despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

la Eroilor s-ar putea circula, dar nu vor ăștia să dea drumul-

N-ați uitat: în zona Eroilor circulația auto e oprită de mai bine de trei luni, pentru că săpăturile la Metrou au dus la niște surpări.

Oameni scoși din case, autobuze deviate, nervi…

Cică” circulația ar fi trebuit să se reia.

Și – dacă ne uităm la ce se petrece aici, vedem că de săptămîna trecută s-a asfaltat și e gata o variantă în care vii pe Eroilor și te poți duce pe Eroilor Sanitari.

Doar că… nu se poate circula pe ea: e închisă.

De-acord, încă nu s-ar putea circula pe Eroilor în sus – spre Academia Militară -,  dar măcar am putea folosi podul Eroilor pentru a le mai degreva cele de la Hasdeu, Operă și Cotroceni…

Doar că – vedem prea bine – nu e voie încă să se circule pe-aici.

Lucrarea e gata de zile bune, dar… căcăcioșii nu dau drumul oamenilor să circule.

Fiecare zi în care oamenii sînt umiliți este o porcărie imensă.

19 comments to la Eroilor s-ar putea circula, dar nu vor ăștia să dea drumul-

  • Filip

    Se pare că locuințele celor din Cotroceni sunt afectate destul de mult, din ce văd pe Facebook (pagina În Cotroceni). De asemenea, dacă au văzut că-i sapă Metrorexul, au început să sape și ei la autorizații și PUZ-uri. O să fie amuzant.

  • hm

    țară tristă – plină de umor.
    Îmi plăceau cei de la pagina respectivă pînă au început să dea cu mucii masiv în fasole pe chestiuni “civice”

    ——————

    … șoseaua putea fi deschisă de zile bune, dacă nu se căcau pe ei.

  • Dan

    Azi la 4 dau drumul, asa zice la gazeta…

  • hm

    am publicat la țanc 😉

  • Am vazut pe cineva la TV care scotea la inaintare faptul ca acolo e zona protejata si ca asta ar fi fost salvator pentru cladirile afectate de surpare daca s-ar fi respectat … respectat ce? N-am inteles foarte bine ca ZP n-au luat in calcul subtraversarile de metrou. Dara asa e omul, cand il doare ceva imediat zice ca exista cate ceva ce altfel ar fi zacut in uitare indiferent cate scarnavii s-ar fi construit in preajma …

  • Filip

    Na, e adevărat că interesul poartă fesul, dar cred că e bine că aflăm unele detalii. Zilele astea se vorbește și despre demolarea cinematografului Grivița, ocazie cu care aflu că blocurile de la intersecție ar fi fost afectate structural de lucrările de la metrou. Nu strică să aflăm în ce ruine riscăm să dăm colțul (sau să dea el peste noi, ca la cutremur).

  • Si profit de ocazie sa mai zic o data ce-am zis odata, acu’ niste ani, legat de metroul de Drumu’ Taberei. Traseu ales stupid, irigand ceea ce oricum era irigat cu numeroase mijloace de transport de suprafata, dubland un lung traseu de metrou spre Universitate, in teren ce era evident ca pune probleme in subteran (costuri in special). Asta in loc sa fi facut de la Razoare un pas spre a iriga si Panduri, 13 Septembrie cu un metrou usor si de suprafata catre jonctiune la Izvor si la Piata Unirii, mai ieftin (unii faceau metroul cu 15 milioane USD/Km mai ieftin ca la noi, facandu-l de suprafata; am dat niste surse aici: http://a-craciunescu.blogspot.ro/2011/04/metrou-de-drumul-taberei-ipotetic.html), mai rapid, cu mai multe beneficii.

  • Filip

    De acord, la suprafață era de câteva ori mai ieftin. Cred că estimările actuale din PMUD indică un cost de 4-6 ori mai mic pentru „light rail” decât pentru metrou, iar asta în condițiile în care vorbim de un light rail mai modern decât linia lui 41 (e drept, nu suspendat).
    Din păcate, o parte a publicului automobilistic vrea neapărat metrou în subteran pentru a nu „aglomera” strada cu transportul public de suprafață.

