traseelor de autobuz din ziua de azi. Vedeți voi, cine ar vrea să folosească autobuzul 323 ducîndu-se din Ferentari la Unirea ar fi silit ca de la Șincai – în loc să meargă două stații direct pe Magistrală – să ocolească pe la Timpuri Noi, Biblioteca Națională și Sfînta Vineri!

Nu-i prima dată cînd rostul inițial al multor linii – acela de a transporta direct și rapid oamenii – a fost deturnat.

Ia, de pildă, autobuzul 226; gîndit la-nceput să unească Drumul Sării-13 Septembrie cu centrul, azi ocolește prin Panduri: încercînd să culeagă cît mai mulți călători din cît mai multe locuri… dar pierzînd atîta timp!

Transportul public trebuie, într-adevăr, să fie cît mai accesibil, să fie cît mai aproape de fiecare punct de interes cetățenesc – și, în același timp, să le și asigure călătorilor legături cît mai rapide cu restul orașului.

Listă de articole selecționate despre transportul public – aici

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>