  • hm

    Nu. Eu vreau metrou pentru că după săpături, nu-l mai văd. Și pe sus am iarbă și pomi

  • Filip

    Cred că sus vei avea parcări 🙂

  • hm

    Eu zic cum mi-ar place…

  • Iarbă şi pomi? Da’ un’ vă credeţi aici, în Viena? Deasupra va fi beton, că oricum pe stratul de pământ de deasupra metroului vor putea creşte cel mult boscheţi, nefiind suficient de adânc pentru nişte copaci mai de Doamne-ajută. Metroul nostru nu e de mare adâncime.
    După modelul aplicat pe Cal. Griviţei s-ar putea să ne trezim cu un mega-bulevard cu 8 benzi după încheierea tuturor lucrărilor. Dar spaţii verzi sigur nu vor fi.

    Aşa e la noi, la tramvai nu se gândeşte nimeni, un sistem ca cel de pe Bd. Timişoara ar fi făcut minuni, în vreme ce metroul putea fi păstrat pentru distanţe mai lungi, cu staţii mai rare.

    Apropo, de câteva zile a apărut o surpare la Orizont… da’ nimeni nu zice nimic, gaura e în mijlocul drumului, pe unica bandă de circulaţie rămasă în zonă (că pe benzile 1 şi 3 se parchează). Ieri era să îşi rupă roţile o dubă acolo, până urmă a evitat groapa, cu costul unui “near miss” faţă de altă maşină.

  • hm

    apocaliptic. Îi credeam mai serioși pe „În Cotroceni”

  • Eu repet insistent ceva. Anume ca metroul sapat are sens numai in zone de aglomerare urbana densa, cu sistem de strazi mostenite din vremuri vechi, medievale. Acolo e mai ieftin sa sapi decat sa expropriezi in nestire, sa darami cladiri istorice. Am fost la Rouen, oras exceptional din punct de vedere istoric. Exista metrou sapat in zona centrala care, odata iesit din constrangerile orasului medieval, iese la suprafata in forma pe care unii ar numi-o “metrou usor”. Nici la Paris nu stau lucrurile altfel, in zonele periferice fata de nucleul dens, metroul vechi (adica inca de la inceput de secol XX) merge pe viaductul sau (https://fr.wikipedia.org/wiki/Gare_d%27Austerlitz_(métro_de_Paris)) E o chestiune de costuri – atat de executie cat si de exploatare.

  • Filip

    O explicație a susținerii pentru metrou în ciuda prețului ridicat e și faptul că pe partea de costuri bucureștenii plătesc doar circa o cincime (contribuția lor la bugetul național din care e finanțat metroul), astfel că strict din perspectiva unui bucureștean un metrou costă cât un light rail finanțat integral de primărie.

  • Filip

    Articolul ăsta spune că ar fi apărut unele crăpături la blocurile din zona Valea Ialomiței: http://www.b365.ro/cosmarul-din-drumul-taberei-oamenii-sunt-disperati-fuge-terenul-spre-metrou-ne-ia-naiba-foto_247824.html
    Poate confirma cineva din zonă? ISC-ul a fost sesizat?

  • hm

    as fi vrut sa se contextualizeze cu materialele in care se vorbea cum trei ani de balcoane fisurate.

    Nu știu. Știu că se plîng toți, dar peste doi ani or să ceară suta de euro-n sus la chirie pe motiv de metrou la îndemnînă.

    Ca ăia care cer în plus pentru că au blocul reabilitat, deși – dacă e să fim foarte cinstiți – un leu nu i-a costat asta…

  • Filip

    Prețurile au crescut cu 13% (sau 8000 EUR în medie) în ultimul an în Drumul Taberei, probabil de la metrou: http://www.b365.ro/apartamentele-cu-3-camere-din-bucuresti-s-au-scumpit-in-ce-zona-au-crescut-preturile-cel-mai-mult_247712.html
    Bănuiesc că contează și lipsa concurenței mai în spate, cu Prelungirea Ghencea gâtuită pe termen nelimitat și metroul oprindu-se în cartier.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>